ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آمار کاربران تلگرام
تکنولوژی

آمارهای جدید وزیر ارتباطات از پیام‌رسان‌ها

«محمدجواد آذری جهرمی» وزیر ارتباطات امروز در مجلس اطلاعاتی درباره پیام‌رسان‌های داخلی ارائه کرده است که بر اساس آن نزدیک به 25 درصد مردم به پیام‌رسان‌های داخلی کوچ کردند و جمعیت فعال این برنامه از ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۷ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۳:۴۰

«محمدجواد آذری جهرمی» وزیر ارتباطات امروز در مجلس اطلاعاتی درباره پیام‌رسان‌های داخلی ارائه کرده است که بر اساس آن نزدیک به 25 درصد مردم به پیام‌رسان‌های داخلی کوچ کردند و جمعیت فعال این برنامه از تعداد 10.5 میلیون نصب، به حدود 7 میلیون نفر رسیده است.

به گفته جهرمی بعد از فیلترینگ تلگرام حدود یک میلیون نفر این برنامه را حذف کرده‌اند و در حال حاضر نیز هفت میلیون نفر از پیام‌رسان‌های داخلی استفاده می‌کنند:

«در مجموع ۱۰.۵ میلیون نفر مشترک اقدام به نصب فعال پیام‌رسان‌های داخلی کرده‌اند  و این پیام‌رسان‌ها نیز ۴۲ گیگابیت بر ثانیه ترافیک کاربران را می‌توانند مدیریت کنند. ۲۵درصد فعالیت کاربران به پیام رسانهای داخلی منتقل شده و ۷۵ در صد مابقی روی پیام‌رسان‌های قبلی ماندند.»

آمار کاربران تلگرام

 

جهرمی که در نشست امروز کمیسیون امنیت ملی اقتصادی و صنایع مجلس شرکت کرده بود، خبر داده که در این گردهمایی برخی از نمایندگان خانه ملت درخصوص وضعیت حمایت از پیام‌رسان‌های بومی صحبت کردند و دغدغه‌های خود را در این باره مطرح نمودند:

«نمایندگان عقیده دارند که حمایت از پیام‌رسان‌های بومی نیازمند یک تقویت جدی است، همچنین بحث اعتماد عمومی و خدشه هایی که در این زمینه وجود دارد، مطرح شد. مسئله مخاطرات جدی ای که فضای مجازی کشور امروز در حوزه امنیت سایبری با آن مواجه هستند و نیز مسئله استفاده زیاد از فیلترشکن ها، از سوی نمایندگان تذکر داده شد که فضای اجتماعی جامعه را با مشکل مواجه می کند، چرا که با این گستردگی سایر محتواهای غیر مجاز هم در دسترس گروه های مختلف قرار گرفته است. راهکارهای این مسئله بررسی شد و تدابیری که برای حل مسئله وجود دارد، مورد بحث و بررسی قرار گرفت تا کار به خوبی پیش برود.»

وزیر ارتباطات خبر از تشکیل یک کارگروه مشترک بین دستگاه‌های اجرایی داده که متشکل از سه کمیسیون مجلس، خود پیام رسان ها و سازمان های درگیر در این حوزه است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (40 مورد)
  • No AsAb
    No AsAb | ۸ خرداد ۱۳۹۷

    عضو فعال کجا بود؟ اون هفت میلیون فعال که میگن، یکی از این گروه هاست:
    یک) خود سازنده ها و مقامات دولتی که به اجبار بخشنامه ها اومدن کانال ساختن که هزار نفر هم نیستن.

    دو) بعضی دانشجو ها و دانش اموزان و کارمندا که مجبورا برای دنبال کردن کانال اخبار دانشگاه و.. عضو شدن و فقط گاهی کانال چک میکنن و هیچ چتی نمیکنن. در نتیجه فعالیتی ندارند.

    سه) گروه سوم هم همین کسایی که شماره شون رو خود سازنده های پیام رسان ها بدون درخواست خود کاربر عضو کردن، نمونه ش خود من.

    در نتیجه اکثرا برای چت و با اراده خودشون عضو نشدن و مثل تلگرام کسی چتی نمیکنه و فعالیتی صورت نمیگیره و نهایتا ممکنه روزی سی ثانیه بیان کانال دانشگاه شونو چک کنن و خارج شن و برن به تلگرام برسند.

    • BVB
      BVB | ۸ خرداد ۱۳۹۷

      بعضیا هم از سر نادونی فک کردن اینترنت رایگان مسشه رفتن :)))

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی