ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

جی پی اس آفلاین خودرو؛ استفاده از ردیاب بدون نیاز به اینترنت

جی‌پی‌اس‌ها از زمان وارد شدن به صنعت خودروسازی به یکی از مهم‌ترین ابزار امنیتی ماشین‌ها تبدیل شدند. این دستگاه‌های کوچک با کمک فناوری پیشرفته خود به خوبی امکان ردیابی و موقعیت‌یابی خودرو را فراهم می‌کنند. ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۳۰ تیر ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

جی‌پی‌اس‌ها از زمان وارد شدن به صنعت خودروسازی به یکی از مهم‌ترین ابزار امنیتی ماشین‌ها تبدیل شدند. این دستگاه‌های کوچک با کمک فناوری پیشرفته خود به خوبی امکان ردیابی و موقعیت‌یابی خودرو را فراهم می‌کنند. اما یکی از مسائلی که شاید ذهن افراد بسیار را به خود مشغول کرده باشد نحوه عملکرد جی‌پی‌اس خودرو است. میزان وابستگی ردیاب ماشین به اینترنت و اینکه آیا جی‌پی‌اس آفلاین خودرو نیز کارایی دارد یا نه؟ از جمله سوالات مهم کاربران است. در این مقاله به بررسی فناوری جی‌پی‌اس خواهیم پرداخت و در ادامه نحوه عملکرد ردیاب خودرو در حالت آفلاین را توضیح می‌دهیم.

جی‌پی‌اس چیست؟ سامانه موقعیت‌یاب جهانی!

جی پی اس GPS مخفف Global Positioning System یا سیستم موقعیت‌یاب جهانی است که تکنولوژی تشخیص موقعیت است. این سیستم پیشرفته توسط آمریکا برای نیروی هوایی ارتش این کشور ساخته شد. مخترعین آمریکایی برای راه‌اندازی و بهره‌برداری از این فناوری 24 ماهواره را به دور مدار زمین فرستادند تا به همه نقاط سطح زمین نظارت کامل داشته باشند.

همه اطلاعات ارسالی جی‌پی‌اس‌ به ماهواره‌ها دریافت شده و  قابل آنالیز است. بنابراین منظور از جی‌پی‌اس قطعه الکترونیکی و پیشرفته‌ای است که قابلیت مبادله سیگنال‌های ماهوره‌ای را دارد. با همین روش هر جا که جی‌پی‌اس قرار داشته باشد، ماهواره‌ها موقعیت آن را تشخیص داده و اطلاعات را به زمین مخابره می‌کنند.

منظور از ردیاب خودرو چیست؟

اکنون که با جی‌پی‌اس و نحوه عملکرد آن آشنا شدید به سراغ ردیاب ماشین خواهیم رفت. جی‌پی‌اس‌ها در هر ابزاری که قرار بگیرند، قابلیت موقعیت‌یابی یا مکان‌یابی را به آن وسیله خواهند داد. ردیاب‌ خودرو یکی از دستگاه‌هایی است که در آن از ماژور جی‌پی‌اس استفاده شده است. ردیاب خودرو به لطف وجود جی‌پی‌اس، امکان تشخیص موقعیت ماشین را فراهم می‌کند تا درصد سرقت و گم شدن خودرو به حداقل برسد.

به دلیل اینکه در ردیاب خودرو از قطعه جی‌پی‌اس استفاده شده است، با مروز زمان به جی‌پی‌اس خودرو نیز شهرت پیدا کرد و بسیاری از افراد آن را با این نام می‌شناسند. ردیاب‌های امروزه به تنوع بی‌نظیری رسیده‌اند و مدل‌ها مختلفی از آن‌ها با کاربردهای مختلف تولید شده است. ردیاب شنودار یا جی پی اس همراه از جالب‌ترین و کاربردی‌ترین انواع ردیاب هستند که در حوزه‌های امنیتی و حتی برای حفظ سلامتی جان انسان نیز کارایی دارند.

تفاوت ردیاب و جی‌پی‌اس چیست؟

احتمالا تا کنون از جی‌پی‌اس خودرو استفاده کرده‌اید. این جی‌پی‌اس‌ها حتی در زمانی که به اینترنت اتصال ندارید نیز موقعیت مکانی شما را نشان می‌دهند. اما زمانی که از نقطه الف به نقطه ب حرکت کنید، جی‌پی‌اس فقط محل قرارگیری شما در نقطه ب را نمایش خواهد داد. اما ردیاب کل مسیر پیموده شده را نشان خواهد داد. ردیاب‌ها به واسطه وجود Gprs (اینترنت) در درون خود به طور لحظه‌ای امکان ارسال اطلاعاتی از قبیل سرعت، مسافت پیموده و غیره را دارند.

به‌طورکلی ردیاب یک دستگاه وابسته به اینترنت است که در حالت آفلاین کارایی خود را از دست خواهد داد. ولی جی‌پی‌اس‌ یک ماژور آفلاین است که برای فعالیت فقط به سیگنال ماهوره نیاز دارد. بنابراین وجود جی‌پی‌اس درون ردیاب آن را تکمیل خواهد کرد تا حتی در شرایط بدون اینترنت نیز بتوان از موقعیت مکانی سوژه مورد نظر با خبر بود. از طرفی دیگر در شرایطی که اینترنت وجود داشته باشد، ردیاب‌ها قادر به مخابره اطلاعات بیشتری خواهند بود. خوشبختانه ردیاب این قابلیت را دارد که اطلاعات دریافتی را ذخیره کند تا بعد از اتصال اینترنت، بتوان از آن‌ها استفاده کرد.

نحوه عملکرد جی‌پی‌اس آفلاین خودرو

احتمالا تا اینجا دیگر به خوبی با نحوه عملکرد جی‌پی‌اس، ردیاب و تفاوت این دو باهم آشنا شده‌اید. اما برای توضیح کامل‌تر باید گفت که جی‌پی‌اس‌ها برای ارسال و دریافت اطلاعات نیازی به اینترنت (Gprs) ندارد و تنها وابستگی آن‌ها به امواج ماهواره‌ها است. به همین دلیل است که جی‌پی‌اس خودرو در حالت آفلاین خودرو نیز کار می‌کند و می‌تواند موقعیت مکانی ماشین را نمایش دهد.

حتی در ردیاب‌های سیم کارتی وقتی که اینترنت از دسترس خارج می‌شود، می‌توان با ارسال یک اس‌ام‌اس از موقعیت خودرو با خبر شد. به همین دلیل است که انواع مختلفی از ردیاب‌ها مانند ردیاب آهنربایی گسترش یافته‌اند تا حداکثر امنیت را برای ماشین به وجود بیاورند. اما جی‌پی‌اس‌ها در چه شرایطی کارایی خود را از دست خواهند داد؟ در ادامه این موضوع را نیز بررسی خواهیم کرد؟

خراب شدن جی پی اس یا از کار افتادن آن

عمر ماژور جی‌پی‌اس‌ها بسیار زیاد است و به سختی دچار خرابی یا استهلاک می‌شوند. البته منظور ما زمانی است که به آسیب فیزیکی خاصی مانند ضربه یا مواجه با باد و باران دچار نشود. اما با فرض اینکه ردیاب خودرو جایی مطمئن قرار گرفته و هیچ آسیب فیزیکی آن را تهدید نمی‌کند، در چنین شرایطی چگونه از کار خواهد افتاد؟ جی‌پی‌اس‌ها تا زمانی که بدون مزاحم در تماس با آسمان هستند، کار خواهند کرد!

همه نیاز این قطعه تماس بی واسطه با امواج ماهوره‌ای است. اما زمانی که وارد زیر زمین یا اعماق آب شوند، شروع به اختلال کرده و از کار خواهند افتاد. هرچند برخی از جی‌پی‌اس‌ها نظامی قدرت بیشتری برای مبادله سیگنال دارند، ولی ردیاب ماشین با ورود به زیر زمین یا اعماق آب دیگر کارایی نخواهد داشت.

خرید بهترین انواع ردیاب خودرو در جی پی اس خودرو

در این مقاله به‌طور کامل به بررسی جی‌پی‌اس و ردیاب خودرو پرداختیم تا درک بهتری از نحوه عملکرد جی‌پی‌اس خودرو داشته باشید. ردیاب ماشین بهترین ابزار برای مراقبت از امنیت آن است، تا حتی در حالت آفلاین و عدم دسترسی به اینترنت نیز از مکان ماشین خود با خبر باشید.

فروشگاه جی پی اس خودرو با بیش از ۱۰ سال تجربه و تکیه بر فناوری‌های روز دنیا در سه حوزه‌ی فروش و خدمات انواع ردیاب خودرو، جی پی اس آهنربایی و ردیاب شخصی آماده ارائه خدمات به مشتریان است. برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید بهترین ردیاب خودرو با شماره ۰۲۱۲۸۴۲۶۳۸۳ تماس حاصل کنید. همکاران ما پاسخگوی سوالات شما هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی