ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

راهنمای استراتژی های موثر در Fire Emblem Heroes

بازی های سری Fire Emblem عناوینی هستند انحصاری شرکت نینتندو و در ژانر تاکتیکی/نقش آفرینی که با گیم پلی جذاب، طراحی هنری خیره کننده و شخصیت های رنکارنگ شان تحسین همگان را برانگیخته اند. نینتندو در راستان ...

پوریا دانشور
نوشته شده توسط پوریا دانشور | ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۸:۳۰

بازی های سری Fire Emblem عناوینی هستند انحصاری شرکت نینتندو و در ژانر تاکتیکی/نقش آفرینی که با گیم پلی جذاب، طراحی هنری خیره کننده و شخصیت های رنکارنگ شان تحسین همگان را برانگیخته اند. نینتندو در راستان سیاست های خود، نسخه ای فرعی از این سری را برای دیوایس های همراه هم منتشر کرده تا هر گیمری بتواند در دنیای جذاب فایر امبلم غرق شود. اگر که مایلید بیشتر در مورد این بازی اطلاعات کسب کنید، توصیه می کنیم که حتما بررسی دیجیاتو را مطالعه کنید.

Fire Emblem Heroes هر چند که اصلی ترین مکانیزم های گیم پلی پدرانش را به ارث برده، اما همانند آن ها پیچیده نیست. با این حال، به دلیل مکانیزم های جدیدی که ریشه در ذات Free to Play بودن این عنوان دارند، فایر امبلم هیروز هنوز هم می تواند با چالش های فراوانی همراه باشد.

شاید فایر املبم هیروز در ظاهر عنوانی بسیار ساده و پیش پا افتاده به نظر برسد، اما کنترل جریان و نبض نبرد در بسیاری از نبرد ها، دشوار و سخت خواهد بود. به همین دلیل هم مقاله ای آماده کرده ایم تا شما را با مکانیزم های اصلی این عنوان آشنا کنیم و به شما در رسیدن به پیروزی یاری برسانیم.

صفحه اصلی یا خانه

بعد از گذراندن مراحل مقدماتی که شما را با کلیات بازی آشنا خواهند کرد (و پس از دانلود یک سری آپدیت و پچ!) وارد منوی اصلی بازی می شوید که در زبان فایر امبلم، کاخ یا قلعه (Castle) شما نامیده می شود. در ادامه به شما اصلی ترین المان های موجود در این صفحه اصلی را توضیح خواهیم داد.

جوایز

در گوشه بالا سمت راست صفحه اصلی تان، جغدی آرمیده که با فشردن آن وارد منوی پاداش ها و جوایز خواهید شد. هر پاداش و هدیه ای که بگیرید، در منوی جوایز تان لیست خواهد شد و می توانید با ورود به این منو آن ها را جمع آوری کنید. پاداش ها به دلایل مختلفی با شما تعلق خواهند گرفت که در زیر دو مورد از آن ها را گرد آورده ایم.

  • وارد شدن به بازی برای بار اول در ر روز
  • وارد شدن به بازی در روز های پایانی هفته

این جوایز می توانند شامل ارب ها، معجون های بازیابی استامینا و دیگر آیتم ها شوند. در ادامه و در بخش های مربوط، به کاربرد هر یک از این آیتم ها خواهیم پرداخت. در منوی پاداش ها، می توانید تمامی جوایزی که به شما تعلق گرفته را یک جا جمع آوری کنید. اگر هم که ترجیح می دهید، می توانید یکی یکی آن ها را بررسی کرده و سپس قبول شان کنید.

هیرو ها

در میانه صفحه هیرو های تان ایستاده اند. با فشردن هر کدام از آن ها، می توانید گفت و گویی مختصر با آن ها داشته باشید. گاهی در اطراف برخی از هیرو های تان آیکن هایی قلب شکل مشاهده خواهید کرد. در صورت گفت و گو با این هیرو ها، جایزه ای دریافت خواهید کرد. پس توصیه می کنیم که حتما وضعیت هیرو ها تان را چک کنید و حال و احوال شان را بپرسید!

تخته اعلانات

در گوشه بالا سمت چپ منو اصلی، تخته ای مشاهده می کنید که برای اعلانات تعبیه شده. تمامی اخبار رسمی بازی را می توانید از طریق منوی اعلانات دنبال کنید. شاید این اخبار اهمیت چندانی برای شما نداشته باشد، اما اگر از طرفداران پر و پا قرص فایر امبلم هستید و می خواهید به بالاترین سطح ممکن در هیروز برسید، توصیه می کنیم که اخبار این بازی را به دقت دنبال کنید.

منوی دوستان

در فایر امبلم هیروز، می توانید با دیگر بازیکنان دوست شوید و تعامل مختصری با آن ها داشته باشید.برای دسترسی به دوستان تان، باید مجسمه قرار گرفته در گوشه پایین سمت چپ صفحه اصلی را بفشارید. این مجسمه شبیه به تکه سنگی می ماند که نوری آبی رنگ از خطوط درج شده بر آن ساطع می شود.

در بالای منوی دوستان تان، ۵ آیکن مشاهده می کنید. با فشردن آیکن دست، تمامی دوستان تان را مشاهده خواهید کرد. آیکن ذره بین برای جست و جو و یافتن دیگر بازیکنان به کار می رود. با فشردن آیکن پاکت نامه با فلش رو به بیرون، تمامی درخواست های دوستی ای که ارسال کرده اید را خواهید یافت و می توانید این درخواست ها را کنسل کنید. در مقابل، آیکن پاکت نامه با فلش رو به داخل، مربوط به درخواست های دوستی ای است که از طرف دیگر بازیکن ها دریافت کرده اید. کاربرد آیکن آخر هم حذف دوستان است.

حقیقتا در فایر امبلم داشتن دوست فایده زیادی ندارد و می توانید بدون داشتن حتی یکی بازی را به اتمام برسانید. اما این سیستم فایده های مختصری هم دارد که می توانید خیلی راحت و بدون دردسر از آن ها بهره ببرید. اگر که دوستانی داشته باشید، در بالای لیست دوستان تان گزینه ای به نام Greet خواهید یافت. با فشردن این دکمه، به دوستان تان سلام و درود خواهید فرستاد! و هم شما و هم آن ها ممکن است پاداش بگیرید.

استامینا

اغلب اعمالی که در این بازی انجام خواهید داد، استامینا مصرف می کنند. در نوار بالایی بازی و در زیر نام شخصیت تان، می توانید مقدار استامینا ای که در اختیار دارید را مشاهده کنید. حداکثر استامینایی که می توانید داشته باشید ۵۰ واحد است.

برای مثال، شرکت در هر نبردی، مقدار مشخصی استامنیا مصرف می کنند. هزینه شرکت در برخی از نبرد ها فقط و فقط ۱ واحد استامینا است، اما برای ورود به مبارزات سخت تر، باید ۱۰ واحد استامینا و یا حتی بیشتر خرج کنید! کاربرد استامینا محدود به شرکت در نبرد ها نمی شود. انتخاب مهارت شخصیت ها (در ادامه بیشتر به این مکانیزم خواهیم پرداخت) هم استامینا مصرف می کند.

استامینا با نرخ ۱ واحد در هر ۵ دقیقه بازیابی می شود. یعنی اگر تمامی ۵۰ واحد استامینا تان را مصرف کنید، باید بیش از ۴ ساعت صبر کنید تا استامینا تان کامل احیا شود! اگر حوصله صبر کردن ندارید، می توانید تمامی استامینا از دست رفته تان را با معجون های استامینا بازیابی کنید. فقط دقت کنید که این معجون ها مجانی نیستند! اگر به اتمام برسند باید آن ها را با سیستم پرداخت درون برنامه ای خریداری کنید.

ارتقا قلعه

در گوشه بالا سمت راست، کلیدی سبز رنگ قرار گرفته که آیکنی به شکل یک قلعه با علامت + دارد. به این کلید دقت ویژه ای کنید، زیرا که با استفاده از آن می توانید سطح قلعه تان را ارتقا دهید. هر چه سطح قلعه تان بالاتر رود، امتیاز تجربه ای که هیرو های تان در هر نبرد کسب خواهند کرد هم بیشتر خواهد شد.

هزینه ارتقا به لول های بالاتر، ارب است. ارب فایده بسیار مهم دیگری هم دارد که در ادامه آن را توضیح خواهیم داد. دقت کنید که هر چه لول قلعه تان بالاتر باشد، هزینه ارتقایش به لول بعدی هم بیشتر خواهد بود. پس باید ارب ها تان را به درستی مدیریت کنید. توصیه می کنیم که در اوایل بازی، قلعه تان را یک یا دو سطح ارتقا دهید و سپس ارب ها تان را برای کاربرد های مهم تر ذخیره کنید.

همین المان های منوی اصلی را داشته باشید. در مورد سایر المان ها در ادامه توضیح خواهیم داد. فعلا باید به سراغ بخش اصلی فایر امبلم هیروز، یعنی نبرد ها برویم.

نبرد

در منوی نبرد، گزینه های مختلفی مشاهده خواهید کرد که ممکن است در ابتدای بازی همه شان در دسترس نباشند. به مرور که بازی می کنید، این گزینه های برای شما آزاد خواهند شد. در ادامه در مورد برخی از آن ها توضیحاتی ارائه خواهیم داد.

Story Maps

توصیه می کنیم که حتما با نقشه های داستانی شروع کنید. بخش داستانی بازی برای یادگیری کلیت بازی بسیار خوب است و پاداش خوبی هم برای شما به ارمغان می آورد. با بازی کردن این مراحل، شخصیت های تان لول آپ خواهند شد و همچنین با به اتمام رساندن هر مرحله برای اولین بار، یک ارب کسب می کنید.

مراحل بخش Story Maps به دو دسته طبقه بندی می شوند، مراحل داستانی اصلی (Main Story Maps) و مراحل فرعی (Paralogues). در ابتدا فقط مراحل داستانی اصلی در دسترس هستند. با پیشروی در بازی و طی زمان های مشخصی، مراحل فرعی هم آزاد خواهند شد و برای دریافت پاداش، توصیه می کنیم که آن ها را هم به اتمام برسانید.

بخش داستانی اصلی، ۹ چپتر ۵ مرحله ای دارد. هر بار که چپتری را به اتمام می رسانید، می توانید مراحل همان چپتر را روی درجه سختی های بالاتر تکرار کنید و مجددا ارب پاداش بگیرید. درجه های سختی بالاتر، Hard و Lunatic نام دارند که به مراتب از درجه سختی عادی دشوار تر اند. به همین دلیل هم ابتدا باید هیرو هایی قوی کسب کنید و سپس به سراغ این مراحل سخت تر بروید.

گرچه نام این بخش، مراحل داستانی است، اما واقعیت این است که بخش جذاب تر فایر امبل هیروز تازه بعد از به اتمام رسیدن این بخش آغاز خواهد شد. در واقع مراحل داستانی اصلی، میان وعده ای برای دیگر بخش های بازی هستند.

اصول نبرد

از آن جایی که که ابتدایی ترین و ساده ترین مراحل، مراحل داستانی هستند و در واقع شما اصول بازی را در این مراحل فرا می گیرید، اجازه بدهید پیش از این که سراغ دیگر انواع نبرد ها برویم، کمی در مورد گیم پلی این بازی صحبت کنیم.

فاز های نبرد

گیم پلی Fire Emblem Heroes از نوع نوبتی است. یعنی هر یک از طرفین نبرد، حرکات خود را در نوبت های خودشان انجام می دهند. فاز ها هم در واقع مشخص کننده نوبت هستند. هر نبردی دو نوع فاز دارد، یکی فاز بازیکن (فاز مختص به شما) و فاز حریف (که می تواند به هوش مصنوعی و یا بازیکن رقیب تعلق داشته باشد).

بازیکن باید در فاز خود، مهره هایش را حرکت دهد. فاز وی به دو شکل به اتمام می رسد. یا در صورتی که تمامی هیرو های وی عملی انجام دهند، یا در صورتی که وی کلید End Turn را فشار دهد. پس از این که فاز بازیکن به پایان رسید، وی باید منتظر حریفش بماند تا وی تمامی حرکات خود را در نوبت خودش انجام دهد.

نوبت بازیکن

همان طور که گفتیم هنگامی که نوبت شما فرا می رسد، باید مهره های تان را حرکت دهید. اما هیرو های شما دقیقا می توانند چه کنند؟ آن ها می توانند زمین بازی را بپیمایند، به حریفان و یا المان های موجود در صفحه حمله کنند و یا به هم تیمی های شان یاری برسانند.

اما تمامی این اعمال، برد یا محدوده مشخصی دارند. اگر هیرویی را انتخاب کنید، خواهید دید که برخی از خانه های اطراف او، به رنگ آبی، برخی دیگر به رنگ قرمز و برخی هم به رنگ سبز در خواهند آمد. خانه های آبی رنگ، محدوده حرکت هیرو را مشخص می کنند. هیرو ها می توانند به دشمنان قرار گرفته در خانه های آبی و قرمز حمله کنند و قادر اند به هم تیمی هایی که در خانه های آبی و سبز جای دارند یاری برسانند.

سلاح ها

پیش از این که به مکانیزم حمله کردن بپردازیم، باید شما را با یکی از اصول سری فایر امبلم آشنا کنیم و آن هم سلاح ها و برتری آن ها بر هم است. در فایر ابلم، هر نوع سلاحی با رنگ خاصی مشخص می شود. سلاح های قرمز رنگ، شمشیر هستند. رنگ آبی به نیزه تعلق دارد و تبر ها هم با رنگ سبز نمایش داده می شوند.

سلاح های قرمز بر سلاح های سبز برتری دارند. سلاح های سبز در نبرد با سلاح های آبی پیروز اند و سلاح های آبی می توانند سلاح های قرمز را از پیش رو بردارند. شاید برای شما سوال ایجاد شود که اصلا منظور از برتری یک گونه بر گونه دیگر چیست؟

هر هیرو ای از گونه مشخصی از سلاح ها استفاده می کند. حال فرض کنید که یکی از هیرو های شما، از تبر یعنی سلاح های سبز بهره می برد. در تیم حریف هم هیرو ای با سلاح قرمز و هیرو دیگری با سلاح آبی قرار گرفته. مهره شما می تواند به هیرو ای که سلاح آبی دارد، آسیب خوبی وارد کند، اما در مقابل حریفی که سلاح قرمز در دست دارد، از تمامی پتانسیلش بهره نمی برد و آسیبی کمتر از حد انتظار به او وارد می کند.

شما همیشه باید این ترتیب مشخص را در ذهن داشته باشید تا با هیروی مناسب به هر یک از حریفان تان حمله کنید و هنگامی که نوبت به حریف می رسد بتوانید به خوبی از خود دفاع به عمل بیاورید. البته ترتیب برتری سلاح ها بر هم همیشه در گوشه پایین سمت راست صفحه نبرد مشخص است.

ناحیه خطر

درست مانند شما، حریف تان هم فقط می تواند در محدوده مشخصی حرکت کند. در نوار پایین صفحه، دکمه ای به نام Danger Area را مشاهده خواهید کرد که با فشردن آن، برخی از خانه های صفحه نبرد به رنگ قرمز درخواهند آمند که نشان دهنده ناحیه خطر هستند.

اگر یکی از هیرو هاش شما درون ناحیه خطر قرار داشته باشد، مهره های حریف می توانند به او حمله کنند. برخی اوقات، بهتر است که هیرو های تان را وارد ناحیه خطرناک نکنید و اجاره دهید حریف به شما نزدیک شود. البته لزوما همه حریفان، خصوصا بازیکنان واقعی فریب نخواهند خورد و با احتیاط عمل خواهند کرد.

مبارزه

در صورت بروز درگیری بین مهره ی شما و هیروی حریف، زاویه دوربین تغییر کرده و طرفین، نظاره گر مبارزه بین نیرو های شان خواهند شد. هر یک از واحد های درگیر در مبارزه به دیگری حمله کرده، به او آسیب وارد می کند و از سلامتی وی می کاهد. اگر که سلامتی واحدی به صفر برسد، از جریان نبرد خارج  خواهد شد. دقت کنید که این فرایند به صورت کاملا خودکار انجام می شود.

البته در شرایطی خاص، ممکن است که فقط یکی از هیرو ها به دیگری ضربه بزند. مثلا در صورتی که یکی از طرفین مبارزه مسلح به کمان باشد و حریف او از سلاح های نزدیک برد بهره ببرد. در این صورت فقط یکی از هیرو ها به دیگری حمله می کند.

مرگ

هدف هر مرحله این است که تمامی هیرو های حریف از از سر راه بردارید، قبل از این که تمامی مهره ای خودتان کشته شوند. پس زنده نگه داشتن مهره های تان به اندازه آسیب زدن به هیرو های حریف مهم و حائز اهمیت است.

اگر که سلامتی هر یک از مبارزین تان به صفر برسد، او را در ادامه آن نبرد از دست خواهید داد. در بسیاری از نبرد ها، خصوصا در نبرد های Special Maps، با کشته شدن فقط یکی از هیرو های تان، مبارزه را واگذار خواهید کرد. در این صورت می توانید با خرج یک ارب، وی را به قید حیات بازگردانید! البته توصیه می کنیم که شکست تان را قبول کنید و با تیمی قدرتمند تر به نبرد بازگردید.

برای پیروزی در هر مبارزه باید یک سری قواعد کلی را رعایت کنید. برای مثال همواره باید به برتری سلاح ها بر هم توجه ویژه ای داشته باشید و دائما یک چشم تان باید به ناحیه خطر باشد. می توانید هیرو ای درمان گر را در تیم تان قرار دهید تا سلامتی دیگر هیرو های تان را بازیابی کنید.

اما به طور کلی در نبرد ها، سطح هیرو های تیم تان اهمیت ویژه ای دارد. شما باید قوی ترین هیرو های ممکن را گرد هم بیاورید و تیمی 4 نفره از آن ها تشکیل دهید. هر چه سطح هیرو های تان بیشتر باشند، قدرت شان هم بالاتر خواهد بود. در ادامه به تاثیر سطح هیرو ها بر قدرت های شان خواهیم پرداخت.

احضار هیرو ها

همان طور که گفتیم، از اصلی ترین شرایط پیروزی در فایر امبلم، داشتن تیمی قدرتمند است و برای این که قدرت تیم تان افزایش یابد، باید هیرو های قوی تری را به خدمت بگیرید. دست یافتن به هیرو ها از طرق مختلفی میسر است و اصلی ترین راه آن، بهره گیری از مکانیزم احضار هیرو است.

با به اتمام رساندن مراحل داستانی برای بار اول و دریاف جوایز تان از منوی پاداش ها، آیتمی به نام ارب کسب خواهید کرد. این ارب ها کاربرد های مختلفی دارند، اما اصلی ترین کاربرد شان احضار هیرو است، هیرویی هایی که شاید از مهره های کنونی تان بهتر و قدرتمند تر باشند و یا شاید هم ارزش زیادی برای شما نداشته باشند.

برای به خدمت گرفتن هیرو های جدید، باید تعداد مشخصی از این ارب ها را خرج کنید. قیمت هر هیرو بسته به این دارد که در هر فرایند احضار هیرو، چه تعداد هیرو احضار کنید. بگذارید این موضوع را بیشتر شفاف کنیم.

در هر فرایند احضار هیرو می توانید حداکثر ۵ هیرو را احضار کنید. برای شروع فرایند و آزاد کردن اولین هیرو، باید ۵ ارب بپردازید. احضار کردن هیرو های دوم، سوم و چهارم ۴ واحد ارب می طلبد. برای به خدمت در آوردن آخرین هیرو هم باید ۳ ارب خرج کنید. در هر زمان که مایل باشید، می توانید احضار هیرو را به پایان برسانید.

حال فرض کنید که می خواهید ۵ هیرو جدید را احضار کنید. می توانید فقط یک فرایند احضار هیرو را شروع کنید و هر ۵ هیرو ممکن در آن را آزاد کنید. به این شکل ۲۰ واحد ارب خواهید پرداخت. اما اگر ۵ فرایند مختلف را شروع کرده و در هر کدام شان فقط یک هیرو را به خدمت بگیرید، در نهایت ۲۵ ارب هزینه کرده اید.

پس برای این که در ارب های تان صرفه جویی کنید، بهتر است صبر کنید تا ارب های تان به حداقل ۲۰ واحد برسد. آن گاه می توانید طی فقط یک فرایند احضار هیرو، حداکثر هیرو های ممکن را به دست بیاورید. البته قبول داریم که دست یابی به ۲۰ ارب می تواند اندکی سخت باشد، اما اطمینان داشته باشید که ارزشش را دارد!

فرایند احضار هیرو

هر بار که فرایند احضار هیرو جدیدی را شروع می کنید، ۵ ستون سنگی به نشانه ۵ حق انتخاب در برابر شما قرار خواهند گرفت. هر کدام از این سنگ ها رنگ مشخصی دارند که هر کدام شامل نوع خاصی از هیرو ها هستند. شاید تیم شما به نوع خاصی از هیرو ها نیاز داشته باشد، بنابراین باید به خوبی با این سنگ ها و معنی رنگ شان آشنا باشید.

سنگ های قرمز، حاوی هیرو های مسلح به شمشیر هستند. هیرو هایی که از سنگ های سبز بیرون می آیند، از تبر استفاده می کنند. هیرو های نیزه به دست هم در سنگ های آبی رنگ جای دارند. ستون های سنگی بی رنگ هم به هیرو های مسلح به کمان متعلق هستند.

با شروع فرایند، هر ۵ سنگ را در مقابل خود مشاهده خواهید کرد. اگر که کمتر از ۲۰ ارب در اختیار دارید و یا نمی خواهید که هر ۵ هیرو را احضار کنید، باید بر اساس نیاز تان این سنگ ها را اولویت بندی کنید و آن ها را به ترتیب برگزینید. کافی است هر سنگ را بفشارید تا هیرو موجود در آن آزاد شود.

دسته بندی هیرو ها

پیش از شروع فرایند احضار هیرو، می توانید مشخص کنید که از کدام یک از دسته های موجود، هیرو به خدمت بگیرید. به مرور زمان، دسته های جدیدی تعریف شده و جایگزین گروه های قبلی می شوند. برا مثال، پیش تر بازیکنان حق انتخاب از بین دو گروه Legendary Heroes و Deep Devotions را داشتند. اما حالا گروه Family Bonds جایگزین هر دو این ها شده.

تفاوت این گروه ها، اولا هیرو های موجود در آن ها است. برای مثال هیرو ای مانند Marth تنها در دسته Legendary Heroes قرار دارد و برای این که شانسی برای احضار او داشته باشید، باید این گروه را برگزینید. همچنین احتمال احضار هیرو های قدرتمند تر در گروه های مختلف، متفاوت است. برای مثال شانس این که هیرو ای ۵ ستاره را به خدمت بگیرید، در یک دسته ۳ درصد و در دسته دیگر ۳.۷۵ درصد است. در ادامه به ستاره ها خواهیم پرداخت.

با فشردن دکمه Details، خواهید دید که در هر دسته چه هیرو هایی جای دارند. این هیرو ها بر اساس رده شان طبقه بندی شدند. بنابراین ممکن است هیرو های تکراری، اما با رده بندی های مختلف ببینید. برای مثال در گروه Legendary Heroes، هم Marth سه ستاره وجود دارد و هم Marth چهار ستاره. در بخش بعدی به تفاوت میان این رده ها خواهیم پرداخت.

رده بندی هیرو ها و ستاره ها

هیرو ها در رده بندی هی مختلفی جای گرفته اند. برای مثال Robin، ممکن است سه ستاره، ۴ ستاره و یا حتی ۵ ستاره باشد. تفاوتی که این ستاره ها ایجاد می کنند در قدرت هیرو است. رابین ۵ ستاره به مراتب از رابین ۳ ستاره قوی تر است و به مهارت های قدرتمند تری هم مسلط است. هر چه رده هیرو ای بالاتر باشد، احتمال احضار وی در فرایند کمتر می شود.

برای مثال شانس احضار شدن هیرو های ۵ ستاره در ابتدا فقط و فقط ۳ یا ۴ درصد است، در حالی که احتمال احضار هیرو های ۳ ستاره به ۵۰ درصد می رسد! برای همین هم اگر به هیرو ۵ ستاره دست پیدا کردید، باید خود را بسیار خوش شانس بدانید!

اگر که طی یک فرایند احضار هیرو، هر ۵ هیرو را احضار کنید و از شانس بدتان هیچ هیرو ۵ ستاره ای بین آن ها پیدا نشود، احتمال این که طی فرایند بعدی هیرو ۵ ستاره به خدمت بگیرید افزایش می یابد. این احتمال بیشتر و بیشتر می شود، تا جایی که بالاخره هیرو ای ۵ ستاره آزاد کنید و در آن هنگام احتمال احضار شدن هیرو ۵ ستاره مجدد به ۳ و یا ۴ درصد با می گردد.

مدیریت هیرو ها

در بخش Allies، گزینه های متعددی را خواهید یافت که با استفاده از آن ها، می توانید اعمال مختلفی را روی هر کدام از هیرو ها تان انجام دهید. شما زمان زیادی را در این منو صرف خواهید کرد، زیرا که با استفاده از گزینه های موجود در آن، قادر خواهید بود که تیم تان را به مراتب قدرتمند تر کنید.

Edit Teams

با برگزیدن گزینه Edit Teams می توانید تیم هایی 4 نفره متشکل از هیرو هایی که در اختیار دارید تشکیل دهید. حداکثر تعداد تیمی که می توانید بسازید، 5 تا است و پیش از هر نبرد، می توانید مشخص کنید که با کدام یک از تیم های تان به میدان مبارزه خواهید رفت.

برای اینکه هیرو ای را وارد تیمی کنید، کافی است وی را انتخاب کرده و سپس یکی از جایگاه های 4 گانه تیم تان را برگزینید. به این ترتیب هیرو مد نظر تان، آن جایگاه مشخص را اشغال خواهد کرد. دقت کنید که لازم نیست که هر تیم تان شامل 4 هیرو باشد. می توانید تیمی شامل فقط و فقط یک هیرو تشکیل دهید تا آن هیرو، بیشترین امتیاز تجربه ممکن را از هر نبرد بدست بیارود.

Learn Skills

هیرو ها در جریان مبارزه، امتیازات تجربه کسب خواهند کرد. هر گاه که این امتیازات به حد مشخصی برسند، لول هیرو تان افزایش خواهد یافت و با بالا رفتن سطح هر هیرو، وی تعداد مشخصی امتیاز مهارت یا Skill Point به دست می آورد. شما می توانید با بهره گرفتن از این امتیازات، به وی مهارت هایی جدید بیاموزید.

در منوی Learn Skills، ابتدا باید یکی از هیرو های تان را انتخاب کنید. سپس با لیستی از مهارت های او مواجه خواهید شد. برای یاد گرفتن مهارت هایی که پیش تر آموخته نشده اند، باید تعداد مشخصی امتیاز مهارت خرج کنید. دقت کنید که برخی از این مهارت ها، پیش نیاز مهارت های دیگر هستند.

با کسب مهارت های جدید، قابلیت ها، سلاح ها و مشخصه های هیرو های تان قدرتمند تر خواهند شد و در نتیجه شانس بیشتری برای پیروزی در نبرد ها خواهید داشت.

دقت کنید که هر هیرو، به صورت کاملا مستقل و فقط و فقط طبق اعمال خودش، امتیاز تجربه و امتیاز مهارت کسب می کند. بنابراین باید همواره بین لول اعضای تیم تان تعادل برقرار کنید. اگر یکی از هیرو های تان مدام در مبارزه از پای در بیاید، لولش از سایر هم تیمی هایش عقب می افتد و در نتیجه تیم تان ضعیف می شود.

Equip Skills

آن چه که باعث می شود هیرو های فایر امبلم تا این حد متنوع و منحصر به فرد باشند، مهارت های آنان است. هر هیرو، مهارت های خاص خود را در اختیار دارد و رده ستاره ای، دسترسی او به این مهارت ها را مشخص خواهد کرد. برای مثال لازمه استفاده از مهارتی، 5 ستاره بودن هیرو است و اگر هیرو 4 ستاره و یا کمتر داشته باشد، نمی تواند از آن مهارت بهره ببرد.

در این منو، می توانید مهارت ها، سلاح ها و دیگر قابلیت های هر کدام از هیرو های تان را انتخاب کنید. دقت کنید که برخی از مهارت ها و سلاح ها بر هم برتری کاملا واضح دارند، پس به اشتباه از سلاح و قابلیت های ضعیف تر بهره نبرید. اگر که از طریق منوی یادگیری مهارت، قابلیت جدیدی را برای هیرو تان آزاد کردید، حتما در این منو مهارت های او را با هم مقایسه کنید و کارآمد ترین های شان را برگزینید.

Level Up

گفتیم که یکی از راه های کسب امتیاز تجربه و افزایش لول، شرکت در نبرد ها است. اما می توانید از طریق این منو هم سطح هیرو ها تان را بالا ببرید. برای افزایش لول هیرو ها به این شکل، نیاز به یک سری منابع مشخص دارید که این ها را با به پایان رساندن چالش ها و چپتر های بخش داستانی به دست خواهید آورد.

دقیقا چرا باید از این طریق لول هیرویی را افزایش داد؟ فرض کنید که از طریق فرایند احضار، هیرو بسیار خوب و قدرتمندی را به دست آورده اید. اما مشکل این جا است که سطح این هیرو یک است، در حالی که سطح باقی هیرو های تیم تان از 20 هم گذر کرده! از طریق این منو می توانید این اختلاف سطح را تا حد خوبی جبران کنید.

Send Home

از طریق این منو می توانید هیرو های تان را به خانه شان بفرستید! و آن ها را با پر عوض کنید. در ادامه کاربرد این پر ها را توضیح خواهیم داد. فقط دقت کنید که در صورت فرستادن هیرو ها به خانه شان، آن ها برای همیشه تیم تان را ترک خواهند گفت.

اگر نمی خواهید که اشتباها هیرو های تان را پاک کنید، می توانید آن ها را به لیست هیرو های مورد علاقه تان بی افزایید. برای این کار، وارد پروفایل هر هیرو شده و در گوشه بالا سمت چپ پروفایل او، آیکن قلب را بفشارید. هیرو های مورد علاقه تان در این منو، انتخاب نخواهند شد و در نتیجه نمی توانید اشتباها آن ها را به خانه شان بفرستید!

Advanced Growth

شما به احتمال فراوان از این گزینه ها بهره نخواهید جست، زیرا هزینه استفاده از این ها بسیار بالا است. با این حال بهتر است که در مورد آن ها اطلاعاتی داشته باشید.

Unlocking Potential

هر گاه که لول هر یک از هیرو ها تان به 20 رسید، می توانید از طریق این منو، رده ستاره ای وی را افزایش دهید. با افزایش رده هیرو از این طریق، سطح او به یک باز خواهد گشت، اما به مهارت های بیشتری دسترسی خواهد یافت. می توانید در ادامه با Level Up، سطح او را بالا ببرید.

هزینه افزایش رده ستاره ای هر هیرو، وابسته به رده ستاره ای فعلی او است. برای افزایش رده هیرو های 1 تا 3 ستاره، فقط نیاز به پر دارید. پر ها خیلی راحت به دست می آیند و جزوی از پاداش ها و جوایز هم هستند. اما برای رساندن هیرو های 4 ستاره به 5 ستاره، نه تنها به تعداد بسیار زیادی پر نیاز خواهید داشت، بلکه باید تعدادی هم Badge داشته باشید. این Badge ها با به اتمام رساندن مراحل سخت تر Training Tower به دست خواهند آمد. هزینه ارتقا دادن رده هیرو ها آن قدر زیاد است که ممکن است شما از تصمیم تان صرف نظر کنید!

Merging Allies

شما می توانید هیرو های کاملا یکسان تان را با هم ترکیب کنید. هیرو های یکسان، هیرو هایی هستند که هم نام و هم لغب شان مشابه است. برای مثال فرض کنید که از طریق فرایند احضار، هیرو ای تکراری به دست آورده اید. می توانید هیرو های تکراری تان را با هم ترکیب کرده تا هیرو ای جدید حاصل شود.

نتیجه ای که به دست می آید، هیرو ای مشابه با همان هیرو های قبلی است، اما مشخصه هایش اندکی بهبود یافته و امتیاز مهارت بیشتری هم کسب کرده.

Training Tower

یکی دیگر از انواع نبرد ها در صفحه نبرد، Training Tower نام دارد. پاداش به اتمام رساندن این مراحل، امتیاز تجربه است. در واقع امتیازات تجربه ای که از این مراحل به دست خواهید آورد، بیش از حد معمول است، زیرا که در هر مرحله با دشمنان سر سخت و چالش برانگیزی مواجه خواهید شد.

Stratums

Training Tower شامل 11 مرحله یا سطح مختلف است.در واقع این سطوح، مشخص کننده درجله سختی هستند. در سطوح بالاتر، با دشمنان سر سخت تری مواجه خواهید شد، در نتیجه برای پیروزی در آن ها، باید تیم تان را تا حد ممکن قوی کنید، وگرنه کاری از پیش نخواهید برد.

دقت کنید که تمامی این سطوح از همان ابتدا آزاد نیستند. برای آزاد سازی این درجات سختی باید در مراحل اصلی پیش روی کنید. Stratum های 0 تا 2 پس از به اتمام رساندن نخستین چپتر باز می شوند. سطوح 3 و 4 پس از به اتمام رساندن چپتر 3 در دسترس تان قرار خواهند گرفت. درجه های 5 و 6 هم پس از پایان چپتر 6 ازاد خواهند شد. برای بازی کردن سطوح 7 تا 10 این Training Tower هم باید ابتدا بخش داستانی را به اتمام برسانید.

با پیروزی در Stratum ها برای اولین بار در روز، کریستال و شارد پاداش خواهید گرفت. کریستال ها و شارد ها از جمله منابع مورد نیاز برای لول اپ کردن هیرو ها هستند. کریستال ها و شارد ها رنگ های مختلفی دارند و هر هیرو برای لول آپ شدن، به رنگ مشخصی از آن ها نیاز دارد.

پاداشی که می گیرید، بسته به روز هفته دارد! برای مثال، چهارشنبه ها شارد و کریستال آبی پاداش خواهید گرفت. بنابراین حتما هر روز حداقل یکی از Stratum ها را به اتمام برسانید. در واقع این مکانیزم دلیلی ایجاد کرده تا بازیکنان، هر روز سری به بازی بزنند.

به این ترتیب مقاله ترفند ها و استراتژی های Fire emblem Heroes هم به اتمام رسید. اگر که مطلبی را جا انداخته ایم، حتما آن را در بخش نظرات با ما و دیگر کاربران دیجیاتو در میان بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • | ۲۸ بهمن ۱۳۹۵

    فک کنم بازی فیل.تر شده قبلا باز میشد

مطالب پیشنهادی