ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جانشینی امن برای اسکایپ؛ مگاچت معرفی شد

کیم دات کام، مؤسس سرویس به اشتراک گذاری فایل Megaupload، پیش از این اعلام کرده بود که دل خوشی از امنیت اسکایپ ندارد و بر همین اساس قصد دارد تا سرویسی را به عنوان جایگزین ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۲ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۲:۰۰

کیم دات کام، مؤسس سرویس به اشتراک گذاری فایل Megaupload، پیش از این اعلام کرده بود که دل خوشی از امنیت اسکایپ ندارد و بر همین اساس قصد دارد تا سرویسی را به عنوان جایگزین آن طراحی نماید؛ سرویسی که در آن کلیه اطلاعات رد و بدل شده انکریپت شده هستند و کسی از بیرون نمی تواند به آن ها دسترسی داشته باشد.

اکنون MegaChat معرفی گشته و قصد دارد تا خود را به عنوان جانشینی برای اسکایپ مطرح نماید. در ادامه مطلب با این سرویس جدید بیشتر آشنا خواهیم شد.

Screen Shot 2015-01-22 at 11.17.56 AM-w600

کیم دات کام امروز طی توییتی عرضه نسخه بتا مگاچت را اعلام کرد. وی در توییت خود نوشته است که در مرحله اول این سرویس تنها از تماس ویدیویی پشتیبانی به عمل می آورد و در نسخه های بعدی امکان چت متنی و ویدیو کنفرانس نیز به مگاچت اضافه خواهند شد.

مگاچت یک سرویس تحت مرورگر است که از طریق اکستنشن های کروم و فایرفاکس کار می کند. به عقیده کیم دات کام چنین ساختاری علاوه بر اینکه عملکرد سرویس را بهبود می دهد، به افزایش امنیت آن نیز کمک شایانی می کند.

با نگاهی به مگاچت متوجه می شوید که سرویس هنوز در مرحله بتا به سر می برد و باگ هایی را از خود نشان می دهد. اما به محض اینکه موفق شوید تماس ویدیویی خود را برقرار کنید، درخواهید یافت که کیفیت صدا و تصویر با اسکایپ برابری می کند.

screenshot-2015-01-22-13-04-58-w600

مگاچت علاوه بر قابلیت تماس تصویری، امکان رد و بدل کردن امن فایل ها را نیز فراهم می آورد. این سرویس برای انتقال فایل از سیستمی به نام User Controlled Encryption استفاده می کند که با استفاده از آن کلید رمزگشایی اطلاعات به کاربر داده می شود و سپس وی می تواند آن را با هر کسی که دوست دارد به اشتراک بگذارد. بدون این کلید کسی نمی تواند محتوای فایل های رد و بدل شده را مشاهده کند.

پیش از این ادوارد اسنودن طی افشاگری های خود اعلام کرده بود که اسکایپ با سازمان NSA برای مانیتور کردن ارتباط کاربران همکاری دارد. بر همین اساس کیم دات کام تصمیم گرفت تا مگاچت را برای یک ارتبطات امن تر راه اندازی نماید.

Screen Shot 2015-01-22 at 11.17.42 AM-w600

امنیت مگاچت برای کیم دات کام بسیار حائز اهمیت است. او طی توییتی از علاقه مندان به مسائل امنیتی دعوت کرده است تا حفره های موجود در مگاچت را پیدا کنند و با گزارش کردن آن، جایزه ای را دریافت نمایند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (18 مورد)
  • mahyar.soleymani40
    mahyar.soleymani40 | ۲۸ دی ۱۳۹۴

    به نظر من که لاین خیلی کیفیت تماس تصویری و صوتیش مشابه اسکایپ هستش در ضمن دیتای خیلی کمتری هم مصرف میکنه

  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    مطلب جالبی بود مرسی

  • طــــــــــــــــــــــــــــوسي
    طــــــــــــــــــــــــــــوسي | ۲ بهمن ۱۳۹۳

    همكاري ميكنه با nsa???????
    نشنيده بودم تاحالا !
    البته فقط از فيس تايم استفاده ميكنم
    بكنه نكنه مهم نيست!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی