ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کار کردن در گوگل چه معایبی دارد؟

بسیاری شیفته کار کردن در گوگل اند؛ از نوابغ گرفته تا صاحبان ایده های ناب همگی به دنبال راهی برای ورود به این شرکت بزرگ و تأثیرگذاری بر جمعیت میلیونی کاربران آن هستند. باید بگوییم حتی ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ | ۲۱:۰۰

بسیاری شیفته کار کردن در گوگل اند؛ از نوابغ گرفته تا صاحبان ایده های ناب همگی به دنبال راهی برای ورود به این شرکت بزرگ و تأثیرگذاری بر جمعیت میلیونی کاربران آن هستند.

باید بگوییم حتی فیلمی هم با موضوع کارآموزی در گوگل ساخته شده اما کار کردن در این کمپانی بزرگ به شیرینی آنچه از بیرون به نظر می آید، نیست و همه وقت کارکنان آن هم به دوچرخه سواری یا صرف وعده های غذایی خوشمزه سپری نمی شود.

چندی پیش پرسش و پاسخی در مورد کار کردن در گوگل در سایت Quora شکل گرفت و بسیاری از افرادی که خود را از کارکنان سابق یا فعلی این شرکت معرفی نمودند گلایه هایشان در این رابطه را با دیگران در میان گذاشتند.

ممکن است که برخی از این افراد کمی در مورد مشکلات یاد شده اغراق کرده باشند اما جالب اینجاست که بسیاری از مشکلات مطرح شده از زبان منابع آگاه نیز شنیده شده که در ادامه توجه شما را به برخی از آن جلب خواهیم کرد.

با دیجیاتو همراه باشید.

1- صلاحیت کارکنان گوگل بیش از سطح مورد نیاز برای شغلشان است

everyone-is-overqualified

یکی از نظر دهندگان در سایت Quora اظهار داشته که «از نظر بسیاری بدترین ایراد اشتغال در این شرکت آن است که صلاحیت های شان بیش از میزان مورد نیاز برای تصدی آن شغل است.» به گفته او، این شرکت به خاطر قدرت برند، حقوق و مزایای خوب و فرهنگ کاری مثبتی که در محیط کاری اش حکم فرماست در استخدام افراد بسیار سخت گیر است.

2- کار در گوگل زندگی شما را فلج می کند

working-at-google-easily-takes-over-your-life

یکی از کارکنان سابق بخش فروش گوگل می گوید: «بدترین مشکل کار کردن در گوگل این است که بخش اعظمی از زمان و انرژی شما را می گیرد.» وی در ادامه می گوید «اگر برای مدیریت نمودن زمان خود مرجع مشخصی را الگو قرار ندهید، کار کردن در این شرکت به سرعت تمام زندگی تان می شود.»

3- تنها پیشرفت های قابل اندازه گیری برای مدیران این شرکت اهمیت دارد

the-company-only-cares-about-measurable-improvements

یکی از مهندسین سابق نرم افزار در گوگل در این رابطه می گوید: «دستیابی به پیشرفت های غیر قابل اندازه گیری به معنای عدم استفاده صحیح شما از زمان است.» وی در ادامه می گوید: «سودمندی، تعداد باگ ها و بسیاری دیگر از جمله مواردی هستند که برای مدیران اهمیت دارند و اگر نتوانید حاصل کار خود را با اعداد و ارقام بیان کنید، هیچکس به آن توجهی نشان نمی دهد و اصلا برای کسی اهمیت ندارد.»

4- به سختی می توانید با همکارانتان صداقت داشته باشید

its-hard-to-be-honest-with-your-colleagues

یکی از کارکنان سابق گوگل می گوید: «در این شرکت به سختی می توانید با همکارانتان در رابطه با مشکلات کار سخن بگویید مگر آنکه آن فرد دوست شما باشد.» به اعتقاد او «مباحث عینی به ندرت در محیط کاری گوگل مطرح می شوند چراکه در آنجا هر کسی برای خود محدوده ای دارد و به شنیدن نظرات دیگران هم علاقمند نیست مگر آنکه آن فرد از بزرگان شرکت باشد.»

5- پروژه های مختلف بنابر سلایق شخصی لغو می شوند

projects-get-cancelled-arbitrarily-all-the-time

فردی ناشناس نیز نظر خود را اینگونه اعلام کرده که بزرگ ترین مشکل کار کردن در این شرکت لغو پروژه های مختلف بنابر خواسته مدیران است. اما از سویی، افرادی که در پروژه های لغو شده کار کرده باشند نیز به خاطر اینکه موفق به اثر گذاری نشده اند تا مدت ها ترفیع نمی گیرند.

6- برخی از مدیران بیش از حد مورد انتظار ترفیع می گیرند

there-are-managers-who-have-been-over-promoted

یکی از مدیران فنی بخش برنامه نویسی گوگل می گوید: "افراد در این شرکت در بسیاری مواقع سمت های مدیریتی را تنها به خاطر این تصاحب می نمایند که هوش بالایی دارند و راه حل دیگری برای ترفیع رتبه شان موجود نیست." بنابراین در گوگل با لایه ای از افراد باهوش سر و کار داریم که در عین حال مدیران و رهبرانی ترسناک هستند، زیرا تخصص اصلی آنها مدیریت نیست.

۷- تنوع کافی در میان کارکنان وجود ندارد

96759c20-e285-11e1-86ac-4827d19f07a6_syd-60zb5aamr3svixlim5r-713--646x363

یکی از کاربران ناشناس در سایت Quora نوشته است: «افرادی که در گوگل استخدام می شوند شباهت زیادی به هم دارند. به گفته او، آنها معمولا پیشینه ای یکسان دارند، در مدارس یکسانی تحصیل کرده اند، جهان بینی مشابهی دارند و علایقشان نیز شبیه به هم است. وی ادامه می دهد که اگر بگویم در طول دوران سه ساله کار در این شرکت، 100 نفر دیگر شبیه به خود را ملاقات کرده ام اغراق نکرده ام و باید اعتراف کنم که تنها تعداد انگشت شماری از آنها افراد جالبی بودند.»

8- صرفا با کار کردن نمی توانید خود را از دیگران متمایز کنید

you-have-to-work-to-set-yourself-apart-but-sometimes-thats-not-enough

یکی دیگر از مهندسان سابق گوگل می گوید: شمار افراد باهوش کم نیست اما صرفا با استعداد بودن موفقیت شما را در پروژه های مختلف تضمین نمی کند چراکه هزاران فرد با استعداد دیگر مانند شما وجود دارند که همه ی پتانسل هایشان به کار گرفته نمی شود و از این رو کارهای زیادی وجود دارند که باید انجام دهید تا نشان بدهید که با آنها فرق دارید.

9- در زمان استخدام، گوگل وعده های زیادی می دهد

google-will-overpromise-during-the-hiring-process

یکی از افرادی که چندین بار به استخدام گوگل در آمده در سایت Quora می نویسد: «اگر مشغول طی کردن فرایند استخدام در گوگل هستید توصیه می کنم که خوب از دیگران مشاوره بگیرید، سخت کوش باشید و مطمئن شوید که همه چیز در قراردادتان ذکر شود چرا که گوگل وعده های زیادی را به شما می دهد اما به همه آنها جامه عمل نمی پوشاند.»

10- تنها صاحبان مشاغل فنی حس می کنند که قادرند تفاوت ایجاد کنند

only-techies-can-feel-like-theyre-making-a-difference

یکی از نظر دهندگان می گوید: «اگر در پست های غیر فنی هستید (مثلا فروش یا استخدام) این حس به سراغتان می آید که تنها یکی دیگر از قسمت های بدنه گوگل هستید و بود و نبودتان فرقی به حال آن ندارد. گفتنی است بسیاری از فرایندهای کاری در این شرکت به قدری بهینه سازی شده اند که حس می کنید صلاحیت هایتان فراتر از میزان مورد نیاز برای انجام آن کار است.»

11- کارمندان موقت به دیده حقارت نگریسته می شوند

temporary-workers-are-looked-down-on

یکی از افرادی که به صورت موقت در گوگل کار می کرده اظهار داشته که «به عنوان یک کارمند موقت اعتقاد دارد که بدترین مسأله نگرش متکبرانه آنهایی است که برای گوگل واقعی کار کرده اند. به گفته این شخص، تصور این افراد آن است که صاحبان مشاغل موقت از نظر روحی و اخلاقی در سطوح پایین تری قرار دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (28 مورد)
  • مهدی کریمی واجارگاهی
    مهدی کریمی واجارگاهی | ۱۰ شهریور ۱۳۹۴

    با این حال بازم آرزوم اینه که تو گوگل کار کنم و برای رسیدن بهش هر کاری می کنم .

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی