ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

بسینا (دکترنکست)، سرمایه‌گذاری موفق علی‌بابا در حوزه سلامت

یکی از داغ‌ترین موضوعات این روزها نسخه الکترونیک و مباحث پیرامون آن است. با حذف دفترچه‌های کاغذی و اجباری شدن نسخه الکترونیک، کسب‌وکارهای زیادی در این زمینه شروع به کار کرده‌اند که هر کدام از ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۹ دی ۱۴۰۰ | ۱۲:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

یکی از داغ‌ترین موضوعات این روزها نسخه الکترونیک و مباحث پیرامون آن است. با حذف دفترچه‌های کاغذی و اجباری شدن نسخه الکترونیک، کسب‌وکارهای زیادی در این زمینه شروع به کار کرده‌اند که هر کدام از آن‌ها امکانات به‌خصوصی را در سامانه‌های نسخه‌نویسی خود ارائه می‌کنند. در این بین استارتاپ‌هایی همچون بسینا (دکترنکست) توانسته‌اند در این مسیر گام‌های مهمی بردارند. 

در گفتگویی مشترک، مجید حسینی‌نژاد بنیان‌گذار علی‌بابا از سرمایه‌گذاری موفق خود بر بسینا (دکترنکست) گفت و سعید طاهری از علی‌بابا به عنوان یک پشتوانه و دلگرمی در زمان مواجهه با سختی‌ها یاد کرد. از نکات بسیار مهمی که طاهری و حسینی‌نژاد به آن اشاره کردند سرعت بسیار بالای رشد این کسب‌وکار بود. یکی از دلایلی که بنیان‌گذار علی‌بابا سرمایه‌گذاری بر دکترنکست را موفقیت آمیز دانست همین سرعت بالا در رشد و رسیدن به اهداف تعیین شده و همچنین بازدهی بالای کسب‌وکار و ربودن گوی سبقت از سایر رقباست.

بسینا (دکترنکست) قرار است به یک نیاز اساسی جامعه تبدیل شود. هدف این استارتاپ تبدیل شدن به بخش جدانشدنی از زندگی مردم است. همانطور که خرید آنلاین، تاکسی‌های اینترنتی و... حالا بخش مهم و انکار ناپذیر زندگی روزمره ما هستند، سلامت الکترونیک نیز نقشی مهم و حیاتی در زندگی ما ایفا خواهد کرد. همین امر سبب می‌شود تا کسب‌وکارهایی مشابه بسینا (دکترنکست) از ارزش و جایگاه ویژه‌ای برخوردار شوند زیرا این محصولات هستند که می‌توانند به آرزوی دیرینه‌ی بشر جامه عمل پوشانده و برای افزایش طول عمر انسان، کم شدن بار بیماری‌ها، کاهش خطاهای پزشکی، به صفر رساندن ایجاد زمینه تداخل دارویی و... گام‌های موثری بردارند.

دکترنکست خدماتی نظیر «پرونده الکترونیک سلامت»، «نسخه‌نویسی الکترونیک» و «نوبت‌دهی آنلاین» را به پزشکان ارائه داده و به تمام نیازهای کاری آن‌ها در قالب یک سامانه جامع پزشکی پاسخ می‌دهد. البته در این مسیر تمام چرخه درمان دیده می‌شود و پزشک، بیمار، داروخانه، آزمایشگاه و .... همه و همه جایگاه ویژه خود را داشته و فرآیندهای مربوط به هر بخش به درستی ساخته و پرداخته شده‌اند.

خدماتی که بیماران از این سامانه دریافت می‌کنند شامل «یافتن متخصصین»، «نوبت‌گیری آنلاین»، «دفترچه بیمه الکترونیک»، «پرونده الکترونیک پزشکی» و «آموزش آنلاین» است. بدین ترتیب، کاربران می‌توانند متخصصین شهر خود را پیدا کنند، به راحتی از بهترین پزشکان در همه جای ایران نوبت بگیرند و با برجسته‌ترین متخصصانِ کشور مشورت کنند.

نجات جان بیش از ۴۵ هزار نفر با بسینا (دکترنکست)

بسینا (دکترنکست) بیش از ۱۴۰ شغل به صورت مستقیم و ۵۰ شغل غیرمستقیم را ایجاد کرده است. از طرفی دیگر بسینا (دکترنکست) را می‌توان حافظ جان انسان‌ها هم دانست؛ طبق آخرین آمار در یک سال گذشته، بیش از ۴۵ هزار تداخل دارویی توسط بسینا (دکترنکست) تشخیص‌داده‌شده و از به خطر افتاد جان افراد جلوگیری شده است.

بیش از ۲۲ هزار پزشک و ۷ هزار مطب، کلینیک و بیمارستان در سامانه دکترنکست فعال هستند و بیش از ۱.۵ میلیون نسخه الکترونیک توسط این سامانه تجویز شده است.

طاهری از نتایج موفقیت‌آمیز اجرای صحیح طرح سلامت الکترونیک گفت و آن را عاملی بر کاهش حداقل ۳۰ درصد از مجموع بار بیماری‌هایی نظیر مشکلات قلبی‌عروقی، سکته‌های مغزی، دیابت و فشار‌خون و... در ۵ سال آینده دانست. این مهم بدون افزایش دانش و آگاهی مردم از وضعیت سلامتی خود و راه‌‌های پیشگیری و کنترل بیماری‌های رایج و پرخطر در کشور محقق نمی‌شود. او همچنین به مردم ایران وعده‌ی زندگی بهتر و سلامتی روزافزون مردم جامعه را در صورت اجرایی شدن این طرح داد و گفت این سامانه با برطرف کردن بخشی از نیاز جامعه در حوزه سلامت الکترونیک و به‌کارگیری امکاناتی نظیر هوش‌مصنوعی رشد خوبی خواهد داشت و این رشد به داشتن جامعه‌ای سالم‌تر کمک می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی