ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

قوانین حمل حیوان خانگی با هواپیما که باید بدانید

یکی از مهم‌ترین توصیه‌های نگهداری از حیوانات خانگی این است که نباید آنها را تنها گذاشت، حتی در شرایطی که باید خیلی زود بار سفر ببندیم و به شهر یا کشور دیگری برویم. بسیاری از ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۶:۴۵

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

یکی از مهم‌ترین توصیه‌های نگهداری از حیوانات خانگی این است که نباید آنها را تنها گذاشت، حتی در شرایطی که باید خیلی زود بار سفر ببندیم و به شهر یا کشور دیگری برویم. بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی اجازه می‌دهند حیوانات خانگی را همراه خود ببریم. سفر هوایی با این موجودات دوست‌داشتنی در همه‌جای دنیا قوانین خاصی دارد که رعایت آنها برای مسافران الزامی است. در این مقاله، این قوانین را در جهان و ایران، مفصل بررسی می‌کنیم. 

آیا سفر هوایی با حیوان خانگی صحیح است؟ 

حیوانات خانگی خیلی زود تحت‌تأثیر محیط اطراف قرار می‌گیرند. صدا، تصویر و حتی بوی فرودگاه برای آنها ناآشنا و حتی استرس‌زاست. تغییر رژیم غذایی نیز به‌سرعت بر سلامت آنها اثر می‌گذارد. بنابراین مسافرت هوایی برای حیوانات مسن‌ پیشنهاد نمی‌شود، به‌خصوص آنهایی که بیماری زمینه‌ای مثل ضعف سیستم ایمنی یا بیماری قلبی دارند. اگر حیوان شما چنین وضعیتی دارد، بهتر است او را با سفرهای غیرضروری اذیت نکنید. اما اگر چاره‌ای جز سفر ندارید، با توجه به قوانین حمل حیوان خانگی با هواپیما، طوری آماده‌اش کنید که در طول پرواز آرامش بیشتری داشته باشد. 

مقدمات سفر هوایی با حیوان خانگی 

قبل از سفر با حیوان خانگی به این نکات توجه کنید: 

  • شرایط کرونا در مقصد را بررسی کنید و محض احتیاط گواهی واکسیناسیون حیوان خانگی خود را همراه داشته باشید. 
  • سبد حمل حیوان خانگی زیر صندلی مسافر قرار می‌گیرد. با بررسی ابعاد صندلی‌ها و فضای خالی بین آنها مطمئن شوید فضای کافی برای سبد شما وجود داشته باشد. 
  • بیشتر خطوط هوایی حیوان خانگی را چمدان دستی داخل کابین محسوب می‌کنند و شاید نتوانید علاوه بر حیوان، ساک همراه هم به داخل کابین ببرید. 
  • رفتار خوب حیوان خانگی شرط پذیرش او در بسیاری از خطوط هوایی است. غرغر بیش از حد، ایجاد صدا یا بوی عجیب برای شرکت‌های هواپیمایی پذیرفتنی نیست. 
  • پروازهای اتصالی برای حیوانات خانگی طاقت‌فرساست. سعی کنید تا حد امکان مستقیم پرواز کنید. 
  • در فصل تابستان صبح زود یا بعدازظهر و در فصل زمستان وسط روز سفر کنید. اگر دمای هوا بیش از حد مشخصی سرد یا گرم باشد، شرکت‌های هواپیمایی از پذیرش حیوان خانگی امتناع می‌کنند. 

قوانین حمل حیوان خانگی در شرکت‌های هواپیمایی معروف 

قوانین حمل حیوان خانگی در شرکت‌های هواپیمایی

. خطوط هوایی آمریکایی 

این ایرلاین به مسافران اجازه می‌دهد یک کریر را به‌عنوان ساک همراه به داخل کابین ببرند. هر مسافر می‌تواند ۲ حیوان خانگی با حداقل سن ۸ هفته را به انبار هواپیما بسپارد. مجموع وزن کریر و حیوان نباید بیشتر از ۴۵ کیلوگرم باشد. 

۲. خطوط هوایی بریتانیا 

ورود حیوانات به کابین هواپیماهای این ایرلاین مجاز نیست و حیوانات تا مقصد در انبار هواپیما نگهداری می‌شوند. هزینه اضافه با توجه به طول مسیر و جثه حیوان، ۸۰۰ تا ۳۵۰۰ پوند خواهد بود. 

۳. خط هوایی امارات 

مسافران فقط می‌توانند سگ‌های راهنما را با خود به داخل کابین هواپیما ببرند و سایر حیوانات که به انبار سپرده می‌شوند باید حداقل ۴ماهه باشند و قدشان کمتر از ۳۰۰ سانتی‌متر باشد. هزینه انتقال حیوانات بسته به وزن آنها ۵۰۰ تا ۸۰۰ دلار خواهد بود. 

۴. خطوط هوایی ترکیه 

اگر مجموع وزن حیوان و سبد او بیشتر از ۸ کیلوگرم نباشد و ابعاد قفس نهایتا ۲۳×۳۰×۴۰ سانتی‌متر باشد، مسافر می‌تواند آن را با خود به داخل کابین ببرد.

۵. خطوط هوایی قطر 

هواپیمایی قطر موقع رزرو بلیت پرواز کلاس اکونومی به مسافران اجازه می‌دهد یک پرنده شاهین را با خود به داخل کابین ببرند. سایر پرندگان اهلی، سگ‌ها و گربه‌ها تا مقصد در انبار هواپیما نگهداری می‌شوند. هزینه اضافه بسته به وزن حیوان و طول مسیر ۲۰۰ تا ۴۵۰ دلار خواهد بود. 

۶. خطوط هوایی اژه (Aegean Airlines) 

در این ایرلاین سفر با سگ و گربه تا وزن نهایتا ۸ کیلوگرم منعی ندارد، به این شرط که ابعاد کریر بیشتر از ۵۵×۴۰×۲۳ نباشد و پرواز بیشتر از ۳ ساعت طول نکشد.

۷. هواپیمایی ایر لینگاس (Aer Lingus) 

ورود حیوانات به کابین هواپیماهای این ایرلاین مجاز نیست و حیوانات تا رسیدن به مقصد در انبار هواپیما نگهداری می‌شوند که بسته به طول مسیر و جثه حیوان، ۶۰ تا ۱۲۰ یورو هزینه دارد. 

۸. هواپیمایی ایر فرانس (Air France) 

فقط سگ و گربه تا وزن نهایتا ۸ کیلوگرم و سن حداقل ۱۵ هفته اجازه دارند وارد کابین هواپیما شوند. ابعاد کریر این حیوانات باید نهایتا ۴۶×۲۸×۲۴ سانتی‌متر باشد. هزینه اضافه بلیت هواپیما برای ورود حیوانات به کابین ۱۲۵ یورو و به انبار ۴۰۰ یوروست. 

۹. شرکت هواپیمایی دلتا ایرلاینز (Delta Airlines) 

سگ‌های کوچک، گربه‌ها و پرندگان خانگی اجازه دارند وارد کابین هواپیماهای دلتا شوند.

۱۰. شرکت هواپیمایی ایزی‌جت (easyJet) 

غیر از سگ‌های راهنما، ورود هیچ حیوانی به کابین و انبار هواپیماهای این ایرلاین مجاز نیست. 

۱۱. خطوط هوایی اسپیریت (Spirit Airlines) 

سگ‌ها، گربه‌ها و پرندگان خانگی بدون احتیاج به گواهی سلامت می‌توانند وارد کابین شوند، البته به این شرط که سنشان حداقل ۸ هفته باشد.

۱۲. ایرلاین فلای‌بی (Flybe) 

در حال حاضر ورود هیچ حیوانی به کابین و انبار هواپیماهای این ایرلاین مجاز نیست، حتی سگ‌های راهنما. 

۱۳. ایرلاین لوفت‌هانزا (Lufthansa) 

سگ‌ها و گربه‌هایی با وزن کمتر از ۸ کیلوگرم می‌توانند وارد کابین هواپیماهای لوفت‌هانزا شوند. سن این حیوانات باید حداقل ۱۲ هفته باشد. حیواناتی که وزنشان بیشتر از ۸ کیلوگرم است، تا مقصد در محفظه بار هواپیما نگهداری می‌شوند. 

۱۴. شرکت هواپیمایی کانتاس (Qantas) 

ورود سگ‌ها و گربه‌های خانگی بدون الزامات و گواهی‌نامه بهداشتی به کابین هواپیما بلامانع است. در هر پرواز حداکثر ۶ کریر حیوان خانگی وارد کابین می‌شوند و هر مسافر می‌تواند فقط ۱ کریر (برای حداکثر ۲ حیوان) با خود به کابین ببرد. 

۱۵. ایرلاین رایان ایر (RyanAir) 

غیر از سگ‌های راهنما، ورود هیچ حیوانی به کابین و انبار هواپیماهای این ایرلاین مجاز نیست، آن‌ هم فقط برای برخی مسیرهای هوایی. 

۱۶. شرکت هواپیمایی یونایتد ایرلاینز (United Airlines) 

این شرکت به مسافران اجازه می‌دهد در ازای پرداخت ۱۲۵ دلار بیشتر، علاوه‌ بر ساک همراه، یک کریر حیوان خانگی را با خود به کابین ببرند.

۱۷. ایرلاین ویرجین آتلانتیک (Virgin Atlantic) 

فقط سگ‌های راهنما اجازه دارند وارد کابین این هواپیما شوند. انبار هواپیما نیز در حال حاضر برای حمل حیوانات در دسترس نیست. 

۱۸. خط هوایی ویولینگ (Vueling) 

حمل گربه، سگ‌، پرنده (به‌استثنای پرندگان شکاری) و لاک‌پشت در تمام مسیرهای هوایی به‌جز پروازهای بریتانیا مجاز است.

۱۹. هواپیمایی آلاسکا (Alaska) 

هواپیمایی آلاسکا

برای ورود حیوان خانگی به انبار هواپیماهای این شرکت باید گواهی سلامت معتبر ارائه کنید. کابین هواپیما در هر پرواز حداکثر پذیرای ۵ حیوان خانگی است که سن آنها حداقل ۸ هفته باشد. مسافرانی که حیوان خانگی دارند، موقع پرداخت اعتباری بلیط هواپیما باید ۱۰۰ دلار بیشتر بپردازند. 

۲۰. شرکت فرانتیر ایرلاینز (Frontier Airlines) 

مسافران می‌توانند در تمام پروازهای داخلی و پروازهای خارجی به جمهوری دومینیکن و مکزیک با پرداخت ۹۹ دلار حیوان خانگی خود را وارد کابین هواپیما کنند.

۲۱. خط هوایی هاوایین ایرلاینز (Hawaiian Airlines) 

ورود سگ‌ها به کابین یا انبار هواپیما منوط به ارائه گواهی سلامت حیوان است. مجموع وزن حیوان و کریر نباید بیشتر از ۱۲ کیلوگرم باشد و انتظار می‌رود مسافر ۴۸ ساعت قبل از پرواز به ایرلاین اطلاع دهد که حیوان خانگی همراه دارد.

۲۲. شرکت هواپیمایی جت‌بلو (JetBlue) 

حیوانات خانگی بدون گواهی سلامت می‌توانند در تمام پروازهای داخلی و برخی از پروازهای خارجی وارد کابین هواپیما شوند. هر پرواز حداکثر پذیرای ۴ حیوان خانگی است و مجموع وزن حیوان و سبد باید کمتر از ۱۰ کیلوگرم باشد. مسافرانی که قصد دارند با حیوان خانگی سفر کنند، باید ۱۲۵ دلار بیشتر بپردازند. 

قوانین حمل حیوان خانگی در ایرلاین‌های ایران 

ایرلاین‌های داخلی ایران نیز برای حمل حیوانات خانگی قوانین مشخصی تعیین می‌کنند که رعایت آنها هنگام تهیه آنلاین بلیط پرواز داخلی و خارجی الزامی است. این قوانین شرایط و مدارک لازم، هزینه‌های اضافه، نوع و تعداد مجاز حیوانات را در سفرهای داخلی و خارجی ایران مشخص می‌کنند. آشنایی با این قوانین موقع خرید بلیط هواپیما ضروری است. معمولا شرکت‌ها برای پذیرش حیوانات شما مدارک زیر را درخواست می‌کنند: 

  • شناسنامه حیوان (یا گذرنامه)؛ 
  • گواهی واکسیناسیون معتبر حیوان؛ 
  • مدرک انگل‌تراپی حیوان با مهر دامپزشک معتبر؛ 
  • نتیجه آزمایش خون حیوان حاوی اطلاعات آنتی‌بادی هاری؛ 
  • سند پرداخت هزینه حمل حیوان؛ 
  • ارائه فرم‌های مخصوص حمل حیوان خانگی در فرودگاه. 

هواپیماهای مسافربری ایرانی اجازه ورود حیوانات به کابین را نمی‌دهند و حیوانات با پایانه‌های مسافربری یا باربری به مقصد منتقل می‌شوند. قوانین پذیرش حیوانات در ایرلاین‌های ایرانی تا حدی مشابه است: 

  • مسافران باید هنگام خرید بلیط هواپیما با حمل حیوان خانگی کد AVIH را دریافت کنند؛ 
  • تمام مسافران موظف‌اند روز قبل از پرواز با فرودگاه تماس بگیرند و وضعیت سفر را بررسی کنند؛ 
  • مسافران حامل حیوان خانگی باید ۲ تا ۳ ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حاضر شوند؛ 

شرط سنی ورود توله‌سگ یا بچه‌گربه به هواپیماهای ایرانی حداقل ۱۰ هفته است؛ 

هر مسافر می‌تواند حداکثر ۲ سگ یا گربه و ۱۰ پرنده با خود به هواپیما بیاورد؛ 

  • موقع خرید بلیط پرواز، رفتار حیوان، سلامت جسمی و و وضعیت بهداشتی او تعیین می‌کند که پذیرفته می‌شود یا نه؛ 
  • سبد کریر حیوان باید کاملا متناسب با جثه او باشد و بدنش را کاملا در بر بگیرد. 
  • https://snapp.ir/flights-ticket/
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی