ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

شیک فام
رپورتاژ آگهی

فروشگاه‌های اینترنتی معتبر را چگونه بشناسیم؟ [رپورتاژ آگهی]

خرید از فروشگاه‌های اینترنتی می‌تواند برای خریدار بسیار مقرون‌ به‌صرفه‌ و راحت‌ باشد اگر این فروشگاه‌ها مجوزهای لازم را برای اعتباردهی داشته باشند. اما موضوع مهم این است که چگئونه می‌توان یک فروشگاه اینترنتی معتبر ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۱ مهر ۱۳۹۷ | ۱۵:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

خرید از فروشگاه‌های اینترنتی می‌تواند برای خریدار بسیار مقرون‌ به‌صرفه‌ و راحت‌ باشد اگر این فروشگاه‌ها مجوزهای لازم را برای اعتباردهی داشته باشند. اما موضوع مهم این است که چگئونه می‌توان یک فروشگاه اینترنتی معتبر را تشخیص داد؟

امروزه با گسترش استفاده از بستر اینترنت، بخش عمده خریدها از طریق فضای نت و از طریق فروشگاه‌های آنلاین انجام می‌شود. اما مساله‌ای که وجود دارد این است که آیا خرید از هر فروشگاه‌ اینترنتی امن است یا خیر؟ از جمله نکاتی که در یک خرید امن باید مورد توجه قرار گیرد، مجوزهای قانونی فروشگاه‌های اینترنتی است که در ادامه به آن‌ها پرداخته شده است.

شکل ظاهری فروشگاه‌های اینترنتی معتبر:

فروشگاه‌های اینترنتی معتبر برای داشتن ظاهری حرفه‌ای و تجربه کاربری لذت‌بخش و محتواهای باکیفیت باید هزینه‌های بسیاری کنند تا کاربران چه با کامپیوتر و یا موبایل به‌راحتی بتوانند با آن کار کنند و تجربه خوبی از خرید خود داشته باشند.

مجوزهای قانونی فروشگاه‌های اینترنتی معتبر

در فروشگاه اینترنتی معتبر، باید نمادهای اعتماد قانونی موجود باشند که این نمادها عبارت‌ هستند از:

نماد الکترونیکی یک ستاره و دوستاره:

این نماد به‌طور انحصاری از طرف مرکز توسعه‌ی تجارت الکترونیکی صادر می‌شود. هدف از صدور این نماد، احراز کردن هویت و صلاحیت فروشگاه اینترنتی و نیز ساماندهی فروشگاه‌های اینترنتی معتبر است.

نماد اعتماد الکترونیک دوستاره:

این نماد مانند نماد اعتماد الکترونیک یک ستاره است و تنها تفاوت آن «الزام نصب گواهی امنیتی اس اس ال» است.

SSL - Socket Secure Layer

این پروتکل عبارت از نوعی استاندارد وب است که به‌منظور کد کردن اطلاعات مابین کاربر و وب‌سایت به کار می‌رود و به همین دلیل اطلاعات مبادله شده‌ از دزدیده شدن یا استراق سمع محافظت می‌کند.

نماد ستاد ساماندهی پایگاه‌های اینترنتی:

این نماد مجوزی است که محتوای وب‌سایت را بررسی می‌کند تا کاربران با اطمینان به آن بدانند که محتوا تولیدی مناسب و واقعی است.

نماد عضو انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتی:

برای هرگونه فعالیت‌های تجاری باید از انجمن صنفی، مجوزهای لازم را دریافت کرد تا بتوان فعالیت قانونی و تحت کنترل ارائه داد. انجمن صنفی کسب‌وکار اینترنتی نیز برای این منظور شروع به فعالیت کرده است.

فایده‌ی داشتن نماد الکترونیکی از دیدگاه مشتریِ فروشگاه اینترنتی این است که اگر مشتری شکایت یا مشکلی درباره‌ی محصولی که از فروشگاه اینترنتی دارای نماد الکترونیک خرید؛ داشته باشد، مدیریت فروشگاه مذکور موظف است که به او پاسخ دهد؛ پس می‌توان نتیجه گرفت که همیشه باید از فروشگاه‌هایی خرید شود که دارای نماد اعتماد الکترونیکی هستند.

خیلی‌ها فکر می‌کنند که بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی نماد الکترونیکی دارند و داشتن آن خیلی هم مهم نیست ولی باید بگویم که این‌طور نیست زیرا صاحبان حقیقی یا حقوقی فروشگاه‌های اینترنتی برای گرفتن نماد اعتماد الکترونیکی مجبور هستند بالغ‌ بر 16 آیتم را فراهم و رعایت کنند و حتی تعهد محضری بدهند. پس داشتن نماد اعتماد الکترونیکی یکی از معیارهای اساسی برای تشخیص فروشگاه اینترنتی معتبر است.

فروشگاه‌های اینترنتی معتبر در خبرگزاری‌ها معتبر رسمی کشور:

شیک فام

در همه جای دنیا خبرگزاری‌ها، برند یا شرکت و فروشگاه‌های معتبر را بعد تحقیق‌های لازم و مورد تائید بودن به عموم مردم اطلاع‌رسانی می‌کنند که می‌تواند معیار خوبی برای انتخاب از بین فروشگاه‌های اینترنتی باشد.

ارائه‌ی خدمات فروشگاه‌های معتبر اینترنتی:

هم‌چنین از جمله موارد بسیار مهم در تشخیص فروشگاه‌های معتبر اینترنتی، ارائه‌ی خدمات زیر است که یک خرید امن و مطمئن را باقیمت مناسب تضمین خواهد کرد:

تضمین اصالت کالا: فروشگاه‌های معتبر همیشه دقت نظر خاصی به منابعی که کالاهای خود را از آنجا خریداری می‌کنند دارند و بر همین اساس با صراحت، قدرت تضمین اصالت کالایی را که عرضه می‌کنند؛ دارند.

تضمین قیمت کالا: این مورد، یکی از امتیازهای بزرگ فروشگاه‌های اینترنتی معتبر است که با شرایطی خاص در برخی از آن‌ها وجود دارد.

گارانتی کالا: لازم است که جزئیات گارانتی کالا در قسمت مربوطه و در فروشگاه اینترنتی توضیح داده‌ شده باشد.

تضمین بازگشت وجهاین ویژگی نیز تحت شرایطی در برخی از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر وجود دارد.

عودت کالا: لازم است قوانین فروشگاه مذکور را در مورد شرایط عودت کالا مطالعه کرد.

امکان پرداخت در محلاین امکان نیازمند داشتن برخی زیر ساخت‌های هزینه‌بر از جمله قرارداد با پست و سایر موارد است و معمولاً در حد توانایی یک فروشگاه اینترنتی جعلی نیست و ملاک خوبی برای ارزیابی یک فروشگاه اینترنتی معتبر است

پرداخت آنلاین:

داشتن درگاه پرداخت بانک‌های معتبر که در صورت داشتن صلاحیت و نماد اعتماد به فروشگاه داده می‌شود.

دیگر موارد:

امکان مقایسه کالاها با یکدیگر

امکان مشاهده بررسی، دیدن مشخصات فنی محصولات و نظرات کاربران و ...

جمع‌بندی و معرفی فروشگاه اینترنتی معتبر با تیمی جوان:

فروشگاه اینترنتی شیک فام، با کسب تمام مجوزهای لازم توانسته بستری مناسب برای خرید اینترنتی ایجاد کند.

فروشگاه اینترنتی شیک فام که از سال 84 در قالب فروشگاه فیزیکی شروع به کار کرده است و اکنون در محیط وب ارائه‌دهنده محصولاتی همچون لوازم‌آرایشی و بهداشتی، عطر و ادکلن، زیورآلات، لوازم شخصی برقی از جمله ماشین ریش تراش و اپیلیدی از برندهای معتبر است. علاقه‌مندان به خرید اینترنتی لوازم آرایشی و لوازم شخصی برقی می‌توانند با مراجعه به شیک‌فام، آخرین قیمت‌های ماشین ریش تراش و قیمت اپیلیدی را نیز دریافت کنند.

فروشگاه اینترنتی شیک فام به‌جز داشتن موارد بیان‌شده، خدمات بیشتری نیز ارائه می‌دهد که از آن جمله می‌توان به‌ گزینه «به شرط‌ چاقو» اشاره کرد.

فروشگاه اینترنتی شیک فام به گونه‌ای طراحی شده است که خرید را برای خریدار لذت‌بخش، ساده‌، هوشمند و مقرون‌به‌صرفه کند.

یکی از چالش‌هایی که در صنعت آرایشی و بهداشتی، عطر و ادکلن همیشه وجود داشته است فروش لوازم ناسالم و تقلبی است که فروشگاه اینترنتی شیک فام با دریافت مجوزهای لازم توانسته بهترین گزینه برای اعتماد و خرید باشد.

علاقه‌مندان به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص فروشگاه شیک فام می‌توانند به سایت شرکت به آدرس Shikfam.com مراجعه کنند و با عضویت در خبرنامه آن از تخفیف‌های ویژه این فروشگاه اینترنتی استفاده کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • CCR
    CCR | ۱۱ مهر ۱۳۹۷

    دیگه با این گرونی کی توان خرید داره که بخواد اینترنتی هم بخره ? ? ?

مطالب پیشنهادی