ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تیک تاک
نرم افزار و اپلیکیشن

اسناد دادگاه نشان داد؛ تیک تاک از آسیب‌های الگوریتم خود آگاه بوده است

کارمندان تیک تاک ظاهراً می‌دانستند کاربران جوان پس از مشاهده 260 ویدیو در این پلتفرم، ممکن است به آن اعتیاد پیدا کنند.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۱ مهر ۱۴۰۳ | ۱۲:۳۰

اخیراً دادستان‌های کل 13 ایالت آمریکا از تیک تاک به اتهام آسیب‌رساندن به سلامت روان کودکان شکایت کرده بودند. اخیراً ناخواسته در اسناد این شکایت مشخص شده تیک‌تاک از مضر بودن الگوریتم خود آگاه بوده و وکلای کودکان آسیب‌دیده می‌گویند TikTok از مدت‌ها قبل می‌دانسته به کودکان آسیب می‌رساند.

طبق گزارش NPR، جزئیات تحقیقات دادستان کل ایالت کنتاکی درمورد تیک‌تاک این هفته ناخواسته فاش شد و نشان می‌دهد مقامات این سرویس ویدیویی بسیار محبوب می‌دانسته‌اند به نوجوانان آمریکایی آسیب می‌رسانند.

تیک تاک

طبق این اسناد، کارمندان تیک تاک می‌دانستند کاربران جوان پس از مشاهده 260 ویدیو در این پلتفرم، ممکن است به آن اعتیاد پیدا کنند. با‌توجه‌به اینکه اکثر ویدیوهای تیک‌تاک حدوداً 8 ثانیه هستند، مقامات محاسبه کرده‌اند کودک پس از 35 دقیقه کار با این شبکه اجتماعی ممکن است به آن معتاد شود.

همچنین در یکی از اسناد داخلی فاش‌ شده، کارکنان این شبکه اجتماعی می‌گویند استفاده زیاد از تیک تاک «با اثرات منفی مربوط به سلامت روان مانند ازدست‌دادن مهارت‌های تحلیلی، حافظه، تفکر زمینه‌ای، مکالمه عمیق، هم‌دلی و افزایش اضطراب ارتباط دارد».

واکنش تیک تاک به این گزارش

تیک تاک

در واکنش به این گزارش، سخنگوی تیک‌تاک ادعاهای مطرح‌شده را رد و ادعا کرده این شرکت با «تدابیر امنیتی قدرتمند» از کاربران جوان خود محافظت می‌کند. TikTok به اینسایدر گفته است:

«متأسفانه، این شکایت نقل‌قول‌های گمراه‌کننده‌ای را گلچین و اسناد قدیمی را به‌صورت تحریف‌شده ارائه کرده تا تعهد ما به ایمنی جامعه را نادرست جلوه بدهد. ما تدابیر محکمی داریم که شامل حذف فعال کاربران زیر سن قانونی می‌شود و ویژگی‌های ایمنی پلتفرم خود مانند محدودیت‌های پیش‌فرض زمان استفاده از برنامه، اتصال اکانت به حساب اعضای خانواده و حریم خصوصی را برای افراد زیر 16 سال داوطلبانه راه‌اندازی کرده‌ایم. ما از تلاش‌های خود حمایت می‌کنیم.»

اسناد فاش‌شده همچنین نشان می‌دهد تیک‌تاک در تحقیقات خود متوجه شده این ویژگی‌ها مانند محدودکردن زمان استفاده از برنامه برای کاربران نوجوان «تأثیر کمی» دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی