ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

پژو پارس سال یا تندر ۹۰؛ کدامیک را بخریم؟ [رپورتاژ آگهی]

انتخاب یکی از سخت‌ترین مراحل خرید خودرو است. آن هم وقتی که باید میان دو محصول از یک کارخانه انتخاب کنید. البته وقتی که معیارها برای انتخاب مشخص باشد مطمئناً شما یک مرحله جلوتر خواهید ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۱:۳۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

انتخاب یکی از سخت‌ترین مراحل خرید خودرو است. آن هم وقتی که باید میان دو محصول از یک کارخانه انتخاب کنید. البته وقتی که معیارها برای انتخاب مشخص باشد مطمئناً شما یک مرحله جلوتر خواهید بود و به راحتی کار خود را انجام خواهید داد.

اگر شما هم با سرمایه‌ای در محدوده‌ ۳۶ تا ۴۰ میلیون تومان قصد خرید خودرو را داشته باشید دو خودروی پژو پارس سال و خودرو تندر ۹۰ از گزینه‌ های شما خواهند بود. خرید پرشیا یا خرید ال نود یکی از دغدغه‌های خریداران خودرو در بازه قیمتی ۳۶ تا ۴۰ میلیون تومان است.

البته باید دقت کنید که برای خرید پژو پاس و خرید ال‌ نود، مدل‌های مورد نظر خود را به درستی انتخاب کنید. در این مطلب دو خودروی پژو پارس سال و تندر ۹۰ ای ۲ یا همان L90 E2 را در معیارها و شاخص‌های مختلف با هم بررسی می‌ کنیم.

ظاهر

برای انتخاب خودروی شخصی خود باید دقت کنید که ظاهر خودرو برای‌ شما قابل قبول باشد و از طراحی ظاهری بدنه و اتاق رضایت داشته باشید. به همین خاطر بد نیست بررسی میان بدنه‌ خودروهای پارس و تندر داشته باشیم.

برای خرید پژو پارس باید بدانید طراحی این خودرو به سال‌ های پایانی قرن ۲۰ بر می‌ گردد. این خودرو کاملا کشیده و عریض است. المان‌ های طراحی قدیمی این خودرو همچون دیگر محصولات قدیمی این شرکت فرانسوی است.

در مقابل برای خرید ال نود باید مد نظر داشته باشید طراحی این خودرو در اوایل قرن ۲۱ میلادی انجام شده و از المان‌های بهتری برای طراحی بدنه برخوردار است. اما از سویی تندر ۹۰ از پژو پارس طول کوچکتری دارد اما عریض‌تر است.

فضای داخلی دو خودرو گرچه طراحی متفاوتی دارد اما سرنشین در هر دوی این خودروها راحت است. پژو پارس سال طول ۴۴۹۸، عرض ۱۷۰۴ و ارتفاع ۱۴۱۰ میلی‌متر و تندر ۹۰ طول ۴۲۵۰، عرض ۱۷۴۰ و ارتفاع ۱۵۲۵ میلی‌متر دارد.

مشخصات فنی

مشخصات فنی به خصوص پیشرانه خودرو بسیار برای ماشین بازها مهم است. البته این مشخصات می‌ تواند در طول زمان بر اقتصاد مالک خودرو نیز تأثیر بگذارد. از این رو باید خودرویی که برای خرید انتخاب می‌ کنید با ملاک‌های فنی مورد نظرتان هم‌ خوانی داشته باشد.

تندر ۹۰ از موتور K4M با ظرفیت ۱۶۰۰ سی‌ سی و توان خروجی ۱۰۵ اسب بخار استفاده می‌ کند. این خودرو از سیستم انژکتور پاشش چند نقطه‌ای استفاده می‌ کند و استاندارد آلایندگی یورو ۴ را توانسته دریافت کند.

در حالی که پژو پارس سال از پیشرانه XU7 با ظرفیت ۱۷۶۱ سی‌سی و توان خروجی ۱۰۰ اسب بخار بهره می‌برد. سیستم انژکتور پژو پارس هم پاشش چند نقطه‌ ای است و استاندارد آلایندگی یورو ۴ نیز به این خودرو تعلق گرفته است. یکی از نقاط تفاوت پیشرانه تندر ۹۰ و پارس، تعداد سوپاپ است. پژو پارس از ۸ سوپاپ بهره می‌برد، در حالی که تعداد سوپا‌پ‌ های ال نود ۱۶ عدد است.

مصرف سوخت پژو پارس در شهر ۱۳.۸، در خارج شهر ۷ و در سیکل ترکیبی ۹.۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است. این در حالی است که تندر نود در هر ۱۰۰ کیلومتر در شهر ۹، در خارج شهر ۵.۶ و در سیکل ترکیبی ۶.۹ لیتر بنزین مصرف می‌ کند. هر دو خودرو از جعبه دنده ۵ سرعته آدستی استفاده می‌ کنند. مخزن سوخت پژو پارس ۷۰ لیتر و مخزن سوخت تندر ۵۰ لیتر جای دارد.

قیمت

قیمت هم یکی از فاکتورهای مهم در خرید خودرو است که باید به آن دقت کرد. در اصل باید خودرویی بخرید که از لحاظ اقتصادی برای شما صرفه داشته باشد و شما را به چالش نکشاند.

قیمت رنو تندر ۹۰ صفر در کارخانه ۳۸ میلیون و ۶۷۲ هزار تومان و در بازار ۳۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است. این درحالی است که قیمت پژو پارس سال در کارخانه ۳۶ میلیون و ۵۴۰ هزار تومان و در بازار ۳۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (18 مورد)
  • مجوری
    مجوری | ۱ شهریور ۱۳۹۶

    207 جدید صندوق دار

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی