ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Picture4
رپورتاژ آگهی

ال سی دی گوشی سامسونگ

تعمیرات و تعویض ال سی دی گوشی  در تمام برندهای گوشی از سامسونگ و اپل تا اسمارت فون های مایکروسافت و گوگل.

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ | ۱۸:۳۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

وارد دنیای گوشی ها که میشویم ، همه چیز با بالاترین سرعت خود در حال تغییر است . تکنولوژی لحظه ای متوقف نمیشود و هر روز یک اسمارت فون جدید معرفی میشود و یا هوش مصنوعی بار دیگر ما را به شکلی دیگر غافلگیر میکند . دوربین هایی با 50 مگاپیکسل که قادرند با هوش مصنوعی خود تصاویر را در حد منحصر به فردی ارتقا دهند و لرزه های جزیی را حذف کنند و...

خدمات تعمیرات گوشی اما شاید سرعت تغییراتشان به سرعت خلق تکنولوژی های جدید نرسد اما میتوان گفت با سیکل مناسبی در این بخش هم تغییرات بنیادی را داشته ایم که در ادامه به همین موضوع به جزییات میپردازیم .

اما قبل از ان باید بگوییم که شاید درون اسمارت فون ما پر از متعلقاتی باشد که هر یک خرابی های متفاوتی را تجربه میکنند اما اگر بخواهیم از میان تمام این قطعات رایج ترین تعمیرات قطعه و بخش ها را در سطح جهانی با توجه به امار و ارقام معرفی کنیم شاید بتوان گفت حجم بزرگ تعمیر در سطح جهانی منحصرا مربوط به :

تعمیرات و تعویض ال سی دی گوشی  در تمام برند های گوشی از سامسونگ و اپل تا اسمارت فون های مایکروسافت و گوگل در راس تعمیرات قرار دارد .

اما در مورد برند اپل بالاترین علت مراجعه به تعمیرات تنها مربوط به تعویض ال سی دی ایفون نبوده است و ما به همان میزان شاهد نیاز به تعویض شیشه پشت ایفون هم بوده ایم .

در واقع در این اسمارت فون به علت وزن بالا در حد سنگین گوشی علی الخصوص در اسمارت فون های مدل  پرو مکس ، برد دو طبقه ی گوشی های اپل که در فضایی کوچک و در کناره ها قرار دارد و همین امر نیز سبب پخش ناهمسان وزن شده است و البته قاب پشت از جنس شیشه ، ما به وفور شاهد شکستن شیشه پشت ایفون هستیم .

اما چی میشه که نیاز به تعویض ال سی دی گوشی پیدا میکنیم :

تعویض ال سی دی گوشی

علل رایج نیاز به تعویض ال سی دی گوشی میتواند به ساده ترین شکل در تک دسته سقوط از ارتفاع و وارد شدن فشار دسته بندی میشود اما به نظر من قضیه به این سادگی ها نیست . برای مثال گلس محافظ های نانو که با اصطلاح های تجاری uv و 360 درجه هم معروف شدند در روزهای اولیه که به بازار امده بودند خیل عظیمی از توجه و مشتری را به دست اورد اما دیری نگذشت که در خبرهای اونور آبی خوندیم که مایعی که برای چسباندن این گلس ها استفاده میشود قابلیت خورندگی با ترکیب شیمیایی چسب وکیوم گوشی و متریال لایه اصلی ال سی دی دارد . یعنی همین گوشی شما را از حالت water proof خارج میکند و هم با لایه اصلی ال سی دی واکنش شیمیایی میده که شما نتیجه ی این ازمایشگاه شیمی سیار رو در قالب پخش شدن رنگ ها در نمایشگر یا از کار افتادن عملکرد تاچ گوشی میبینید . میبینید ؟ پس همیشه هم ما در نیاز به تعویض ال سی دی گوشی مقصر نیستیم . هرچند که این عدم داشتن اطلاعات اگه الان رو نمایشگرت یه لایه محافظ نانو ست هم مقصرش به یه نحو دیگه تویی ، اما در کل خلاصه اش این است که گلس محافظ نانو یه حیله تجاری برای مراجعه به مراکز تعمیرات موبایل بوده است.

علل نیاز به تعویض ال سی دی گوشی

اما دیگه چی ؟

حاشیه ی کم زیبایی که ملاک ما برای انتخاب گوشی هامون هست هم یکی دیگر از همین علل نیاز به تعمیر و تعویض ال سی دی گوشی است . البته که با حاشیه ی کم ، ظاهر ال سی دی ها از نظر بصری زیباتر است و فضای تصویر ما هم بزرگتر است اما بهای این زیبایی را با تعویض ال سی دی گوشیمون با ساده ترین و سطحی ترین ضربات میپردازیم . اما چرا ؟

ال سی دی شما از لایه های متعددی تشکیل شده که روی هم پرس شده اند و وقتی حاشیه ی مشکی رنگ دور تصویر کوچکتر میشود یعنی لایه های زیرین فاصله ی چندانی از لبه های گوشی ندارند پس وقتی به گوشی شما از بخش لبه ها کوچکترین ضربه ای وارد میشود در صورت رد شدن موج فشار و ایجاد اسیب ، شما نیاز به تعویض ال سی دی سامسونگ ( یا هر برند دیگری ) دارید .

همانطور که میبینید در صنعت اسمارت فون ها گاهی تحول های در جهت بهبود کاربری ، موجب نیاز به تعمیرات میشود نکته ای که در مورد تعمیرات گوشی وجود دارد این مطلب است که غالب جنس لایه اصلی ال سی دی از شیشه به جنسی نزدیک به مشما تغییر یافته است . این تغییر در جهت بهبود کنتراست و بالا بردن نرخ تازه سازی تصویر در هر لحظه بوده است . در گذشته که ال سی دی به مشکل عدم تاچ صحیح برمیخورد بخاطر جنس شیشه ای ان ما قادر بودیم با دستگاه فلت زن ال سی دی را تعمیر کنیم . مکانیزم این دستگاه با فشار بالای تیغه و وارد کردن حرارت است که هر دوی اینها دشمن سرسخت جنس مشمایی ال سی دی های امروزی هستند به همین علت امکان تعمیر ال سی دی گوشی مدلهای جدید امروزه دیگر میسر نیست .

اگر نیاز به تعویض ال سی دی دارید مهمترین چیزها رفتارهای صحیح قبل از نیاز به درمان بوده ( عدم استفاده از گلس محافظ 360 درجه و استفاده از گارد کیس های محکم ) و البته خرید ال سی دی سامسونگ سرویس پک ، شیائومی و ... و ال سی دی روکاری ایفون که بالاترین رده کیفیت ها در میان تمامی اقلام و اجناسی است که در بازار موجود است .   

تعمیر ال سی دی گوشی

کاربران میگویند دستگاهی هست که خط های عمودی و افقی افتاده روی ال سی دی را رفع میکند و ال سی دی رو سالم میکند ایا درست است ؟ باید بگوییم این تنها یک شایعه نیست و حقیقت دارد اما نه در ایران .

با توجه به تبدیل ارزش ریال و دلار ، این دستگاه چندین میلیارد به پول ما قیمت دارد اگر هزینه گمرک و هزینه های جانبی را در نظر نگیریم .

جدای از این موضوع ، شنیده ها حاکی از ان است که نتیجه ی تعمیر ال سی دی توسط این دستگاه موقت است و دائمی نیست . پس مقرون به صرفه خرید ال سی دی گوشی جایگزین است .

قیمت شیشه پشت ایفون ۱۳ پرو مکس

مشکل دومی که تنها در اسمارت فون های اپل شاهد ان هستیم نیاز به تعویض درب پشت ایفون است . از مدل ایفون 8 به بالا هر عرضه ای که این شرکت داشته است قاب پشتی از جنس شیشه دارد و چسب های زیرین شیشه پشت ایفون به طرز عجیبی سفت و با چسبندگی بسیار بالاست به نحوی که دمای 300 درجه ی سانتیگراد هم قادر نیست این چسب را شل و مایع کند . به همین روش های سنتی تعویض قاب پشت گوشی که در سامسونگ و باقی برند ها استفاده میشود اینجا کارایی ندارد .

اپل سرویس تنها برای تعویض گلس پشت ایفون ها دستگاه جدیدی را توصیه و معرفی کرده است به نام دستگاه لیزر که شاید نام ان برای بسیاری از صاحب برندهای حکاکی دور از انتظار و غریبه نباشد .

در تعویض درب پشت ایفون با لیزر با در اختیار داشتن نقشه اتوکد پنل پشتی هر مدل ، که اپل سرویس ان را در سایت تعمیرکاران منتشر کرده ، شیشه ی شکسته ی پشت را جدا میکنیم . البته نه به این سادگی که در این یک جمله گفته و شنیده شد ! در بهترین حالت تعویض شیشه پشت ایفون با لیزر 3 ساعت زمان میبرد

برای مثال در قیمت شیشه پشت ایفون ۱۳ پرو مکس شما با دو رنج قیمتی مواجه میشوید که یکی برای انجام کار به روش سنتی و با هیتر و تیغه است که پر از خطر و ریسک خرابی هایی نظیر خط افتادن شاسی و مدار برد و... است  و دیگری برای انجام دو مرحله ای کار با دستگاه لیزر که مورد تایید اپل سرویس است  .

تماس با  ما

در نهایت باید بگوییم رایج ترین مشکلات در نیاز به تعمیرات در انواع برند ها و اپل شامل همین مواردیست که اشاره کردیم .

بسیار مهم است در هر کار خدماتی در مرکزی کار انجام شود که مجهز به تجهیزات صنعتی لازم ، به روز و حرفه ای باشد . تعمیرات موبایل اکسیژن تیم در محیطی کارگاهی و در حضور مشتری ، در کمترین زمان ممکن با استفاده از مجهزترین دستگاه های روز دنیا و با جدیدترین متدها فرایند تعمیر اسمارت فون شما را به صورت تخصصی انجام میدهد .

جهت ارتباط و مشاوره تعمیرات میتوانید با شماره ی 09126262852 ارتباط حاصل فرمایید .

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی