ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودروهای اسپرت
اخبار خودرو

تویوتا و هیوندای برای ساخت خودروهای اسپرت با یکدیگر متحد می‌شوند

تویوتا و هیوندای که خودروسازان بزرگ ژاپن و کره جنوبی هستند، تصمیم گرفته‌اند برای توسعه خودروهای اسپرت متحد شوند.

مرتضی قانع
نوشته شده توسط مرتضی قانع | ۲۱ مهر ۱۴۰۳ | ۲۲:۳۰

از صدها سال پیش، کره و ژاپن رقیب سنتی یکدیگر بوده‌اند و حتی بین این دو کشور جنگ‌های خون‌باری نیز درگرفته است. این رقابت در دوران مدرن از طریق ساخت کالاهای صنعتی پیچیده و مدرن ادامه یافت. با‌این‌حال تویوتا و هیوندای که خودروسازان بزرگ ژاپن و کره جنوبی هستند، تصمیم گرفته‌اند برای توسعه خودروهای اسپرت متحد شوند.

تویوتا و هیوندای اواخر ماه جاری، میزبان رویدادی برای خودروهای اسپرت هستند. این رویداد «جشنواره مسابقه‌ای هیوندای N و تویوتا گازو» نامیده شده است. در این رویداد، اتومبیل‌های اسپرت از هر دو زیرشاخه اسپرت هیوندای (سری N) و تویوتا (GR و GRMN) حضور خواهند داشت. هر دو شرکت تعداد زیادی نمونه اولیه و خودروهای مفهومی را نیز به این رویداد آورده‌اند.

خودروهای اسپرت هیدروژنی، موضوع اتحاد تویوتا و هیوندای

این رویداد 27 اکتبر در اورلند اسپیدوی در یونگ‌این برگزار خواهد شد. تمامی مدل‌های تویوتا سوپرا GR‌ و تویوتا GT86، هیوندای الانترا N و هیوندای آوانته N و هیوندای آیونیک 5 N در این رویداد حضور خواهند داشت. تویوتا نسخه‌ای از کرولا GR را به این رویداد می‌آورد که با موتور احتراق‌ داخلی براساس هیدروژن مایع کار می‌کند.

خودروهای اسپرت

هیوندای نیز مدل N ویژن 74 خود را با سوخت هیدروژنی ارائه خواهد کرد. براساس آخرین اخبار منتشر شده از هیوندای، این شرکت تصمیم دارد N ویژن 74 را به خط تولید خودروهای اسپرت خود اضافه کند. همچنین این شرکت دو نسخه هیوندای i20N‌ رالی هیبرید (نسخه 1) و هیوندای i20 رالی (نسخه 2) را برای مسابقات موتوراسپرت توسعه داده است.

تویوتا و هیوندای در بیانیه مشترک خود به این موضوع نیز کرده‌اند که جشنواره مسابقه‌ای هیوندای N و تویوتا گازو نمادی از آغاز همکاری این دو شرکت در کره خواهد بود. رؤسای تویوتا و هیوندای در ماه‌های اخیر چند بار دیدار کرده‌اند. «آکیو تویودا» و «ایوسان چانگ» احتمالاً درباره تولید خودروهای اسپرت و معمولی براساس هیدروژن صحبت می‌کنند؛ چراکه هر دو شرکت متعهد به تولید اتومبیل‌های هیدروژنی هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی