ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

اولین بازی مایکروسافت برای ویندوز 10 عملکردی فاجعه بار دارد

بازی Gears of War: Ultimate Edition بالاخره بعد از گذشت ماه ها امروز روی ویندوز استور منتشر شد و کاربران می توانند با پرداخت 30 دلار، ورژن بازسازی شده نسخه اول یکی از محبوب ترین ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۵:۴۵

بازی Gears of War: Ultimate Edition بالاخره بعد از گذشت ماه ها امروز روی ویندوز استور منتشر شد و کاربران می توانند با پرداخت 30 دلار، ورژن بازسازی شده نسخه اول یکی از محبوب ترین فرنچایزهای مایکروسافت را دریافت کنند. کمپانی مورد بحث، قصد داشت که با عرضه اولین بازی انحصاری خود روی پلتفرم ویندوز 10، پی سی گیمرها را نسبت به خرید عناوین جدید خود مجاب کند، اما به نظر می رسد که شکستی فاجعه بار را تجربه کرده است.

Gears of War: Ultimate Edition یکی از نخستین عناوینی است که از تکنولوژی رابط برنامه نویسی DirectX 12 استفاده می کند؛ تکنولوژی ای که به گفته مایکروسافت، ضمن کاهش فشار روی سخت افزار، عملکرد و پرفورمنس بهتری از بازی را به نمایش می گذارد. اما حالا با عرضه GoW: Ultimate به نظر می رسد که بسیاری از دارندگان کارت های گرافیک AMD به هیچ وجه قادر به تجربه بازی نیستند.

در حال حاضر یک روز از انتشار بازی می گذرد و کماکان مشخص نیست که مشکل از کجا ناشی می شود. شاید تنها بتوان تقصیر را به گردن سازندگان بازی انداخت که ظاهرا پیش ار عزضه بازی، GoW: Ultimate را روی کارت های گرافیک AMD تست نکرده اند. اما سوال اینجاست که مایکروسافت با عرضه چنین بازی هایی، چطور می خواهد پی سی گیمرها را به خرید بازی هایشان روی ویندوز استور مجاب سازد؟

برای آگاهی از چگونگی عملکرد Gears of War: Ultimate روی کارت های گرافیک AMD، شما را به تماشای این ویدیو دعوت می کنیم:

ویدیویی که مشاهده نمودید، با استفاده از کارت گرافیک قدرتمند Radeon Fury و از طریق تست بنچمارک Intel به دست آمده است. در این ویدیو، بازی روی بالاترین تنظیمات ممکن اجرا می شود و تمام افکت های دیداری از قبیل FXAA و Ambient Occlusion فعال اند. همان طور که به راحتی می توان دید، تصویر نهایی با مشکلات متعددی چون پارگی صفحه، عدم بارگذاری برخی از Asset ها، لگ و مشکلاتی از این دست مواجه است که عملا بازی را روی یک کارت گرافیک 500 دلاری غیرقابل انجام می سازد.

البته مشکلات بازی، به کارت گرافیک Radeon Fury محدود نمی شود. کارت گرافیک R9 Nano که معمولا عملکردی بهتر از سایر کارت های Radeon 390x و Nvidia GTX 980 دارد نیز، قادر به اجرای GoW: Ultimate نبوده و به زانو در آمده. در پایین ویدیوی بنچمارک بازی با حداکثر تنظیمات و رزولوشن 4K قابل مشاهده است:

کمپانی مایکروسافت در بیانیه اخیر خود اعلام کرده که این مسائل، ارتباطی مستقیم با درایور کارت های گرافیک AMD دارد و آن ها به سختی در تلاش اند تا با همکاری AMD مشکلات نسخه پی سی را برطرف کنند. اگرچه این بیانیه کاملا منطقی به نظر می رسد، اما یکی از استراتژیک ترین نقاط قوت DirectX 12 آن است که دیگر بسیاری از مشکلات پرفرومنس نباید ارتباطی با درایور داشته باشند و دریافت عملکرد بهتر از کارت های گرافیک، به توسعه دهندگان سپرده می شود.

در همین حال، به نظر می رسد که AMD هم به خوبی تکنولوژی های خود را با ورژن 12 دایرکت اکس مطابقت داده و مشکلی از سوی آن ها وجود ندارد. برای مثال، بازی Ashes of the Singularity چندی پیش با بهره گیری از دایرکت اکس 12 عرضه شد و حتی در مسابقات توسعه بازی روی پلتفرم AMD، جوایزی نیز کسب نمود. ضمنا AMD سلاحی مخفی به نام «پردازش ناهمگام» نیز در اختیار دارد که از آن در هر دو بازی Ashes of the Singularity و GoW: Ultimate استفاده شده. بنابر چند بنچمارک و تست مختلف، AMD در مجموع باید پرفورمنس بهتری نسبت به انویدیا داشته باشد.

Gears-PC-Visual-Corruption-1

اما جالب اینجاست که با گذشت زمان از عرضه بازی، حتی برخی از کاربران کارت های گرافیک انویدیا نیز نسبت به مشکلات فنی آن شکایت کرده اند. برای مثال، گزارش های تایید نشده حکایت از آن دارد که در صورت استفاده از کارت گرافیک GTX 980 Ti به مشکلاتی مشابه برخواهید خورد. هم چنین یکی از کاربران در صفحه رسمی بازی در ویندوز استور گفته که با وجود دسترسی به کارت گرافیک Titan X، تنها 15 فریم بر ثانیه دریافت می کند.

در نهایت، به نظر می رسد که مشکلات پی سی گیمرها در اجرای عناوین مختلف تمامی ندارد. بعد از عرضه فاجعه آمیز دو بازی Watch Dogs و Batman: Arkham Knight، به نظر می رسد که حالا نوبت به مایکروسافت رسیده تا با پورت ضعیف بازی هایش، پی سی گیمرها را شکنجه دهد. لازم به اشاره است که تا چند وقت دیگر، بازی Quantum Break نیز به صورت همزمان با اکس باکس وان، روی ویندوز 10 عرضه خواهد شد و اگر مشکلاتی مشابه داشته باشد، سرنوشت چندان خوبی در انتظار مایکروسافت نخواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • Unconventional_NyTro
    Unconventional_NyTro | ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸

    سلام
    فکنم مایکروسافت هنوز نمی دونه چیزی به نام تفکیک سازی وجود داره
    همینطور میسازه میره جلو و آخرش بازی هاش میشه مثله بدستا
    از بین تمام شرکت های بزرگ بهترین شرکت راکستار بهترین هست که بازی به اون بزرگیُ میسازه و فقط یه سری باگ های جزئی توش دیده میشه که خیلی هم سریع با آپدیت رفع می کنه

  • Shahryar
    Shahryar | ۱۵ اسفند ۱۳۹۴

    خخخخخخ عرضه نداره یه ریمیک رو بهینه کنه ، خخخخخخخخههه

  • آمین
    آمین | ۱۴ اسفند ۱۳۹۴

    بازی هنوز تاریخ عرضه اش هم مشخص نشده چه برسه به اینکه روی ویندوز 10 عرضه بشه این هم نتایج یه تست قبل از عرضه اس خدا میدونه چقد فرق داشته باشه با نسخه نهایی
    دفعه بعد که خواستین یه مقاله خارجی رو ترجمه کنین و مستقیم بزارید رو سایتتون یکم بیشتر تحقیق کنین شاید خبر درست نبود

  • zia
    zia | ۱۳ اسفند ۱۳۹۴

    خداوکیلی تا LoL هستش غمی نیست

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی