ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

عوامل موثر در رشد کسب و کارتان را در اینجا بخوانید

گاهی کسب و کار تان به خوبی پیش نمی رود و گاهی خوب است اما کافی نیست. به نظر شما چه عواملی باعث می شود کارتان ارتقاء یابد؟ در زیر چندین عامل از دیدگاه Sherrie ...

لیلا حیدری
نوشته شده توسط لیلا حیدری | ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۵:۱۵

گاهی کسب و کار تان به خوبی پیش نمی رود و گاهی خوب است اما کافی نیست. به نظر شما چه عواملی باعث می شود کارتان ارتقاء یابد؟

در زیر چندین عامل از دیدگاه Sherrie Campbell نویسنده و روان شناس موفق آمریکایی در این باره آورده شده است که توجه شما را به آن جلب می کنیم:

  1. مثبت اندیشی

سعی کنید خوبی های کار تان را ببینید. هر کاری عالی نیست و یقینا سختی های خاص خود را دارد. پس سعی کنید با علاقمندی به آن کمتر متوجه مشکلاتش شوید.

ذهن تان را متمرکز بر حل مشکل کنید نه سختی آن. هیچ جایی از ذهن تان را به افکار منفی اختصاص ندهید زیرا زمانی که با بینش منفی به مسائل نگاه کنید تصمیماتی می گیرید که از خواستگاه منفی برمی آید و تصمیمات منفی بیشتری به دنبال خود می آورد.

  1. نترس بودن

ترس باید انگیزه ی شما شود نه مانع رسیدن به اهداف. اگر مقابل ترس تان تسلیم شوید هرگز به رویاهای تان نمی رسید. بر ترس غلبه کنید و از عواقب آن نترسید زیرا می توانید از آن درس هایی بگیرید که چراغ مسیر موفقیت تان شود.

هر جواب «نه» ای که می شنوید را مانند مسیر جدیدی ببینید. برای آنچه می خواهید تلاش کنید و از خواستن آن نترسید.

  1. تلاش زیاد

موفقیت کاری تان را با مقیاس اخلاق کاری بسنجید. اگر تنها هدف شما رسیدن به پول باشد ذهن تنها بر نقص آن و نیاز بیشتر به آن متمرکز می شود.

نگرانی، فکر شما را به نداشته های تان متمرکز می کند. پس بنای ذهن تان را بر کار بسیار بسازید و مطمئن باشید پس از مدتی نتیجه می گیرید. بر اهداف امروز تان متمرکز شوید و آنها را انجام دهید. پول با این طرز تفکر به سمت شما خواهد آمد.

  1. رویا پردازی

شکرگزار موفقیت هایی باشید که کسب کرده اید اما به آنها دل خوش نکنید و همواره رویاهای بزرگ تر در سر بپرورانید.

همیشه از خود بپرسید : «بعد از این چه باید بکنم؟» هرگز تلاش تان را کم نکنید.

  1. استواری

بدون توقف کار کنید و یک به یک، قدم های خود را تا رسیدن به اهداف تان بردارید. با ثابت قدمی و کار زیاد بعلاوه انعطاف پذیری و صبر می توانید از نردبان موفقیت بالا بروید.

همیشه تلاش کنید و هرگز نا امید نشوید زیرا آن کسی پیروز میدان می شود که تا آخر مسابقه ایستادگی می کند.

  1. شور و علاقه

به کاری که می کنید علاقمند باشید. علاقه سوخت مسیر شماست. همانطور که یک ماشین بدون بنزین متوقف می شود، کسب و کار نیز بدون علاقه، تمرکز و کار زیاد به جایی که باید نمی رسد.

موفقیت حاصل از علاقه است و هر بار که به آن دست پیدا کنید علاقه ی شما برای کار، بیشتر و بیشتر می شود.

  1. احترام

زمانی که به خود احترام بگذارید اعتماد به نفس تان بیشتر می شود. برای نگه داشتن حدود در محل کار با همه محترمانه برخورد کنید.

زمانی که این احترام برای تان مهم باشد اهداف تان را بهتر دنبال می کنید تا فردای بهتری بسازید، زیرا رکود کاری را در شان خود نمی بینید.

  1. تعادل

تحویل کار

از نقاط ضعف و قوت همه ی افراد با خبر باشید تا در زمان درست، کارها را به آنها محول کنید زیرا شما نمی توانید به تنهایی همه ی کارها را انجام دهید.

کارمندان ماهر یا سریع خود را شناسایی کنید و زمانیکه در کاری ضعیف هستید یا زمان انجام دادن آن را ندارید، کار را به کارمندان مربوطه واگذار کنید.

  1. مراقبت از روابط

در کنار علاقه، اخلاق کاری و دانش، روابط کاری نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. با زیرکی از متقاضیان کار سوال بپرسید زیرا ویژگی هایی در برخی وجود دارند که محیط کاری شما را ناسالم می کند.

وقتی اعضای تیم مورد نیازتان را استخدام کردید موفقیت آنها را هم عرض با موفقیت خود کنید، اخلاق را به حد اعلی برسانید و آنها را با بینش و اهداف خود درآمیزید.

  1. پرسیدن نظرات

نظرات سازنده می توانند باعث رشد شما و کارتان شوند. قبل از کار باید روی خود به خوبی کار کنید. اگر نتوانید خود را بسازید در ساخت کسب و کار تان نیز موفق نخواهید بود.

برای موفقیت کسب و کار باید هوشیار باشید و تصمیمات عاقلانه بگیرید. موفقیت شما انعکاس تصمیمات، بینش و طرز فکر تان است. برای گسترش کار باید خودتان را رشد دهید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی