ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نقد و بررسی‌

بررسی دیجیاتو: مقایسه کیفیت دوربین HTC U11 با آیفون 7 پلاس

پیشرفت تلفن های هوشمند در سالهای اخیر به حدی بوده که بسیاری از بازار محصولات دیگر را هم تحت تاثیر قرار داده است. امروزه موبایل جمع و جور بیشتر کاربران از توانایی ثبت عکسهای چشم ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۲۲:۰۰

پیشرفت تلفن های هوشمند در سالهای اخیر به حدی بوده که بسیاری از بازار محصولات دیگر را هم تحت تاثیر قرار داده است. امروزه موبایل جمع و جور بیشتر کاربران از توانایی ثبت عکسهای چشم نواز و قابل قبول بهره می برد و بر همین اساس کسی نیاز چندانی به خرید دوربین های کامپکت احساس نمی کند.

همین موضوع در عین حال دوربین را به یکی از اصلی ترین قابلیت های تلفن هوشمند تبدیل کرده و کاربران می خواهند بدانند با خرید هر مدل، به چه کیفیت و تجربه کاربری در زمینه عکاسی دست پیدا خواهند کرد.

اچ تی سی مدتی از سالهای گذشته را به آزمون و خطا در زمینه ی تجهیزات عکاسی موبایل هایش اختصاص داده و با شکست خوردن برخی از آنها این حس را القاء کرده بود که شاید نمی تواند تجربه عکاسی مناسبی برای کاربر فراهم نماید.

اما سال گذشته ناگهان شرکت تایوانی به خود آمد و تصمیم گرفت با کنار گذاشتن شکست های گذشته و درس گرفتن از آنها نقطه ی آغاز جدیدی را بنا گذارد. اچ تی سی در آن نقطه از یک پرچمدار جدید با نام و طراحی تازه پرده برداشت و اعلام کرد HTC 10 (بررسی دیجیاتو) همان محصولی است که باید باشد.

البته ادعای اچ تی سی چندان هم از واقعیت دور نبود. این تلفن هوشمند کیفیت ساخت مناسبی داشت، قابلیت هایش به درستی کار می کرد و از همه مهم تر اینکه پس از مدتها کاربر می توانست ثبت عکس های چشم نواز را بدون نگرانی بر عهده ی دوربین دستگاه قرار دهد.

حالا با گذشت یکسال شرکت سازنده از پرچمدار جدید خود با نام HTC U11 پرده برداشته است، محصولی که هنوز نیامده بالاترین نمره ی ممکن را در آزمایش های سایت معتبر DxOMark کسب کرده است.

HTC U11 اولین تلفن هوشمندی به حساب می آید که دوربین آن در بررسی های این وبسایت امتیاز 90 را کسب کرده است، یعنی بالاتر از پرچمدار پیشین اچ تی سی و گلکسی اس 8 (بررسی دیجیاتو) با امتیاز 88 و پیکسل گوگل (بررسی دیجیاتو) با 89 امتیاز.

از طرف دیگر سالها می شود که اپل به اهمیت تجربه کابری دوربین موبایل های خود واقف است و تلاش می کند خریداران را از این نظر راضی نگاه دارد، تا حد زیادی نیز موفق شده به این هدف دست پیدا کند.

بر همین اساس فرصت را مغتنم شناختیم تا پس از رونمایی از HTC U11 کیفیت دوربین پرچمداری که شرکت تایوانی در اختیار ما قرار داد را با آیفون 7 پلاس مقایسه کنیم.

مشخصات سخت افزاری

هرچند مشخصات سخت افزاری روی کاغذ الزاماً برتری دوربین تلفن هوشمند را مشخص نمی کنند، اما پیش از بررسی کیفیت لازم است دو محصول را از این نظر با یکدیگر مقایسه کنیم.

آیفون 7 پلاس به دوربین دوگانه با رزولوشن 12 مگاپیکسل مجهز است و گشادگی دریچه دیافراگم دو لنز دستگاه به اف 1.8 و 2.8 در لنز دوم می رسد. وجود لنز دوم به دستگاه اجازه می دهد با تکیه بر ضریب اف 2.8 و سرعت پایینتر بوکه های زیبایی خلق کند که در دنیای موبایل چندان هم مرسوم نیستند و به دنیای دوربین های حرفه ای تر عکاسی اختصاص دارند.

در ادامه لیست مشخصات دوربین آیفون 7 پلاس را مشاهده می کنید:

  • دوربین دوگانه 12 مگاپیکسلی
  • فاصله کانونی لنزها معادل 28 و 56 میلی متر
  • گشادگی دریچه دیافراگم لنزها اف 1.8 و اف 2.8
  • فوکوس خودکار مبتنی بر تشخیص فاز
  • لرزشگیر اپتیکال
  • فلش LED چهارگانه
  • تنظیمات دستی و قابلیت ثبت تصاویر خام
  • فیلمبرداری 4K با نرخ 30 فریم در ثانیه
  • صحنه آهسته با رزولوشن 720p و 240 فریم در ثانیه
  • صحنه آهسته با رزولوشن 1080p و 120 فریم در ثانیه
  • دوربین جلوی بدنه 7 مگاپیکسل با گشادگی دریچه دیافراگم اف 2.2 و لنز با فاصله کانونی معادل 32 میلی متر

از طرف دیگر اچ تی سی که خود برای اولین بار دوربین دوگانه را در One M8 رونمایی کرده بود حالا که همه ی تولید کنندگان دیگر به این ویژگی روی آورده اند، در پرچمدار جدید به یک دوربین بسنده کرده است.

پرچمدار جدید اچ تی سی به یک دوربین 12 مگاپیکسلی با گشادگی دریچه دیافراگم اف 1.7 مجهز است که روی کاغذ می تواند به ثبت عکس هایی با نور و کیفیت بهتر منجر شود، خصوصاً که پیکسل های سنسور 1.4 میکرونی هستند و نسل سوم از فناوری اولترا پیکسل به حساب می آیند.

این تلفن هوشمند علاوه بر لرزشگیر اپتیکال، به لرزشگیر دیجیتال 5 محوره هم مجهز است و ضمناً به لطف فناوری فوکوس خودکار مبتنی بر پیکسل های دوگانه از این نظر سریع و پیشرفته تر از رقیب به نظر می رسد.

در ادامه لیست مشخصات دوربین HTC U11 را مشاهده می کنید.

  • دوربین 12 مگاپیکسلی با پیکسل های 1.4 میکرونی از نوع اولترا پیکسل 3
  • گشادگی دریچه دیافراگم اف 1.7
  • فوکوس خودکار مبتنی بر فناوری UltraSpeed
  • فلش LED دوگانه
  • تنظیمات دستی و قابلیت ثبت عکس با فرمت خام
  • فیلمبرداری با رزولوشن 4K و صدای 3 بعدی رزولوشن بالا
  • فیلمبرداری صحنه آهسته با رزولوشن 1080p و 120 فریم در ثانیه
  • دوربین جلوی بدنه 16 مگاپیکسلی با گشادگی دریچه دیافراگم اف 2.0

تا اینجا و بر اساس مقایسه مشخصات سخت افزاری، هر دو دستگاه از نظر امکانات مزیت هایی نسبت به یکدیگر دارند، مثلا آیفون 7 پلاس به لطف لنز دوم می تواند پرتره هایی به خوبی یک دوربین حرفه ای خلق کند و پرچمدار اچ تی سی هم در جزئیات بسیاری نسبت به رقیب برتری دارد.

اما تا زمانی که عکس های ثبت شده با دو دوربین را در کنار یکدیگر مقایسه نکنیم نمی توان به جمع بندی کاملی دست پیدا کرد.

کیفیت عکاسی

در ادامه از شما دعوت می کنیم کیفیت عکس های ثبت شده با دوربین این دو تلفن هوشمند را با یکدیگر مقایسه کنید تا فاصله ی شرکت تایوانی از نظر کیفیت عکس ها با رقیبی به شهرت و محبوبیت بهترین آیفون اپل نمایان شود.

برای مشاهده عکس های HTC U11 نشانگر ماوس را به سمت راست و آیفون 7 پلاس به سمت چپ جابجا نمایید.

image
image
image
image
image
image
image
image

ناگفته نماند که عملکرد مناسب HTC U11 به عکس برداری محدود نیست و به گفته ی DxOMark فیلمبرداری را هم شامل می شود، در نتیجه پرچمدار جدید اچ تی سی در هر دو زمینه ی ثبت ویدیو و عکس یک امتیاز بالاتر از مقام دوم لیست یعنی پیکسل گوگل، به دست آورده است.

در پایان از شما دعوت می کنیم جزئیات امتیاز های دریافتی HTC U11 از آزمایش های سایت DxOMark را مشاهده نمایید (دوربین آیفون 7 پلاس هنوز به دست این وبسایت مورد بررسی قرار نگرفته است).

آیا HTC U11 می تواند نظر شما را از نظر کیفیت عکاسی تامین کند و همانطور که بنچمارک ها نشان می دهد، بهترین دوربین موبایل را دارد؟ به زودی بررسی کامل و جزئیات بیشتر از پرچمدار جدید شرکت تایوانی را در دیجیاتو مطالعه خواهید کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (25 مورد)
  • ashkan.72
    ashkan.72 | ۵ خرداد ۱۳۹۶

    هر دوتاشون عالیند و امسالم دوربین اچ تی سی از اس8 بهتر عملکرد .
    (پسرفت دوربین اس 8)

  • Siamak Ensafi
    Siamak Ensafi | ۴ خرداد ۱۳۹۶

    دوستانی که میفرمایند اچ تی سی طرفدار نداره، کسانی هستند که کمیت براشون همیشه مهم هست. همیشه دوس دارن همه چی فراوان باشه و همه شماره ها گنده گنده. این رو باید به یاد داشته باشیم که اچ تی سی همیشه کیفیت ساخت عالی داشته. بلند فلز و شیشه توی این مدل هم که عالیتر از عالی هست. در ضمن، سخت افزار، نرم افزار و امکان جدید فوق العاده این گوشی (اج سنس) نو آوری ای هست منحصر به فرد که فعلا تا یکی دو سال فکر نکنم تو گوشی دیگه ای دیده بشه. کیفیت صدا، دوربین (هم عکس و هم فیلم)، نوآوری توی تکنولوژی دوربین فیلم برداریش (زوم صدا همزمان با زوم دوربین) و از همه مهم تر اچ تی سی بودن این گوشی فوق العاده، طمع آدم رو برای خریدش (مخصوصا که قیمتش مناسبه) برمی انگیزه. خواهش میکنم یکم فکر کنید بعد کامنت بذارید، بعضیای محترم!

  • مهدی ت .آ
    مهدی ت .آ | ۲ خرداد ۱۳۹۶

    شما مثلا سایت تکنولوژی هستین یه اپ درست حسابی نتونستین طراحی کنین !خدایی این چه وضعیه نمیشه عکسارو مقایسه کرد حتما باید بری سایت

  • kamil rostami
    kamil rostami | ۱ خرداد ۱۳۹۶

    اچ تی سی جدیدا واقعا کیفیت گوشیاش رفته بالا به امید خدا اگه پول بیاد دستم حتما میگیرمش

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی