ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هوش مصنوعی گوگل، نفر اول بازی Go در جهان را شکست داد

کمی بیش از یک سال پیش بود که هوش مصنوعی گوگل با نام AlphaGo موفق شد قهرمان کره ای بازی فکری Go را با نتیجه 4-1 شکست دهد. حالا این سیستم موفق شده در نخستین ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۴:۴۵

کمی بیش از یک سال پیش بود که هوش مصنوعی گوگل با نام AlphaGo موفق شد قهرمان کره ای بازی فکری Go را با نتیجه 4-1 شکست دهد. حالا این سیستم موفق شده در نخستین بازی از یک مسابقه سه مرحله ای، نفر اول جهان آقای «Ke Jie» از چین را مغلوب خود کند.

«مایکل ردموند» بازیکن حرفه ای Go (به عنوان تنها غربی دارای دان 9 این رشته) می گوید کِ جی قدرتمندترین بازیکن حال حاضر جهان در بازی مذکور است. به گفته وی، بازیکن 19 ساله چینی علی رغم شکست، توانسته برخی از روش های غیر معمول بازی را از هوش مصنوعی یاد بگیرد؛ تکنیک هایی که کارآمدی خود را در 60 پیروزی پیاپی AlphaGo در مسابقات آنلاین نشان داده اند.

با وجود رقابت نزدیک، پیروزی هوش مصنوعی از مراحل اولیه بازی تقریباً قطعی به نظر می رسید

در مسابقه ای که بین بازیکن چینی و هوش مصنوعی گوگل برگزار شد، آلفا گو موفق شد با کمترین اختلاف ممکن یعنی نیم امتیاز حریف خود را شکست دهد. بنا به نتایجی که تاکنون در بازی های مختلف ثبت شده، به نظر می رسد هوش مصنوعی مذکور اهمیت چندانی برای افزایش فاصله امتیازی قائل نیست و بیشتر به فکر استفاده از آسان ترین مسیر برای پیروزی در بازی هاست.

رقابت میان Ke Jie و AlphaGo در راستای همایش «Future of Go» که در حال حاضر توسط گوگل در شهر ووژن چین در حال برگزاری است، شکل گرفته است. دومین مسابقه میان هوش مصنوعی و انسان روز پنجشنبه این هفته، و فینال نیز شنبه هفته آینده برگزار خواهد شد.

در این میان قرار است روز جمعه، AlphaGo در یک مسابقه نقش هم تیمی برای دو بازیکن که با هم مسابقه می دهند را ایفا کرده و در دیدار جداگانه ای، به طور همزمان به مصاف پنج بازیکن حرفه ای چینی دیگر برود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • @pic
    @pic | ۲ خرداد ۱۳۹۶

    چقد خوبه این گوگل، شرکتی که در چندین بعد تکلونوژی کار میکنه و تقریبا تو همشون موفق ترینه،شرکتی که وجودش لازمه وجود بقیه شرکت های بزرگه⁦??⁩
    واقعا میشه بهش لقب قلب تکلونوژینو داد⁦??⁩⁦

مطالب پیشنهادی