ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دو ویژگی مهم در اندروید N: کاهش مصرف دیتا و مسدود سازی شماره های مزاحم در سطح سیستمی

گوگل امروز پیش نمایشی از نسخه بعدی اندروید را برای توسعه دهندگان منتشر کرده که فعلاً به اختصار با حرف «N» شناخته می شود. این پیش نمایش همانطور که در خبر قبلی نیز نوشتیم قابلیت ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۲:۰۰

گوگل امروز پیش نمایشی از نسخه بعدی اندروید را برای توسعه دهندگان منتشر کرده که فعلاً به اختصار با حرف «N» شناخته می شود. این پیش نمایش همانطور که در خبر قبلی نیز نوشتیم قابلیت های جدیدی را با خود به همراه دارد، که از جمله ی آنها می توان به ویژگی «اسپلیت اسکرین» برای افزایش مالتی تسکینگ و سیستم تازه ای برای مدیریت اعلانات اشاره داشت.

البته در این بین دگرگونی های کوچک تری نیز اعمال شده اند که ممکن است برای بسیاری از افراد به شدت کاربردی باشند و از جمله ی آنها می توان به مدی با عنوان «Data Saver» و امکانی برای بلوکه کردن تماس ها و پیغام ها در سطح سیستمی اشاره داشت.

گوگل در مورد «Data Saver» در مستندات خود توضیح داده: «این یک سرویس سیستمی جدید است که اجازه می دهد در هنگامی که از رومینگ استفاده می کنید، در ساعت و روزهای انتهایی بسته ی اینترنتی خود به سر می برید و یا وقتی که حجم اندکی از اینترنت را در اختیار دارید، دیتای مصرفی اپ ها را کاهش دهید.»

وقتی این مد فعال باشد: «سیستم به صورت خودکار اجازه نمی دهد اپ ها در پس زمینه هیچ دیتایی را مصرف نمایند و ضمناً میزان داده مورد استفاده ی اپلیکیشن ها در پیش زمینه نیز به شدت کاهش یافته و تحت مدیریتی دقیق تر قرار می گیرد. این کاهش مصرف از طریق کاستن از بیت ریت محتوای در حال استریم، کم کردن کیفیت تصاویر، اعمال کش بهتر و... رخ می دهد.» همچنین کاربر می تواند اپ های معینی را در یک فهرست ویژه یا در اصطلاح «whitelist» قرار داده و به این ترتیب از اعمال هر محدودیتی در رابطه با آنها پیش گیری به عمل آورد.

در کنار مواردی که در بالا به آنها پرداختیم امکان بلوکه کردن شماره تماس ها در سطح سیستمی، کار مقابله کردن با اسپمرها، بازاریابان و سایر افراد مزاحم را به مراتب ساده تر می سازد.

گوگل می گوید هر شماره ای که در لیست سیاه قرار گیرد دیگر به هیچ عنوان قادر به برقراری تماس و ارسال پیغام نخواهد بود، ضمناً‌ این لیست در دسترس اپ های شخص ثالث نیز قرار خواهد داشت و امکان بکاپ گیری و ری استور کردنش نیز در نظر گرفته شده تا وقتی دستگاه را ریست می کنید به مشکل خاصی بر نخورید.

ناگفته نماند هر دو امکان «Data Saver» و «بلوکه کردن تماس ها» تا پیش از این در دیوایس های خانواده ی نکسوس و در اپهای خود گوگل مانند ابزار شماره گیر این شرکت در دسترس بوده اند ولی این اولین باری است که این ویژگی ها در سطح سیستمی ارائه می شوند و روی اپلیکیشن های شخص ثالث نیز موثر هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی