ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چین نخستین زیردریایی اتمی با پیشرانه مغناطیسی را آزمایش کرد

با پیشرفت صنایع نظامی و سیستم های جست و جوگر دقیق، پنهانکاری به یکی از اصول طراحی تجهیزات نظامی تبدیل شده و این امر مدتی است که در جنگ افزارهای دریایی نیز شدیداً مورد توجه ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۵ آبان ۱۳۹۶ | ۱۲:۰۰

با پیشرفت صنایع نظامی و سیستم های جست و جوگر دقیق، پنهانکاری به یکی از اصول طراحی تجهیزات نظامی تبدیل شده و این امر مدتی است که در جنگ افزارهای دریایی نیز شدیداً مورد توجه قرار می گیرد.

کشور چین هم در همین راستا پیشرانه مغناطیسی جدیدی طراحی کرده که به زیردریایی های اتمی اجازه می دهد با انتشار امواج کمتر و حفظ ویژگی پنهانکاری، در آب دریاها و اقیانوس ها حرکت کنند.

بر اساس گزارشات موجود، شرکت صنایع کشتی سازی چین (CSIC) نخستین سیستم پیشرانه مغناطیسی خود را اخیراً مورد آزمایش قرار داده که در صورت موفقیت نهایی و پذیرش طرح، نیروی دریایی چین را از نظر فناوری در جایگاه مناسبی نسبت به رقبای غربی قرار خواهد داد.

البته چنین پیشرانه هایی (که از دوام بالایی برخوردارند) چند سالی است که توجه مهندسان را در سراسر جهان به خود جلب کرده اند اما رسانه های چینی ادعا می کنند سیستم توسعه یافته در این کشور، بی صداترین و پنهانکارترین نمونه موجود در دنیا خواهد بود.

پیشرانه های مغناطیسی با استفاده از آهنرباهای قدرتمند، آب را با فشار زیاد در یک استوانه حرکت می دهند

جالب است بدانید که پیشرانه های مغناطیسی با استفاده از آهنرباهای قدرتمند، آب را با فشار زیاد در یک استوانه به حرکت درآورده و از انتهای زیردریایی خارج می کنند که به دلیل کاهش چشمگیر قطعات متحرک، امواج راداری و حرارتی بسیار کمتری تولید کرده و نسبت به زیردریایی های معمولی، پنهانکارتر خواهند بود.

گفتنی است چینی ها علاوه بر پیشرانه مغناطیسی، دو نوع زیردریایی جنگی جدید را نیز در دست طراحی دارند که مدل اول علاوه بر پنهانکاری، قابلیت حرکت با سرعت بالا روی سطح آب را داشته و نمونه دوم نیز با ساختاری مانند زیردریایی های کلاسیک، تنها در شرایط رزمی به زیر آب فرو می رود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • hakhatec
    hakhatec | ۱۵ آبان ۱۳۹۶

    لامصبا یک میلیاردو نیمی جمعیتن،تو هر زمینه ای میتونن متخصص داشته باشن،باز خدا کنه از آمریکا جلو بزنن،حداقل اینا با ما سر جنگ ندارن و البته ماهم باهاشون مشکل نداریم

مطالب پیشنهادی