ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

شتاب قیمت بالای ال نود در سالهای گذشته [رپورتاژ آگهی]

بررسی نرخ قیمت خرید تندر 90 نشان می‌دهد که این خودرو در سال‌های گذشته روند صعودی زیادی را در قیمت تجربه کرده است. سال ۸۶ قیمت آن بین ۱۰ تا ۱۴ میلیون تومان بود و ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۸:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

بررسی نرخ قیمت خرید تندر 90 نشان می‌دهد که این خودرو در سال‌های گذشته روند صعودی زیادی را در قیمت تجربه کرده است. سال ۸۶ قیمت آن بین ۱۰ تا ۱۴ میلیون تومان بود و سال ۹۲ قیمت تندر 90 مدل E1  به ۲۷ میلیون و تندر دوگانه سوز به ۳۸ میلیون تومان رسید. مدل فول امکانات آن نیز که شش سال قبل ۱۴ میلیون تومان قیمت داشت، سال 90 به عدد ۳۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید تا ۱۵۴ درصد رشد قیمتی را تجربه کند. این در حالی بود که سال ۸۹ با همین قیمت می شد تویوتا کمری فول یا یک مدل سوزوکی خرید.

علاوه بر این در سال ۹۲ تفاوت قیمت پارس خودرو و ایران خودرو بیشتر از امروز بود. آن سال مشتری برای خرید تندر ۹۰ مدل E2 از نوع دو گانه سوز از شرکت ایران خودرو باید ۳۸ میلیون تومان می پرداخت و هم زمان برخی هم از پارس خودرو همان را به قیمت ۳۵ میلیون تومان از کارخانه می خریدند. از سال ۹۲ نوسان قیمت خرید تندر ۹۰ رشد بسیار کمتری داشته است. به طوری که برای خرید همان تندر ۹۰ E2   از ایران خودرو و پارس خودرو به ترتیب باید ۳۹ میلیون و ۵۰۰ هزار و ۳۵ تومان پرداخته می شد. سال ۹۴ نیز تندر E2  بنزینی ۳۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان فروخته می شد. همین خودرو یک سال قبل حدود ۲۰۰ هزار تومان ارزان تر بود. در سال‌های ۸۶ تا ۹۲ به دلیل آنچه که به افزایش تحریم‌ها، افزایش نرخ ارز و رشد هزینه‌های تولید خودرو گفته می‌شد با انفجاری در قیمت خودرو روبرو بودیم.

افزایش قیمت ارز و نیز دشواری تهیه قطعه برای تولید خودرو باعث می‌شد که هزینه تمام شده آن برای تولیدکننده بسیار بیشتر شود. این افزایش قیمت نه فقط تندر بلکه خودروهای بسیار زیاد دیگری را دامن گیر کرد.  وقتی که سال ۸۴ یک پراید را می شد با ۶ میلیون تومان خرید، در سال ۹۰ این قیمت به ۱۶ میلیون رسید. یا در مثالی دیگر مدل تیپ دو 206 در این مدت ۳.۵ برابر و ماکسیما ۳ برابر شد. با این حال این افزایش قیمت از سال ۹۲ به بعد با سرعت کمتری همراه بود. سال ۹۲ با ۳۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌شد صاحب یک مدل فول امکانات تندر۹۰ شد اما هم اکنون برای خرید تندر 90 فول باید ۴۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان خرج کنید. این تفاوت قیمتی نشان دهنده افزایش ۱۵ درصدی قیمت تندر در ۴ سال گذشته بوده‌است.

برای پیش خرید تندر، شرایط پارس تندر به این شکل است که ابتدا به صورت اینترنتی ۱۸ میلیون تومان واریز می کنید و با ۱۵ درصد سود به قیمت دی و بهمن همین امسال تحویل می گیرید. اما برای خرید تندر ۹۰ شرکت ایران خودرو باید ابتدا ۱۷ میلیون تومان بپردازید و سپس با سود ۱۸ درصد خودرو خود را اردیبهشت ۹۷ تحویل بگیرید. مدل اتوماتیک ایران خودرو نیز با همین شرایط اما با مبلغ ۲۳ میلیون تومان پیش ودیعه فروخته می‌شود. این درحالی است که مدل مشابه آن در پارس خودرو اگرچه ۲۰ میلیون تومان ودیعه دارد اما خودرو را خرداد ۹۷ به شما تحویل می‌دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • vahid hajizadeh
    vahid hajizadeh | ۱۳ اسفند ۱۳۹۶

    هی داد،مملکتی نداریم

  • ho1993
    ho1993 | ۱۳ اسفند ۱۳۹۶

    :( مطمئن باش سال بعد همین کامنت بخونی نمیتونی گوشی بخری

    • Ali kjh
      Ali kjh | ۱۴ اسفند ۱۳۹۶

      همین الانش هم نمیتونم راه دور چرا بریم؟!

  • سعید
    سعید | ۱۳ اسفند ۱۳۹۶

    کی بالاخره قرار اقتصادمون آزاد بشه
    تا کی هزینه ها رو ما پرداخت کنیم
    کی قرار مسولین هزینه عملکرد ضعیفشون بدن

مطالب پیشنهادی