ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

۵ اصل اولیه برندسازی شخصی

این روزها مسئله برند سازی شخصی یا Personal Branding به مسئله قابل بحثی تبدیل شده است. افراد با پروفایل‌های اجتماعی قوی، اعتماد به نفسی بالا و ایده‌های ناب می‌توانند با یک ارائه مناسب به تاثیرگذارانی ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۶:۱۳

این روزها مسئله برند سازی شخصی یا Personal Branding به مسئله قابل بحثی تبدیل شده است. افراد با پروفایل‌های اجتماعی قوی، اعتماد به نفسی بالا و ایده‌های ناب می‌توانند با یک ارائه مناسب به تاثیرگذارانی قهار تبدیل شوند و تغییراتی در زندگی دیگران ایجاد کنند. اگر می‌خواهید همکاران، شرکا، کارمندان یا خریداران خود را تحت تاثیر قرار دهید، می‌توانید روی برندسازی شخصی سرمایه‌گذاری کنید.

راه اصلی برندسازی شخصی، داستان گویی و روایتگری مناسب است. اگر بتوانید اتفاقات پیرامون خود را با جزییات و اهدافی مناسب برای دیگران مطرح کنید، خواهید توانست در برندسازی شخصی موفق باشید. البته اصول اولیه‌ای هم در مورد این مسئله وجود دارد که می‌توان با تکیه کردن به آن راه درست روایت را در پیش گرفت:

داستان‌های واقعی، بهترین قصه‌ها هستند

شاید روزانه اتفاقات خارق‌العاده‌ای به ذهن شما بیاید که از نظرتان بسیار جذاب باشد اما بهترین قصه‌ها، داستان‌های واقعی هستند.  احساسات و اخلاقیات تجربه شده توسط خود افراد چنان زیبا و کامل است که نیازی به هیچگونه جذابیت اضافه‌ای ندارند و به راحتی قادرند مخاطب را جذب کند.

داستان‌های خارق العاده به ضرر برندسازی شخصیتان تمام می‌شوند

درست است. به نمایش گذاشتن شخصیتی بسیار دست نیافتنی و خارق العاده‌ در ابتدا می‌تواند توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کند اما در مدت طولانی جذابیت خود را از دست خواهد داد. شاید بتوانید طی مدتی کوتاه، شخصیت دروغین جالبی برای مخاطب بیافرینید اما کم کم لو خواهد رفت که من واقعی شما چه کسی است! پس بهتر است همان ابتدا سراغ محتوای عجیب و غریب و خیالی نروید.

از گفتن نیمی از وقایع بپرهیزید

بسیاری این مسئله را جدی نمی‌گیرند. از آنها ایرادی ندارد که شما بتوانید با نگفتن نیمی از حقایق هم دروغ نگویید و هم شخصیت جالبی از خود بیافرینید. مسئله این است که انسان‌ها ناخودآگاه از این صداقت دروغین باخبر می‌شوند و نمی توانند با شما ارتباط مستقیم ایجاد کرده و صمیمیتی میانتان برقرار نمی‌شود. اگر می‌خواهید میان شما و مخاطبانتان ارتباط مستقیم و دوطرفه ای برقرار شود، باید از وقوع هرگونه سوتفاهم، ایجاد ابهامات یا عدم شفافیت با آنها پرهیز کنید.

برندتان را با نگرشی مثبت پیش ببرید

اصولا برندسازی شخصی با اهداف و نگرش منفی موفق نمی‌شود. حتی اگر با بهترین برنامه ریزی پیش برود. اگر می‌خواهید خودتان را به بهترین شکل ارائه دهید پس بهتر است تفکرات خیرخواهانه‌ی خود را تقویت کرده و وقتتان در این هدف سرمایه‌گذاری کنید.

 با تکیه بر قابلیت‌های خود برندسازی شخصی کنید

یک فهرست از توانایی‌ها و بحث‌هایی که در آنها حرفی برای گفتن دارید تهیه کرده و مخاطبتان را با اتکا به نقاط قوتتان سرگرم کنید. موسیقی، روانشناسی، هنر‌های تجسمی، اخبار، ارائه راهکار در زمینه‌های مختلف  و .... می‌تواند به ایجاد یک رابطه‌ی دوطرفه‌ی مناسب میان شما و دنبال کنندگانتان کمک کند.

اگر از تمامی روش‌های ذکر شده به درستی استفاده کنید خواهید توانست یک رابطه‌ی مناسب میان خود و مخاطبان ایجاد کرده و آن را کم کم به یک ارتباط احساسی قابل اتکا تبدیل کنید. البته باید به یاد داشته باشید که برند سازی شخصی مطلبی است که به صبر، پشتکار، صداقت و کمی شانس نیاز دارد تا به مرحله کمال رسیده و بر زندگی شما و دیگران تاثیر بگذارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی