ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ترفندها: با افزونه MaskMe در کروم ایمیل های یک بار مصرف بسازید

زمانی که شما در یک وب سایت ثبت نام می کنید، معمولا قدم اول معرفی یک آدرس ایمیل است. به وسیله آن ایمیل وب سایت حساب کاربری شما را تایید می کند و مطمئن می ...

حامد پورحسینی
نوشته شده توسط حامد پورحسینی | ۲۳ مرداد ۱۳۹۳ | ۱۳:۰۳

زمانی که شما در یک وب سایت ثبت نام می کنید، معمولا قدم اول معرفی یک آدرس ایمیل است. به وسیله آن ایمیل وب سایت حساب کاربری شما را تایید می کند و مطمئن می شود که شما یک شخص حقیقی هستید و نه یک ربات اسپمر. اما متاسفانه بعضی از وب سایت ها اطلاعات کاربران خود را می فروشند و به همین دلیل صندوق ایمیل شما مورد سو استفاده شرکت ها قرار می گیرد.

برای مبارزه با اینگونه وب سایت ها شما می توانید از سرویسی مانند MaskMe استفاده کنید. سرویسی که به سادگی برای شما ایمیل های یک بار مصرف می سازد. ضمن اینکه ایمیل های دریافتی از آن وب سایت همچنان به حساب اصلی شما فوروارد می شوند. بدین طریق ایمیل واقعی شما توسط این سرویس در برابر فروش اطلاعات حفاظت می شود.

برای آموزش نحوه استفاده از این افزونه ادامه مطلب را از دست ندهید.

راه اندازی

قدم اول: در ابتدا به صفحه MaskMe در فروشگاه کروم بروید و آن را نصب کنید.

بعد از اتمام نصب، افزونه به صورت خودکار یک صفحه جدید برای شروع مراحل راه اندازی اجرا می کند. در غیر این صورت به روی آیکن افزونه کلیک کنید. بعد از معرفی های اولیه شما با ۲ گزینه جهت ثبت نام روبرو می شوید: مسک می رایگان و پرمیوم. برای این آموزش از گزینه رایگان استفاده می کنیم که فقط ایمیل را تحت پوشش قرار می دهد.

mask-me-nothx

قدم دوم: به روی لینک انتهای صفحه با متن "No thanks, just emails for me" کلیک کنید.

قدم سوم: زمانی که منو باز شد Masked Emails و سپس "set up free forwarding" را کلیک کنید.

قدم چهارم: ایمیل اصلی خود را که قصد پنهان کردن آن را دارید را وارد کنید.

بعد از اینکه ایمیل خود را وارد و تایید کردید با صفحه تنظیمات روبرو خواهید شد.

maskme-settings

قدم پنجم: در پایین بخش Website Forms تمام گزینه ها به غیر از مورد اول (Show 'Mask My Email' for email fields" را غیر فعال کنید و در انتها به روی دکمه Save کلیک کنید.

ثبت نام در یک وب سایت

یکی از قابلیت های خوبی که این افزونه دارد این است که ایمیل های یک بار مصرف ساخته شده پیشین برای هر وب سایت را به صورت جداگانه به خاطر می سپارد. به همین دلیل نیازی به حفظ کردن ایمیل های جعلی پیشین نیست.

maskme-account-creation

زمانی که فرم ثبت نام در یک وب سایت جلوی شما قرار گرفت به روی محل نوشتن ایمیل کلیک کنید. افزونه مسک می یک پنجره کوچک باز می کند که به شما امکان انتخاب استفاده از ایمیل یک بار مصرف یا ایمیل اصلی را می دهد.

با بازگشت مجدد به وب سایت این افزونه ایمیل استفاده شده در آنجا را به خاطر دارد و تنها کاری که باید انجام دهید وارد کردن کلمه عبور است.

تغییر تنظیمات فوروارد یا مسدود دریافت ایمیل ها

maskme-menu

همانطور که گفتیم افزونه مسک می به خوبی ایمیل شما را در برابر فروش اطلاعات کاربران وب سایت ها محافظت می کند. در این بین شما ایمیل های دریافتی از آن وب سایت را دریافت خواهید کرد. اما امکان مسدود کردن ایمیل های آن وب سایت را هم برای شما قرار داده. برای این منظور، به روی آیکن افزونه کلیک کنید و سپس به بخش Masked Emails بروید.

maskme-email-list

در این بخش شما لیست ایمیل های جعلی ساخته شده توسط مسک می را می بینید. دکمه سبز رنگ Forwarding واقع در سمت راست صفحه به این معنی است که نامه های ارسالی به ایمیل جعلی به دست شما هم خواهد رسید. برای مسدود کردن هر کدام کافی است به روی دکمه سبز کلیک و گزینه Blocked را انتخاب کنید تا دیگر از آن وب سایت ایمیلی دریافت نکنید. برای حذف کلی ایمیل جعلی هم به روی آیکن کوچک سطل آشغال در راست صفحه کلیک کنید.

امیدواریم به وسیله معرفی این افزونه در راستای فرار از شر ایمیل های مزاحم کمک کوچکی کرده باشیم. اگر شما هم سرویس مشابه با کارکرد بهتری را می شناسید، حتما آن را با ما و دیگر دوستان در میان بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (28 مورد)
  • وکیل
    وکیل | ۱۵ اسفند ۱۳۹۴

    عالی بود
    ممنون از سایت عالی و پر محتواتون
    خوشحال میسم به سایت ماهم یه سری بزنید
    تشکر

  • Leopard
    Leopard | ۲ فروردین ۱۳۹۴

    این افزونه که معرفی شده واقعا خوب و کامله و من روی فایرفاکس هم دارم. فقط دوستان به یاد داشته باشید الان آپگرید شده و اسمش "بلور" شده.
    این هم خیلی باحاله ، سایت http://www.emeil.ir رو اگه بروید خیلی راحت ایمیل مجازی می سازید و کارتون رو انجام می دهید ، افزونه هم برای مرورگرهای گوناگون داره ،تازه فیلتر هم نیست

  • روباه آبی
    روباه آبی | ۲۳ مرداد ۱۳۹۳

    chera add nemishe!!?

    • رهگذر
      رهگذر | ۲۴ مرداد ۱۳۹۳

      گرامی، اگر مشکل هنوز پا برجا هست از قند شکن استفاده کنید.

  • bluefox
    bluefox | ۲۳ مرداد ۱۳۹۳

    جالبه!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی