ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

راهنمای خرید سینک

پیش از خرید سینک آشپزخانه، ابتدا باید انواع سینک و جنس آن‌ها را بشناسید.

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۱ مهر ۱۴۰۳ | ۱۶:۱۵

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

یکی از تجهیزات جدانشدنی هر آشپزخانه‌ای، سینک ظرفشویی است که محل شستشو ظروف آشپزخانه و میوه و سبزیجات محسوب می‌شود. سینک آشپزخانه را از جنس مواد مختلفی تولید می‌کنند و سبک و شیوه طراحی هر مدل نیز با دیگر سینک‌ها متفاوت خواهد بود. پیش از خرید سینک آشپزخانه، ابتدا باید انواع سینک و جنس آن‌ها را بشناسید. همچنین رعایت برخی نکات مهم در هنگام انتخاب سینک اهمیت زیادی دارد. در ادامه، راهنمای خرید سینک را دنبال کنید تا با انواع سینک و نکات مهم برای خرید آن آشنا شوید.

انواع سینک آشپزخانه

طراحی سینک‌های آشپزخانه ممکن است به صورت دوقلو یا تک لگن باشد. همچنین در طراحی سینک‌های جدید، بخش‌هایی برای شستشو سبزیجات و میوه‌ها، آب‌چکان (محل قرار دادن ظروف شسته شده) و... نیز در نظر گرفته شده است. علاوه بر این شیوه طراحی، سینک‌های آشپزخانه را بر اساس محل نصب آن‌ها نیز می‌توان به سه دسته زیر تقسیم‌بندی کرد که در ادامه بیشتر با آن‌ها آشنا می‌شوید:

  • سینک روکار
  • سینک توکار
  • سینک زیرکار

سینک روکار

از قدیمی‌ترین انواع سینک آشپزخانه است که برای نصب آن نیازی به برش چارچوبی در صفحه پیشخوان وجود ندارد. در واقع این سینک روی صفحه کابینت نصب می‌شود و انتهای آن را به دیوار اتصال می‌دهند. در این مدل سینک، خیس شدن مداوم اطراف سینک می‌تواند به بخش‌های چوبی کابینت در زیر و کناره‌ها آسیب بزند؛ اما در مقابل، نصب آن ساده است. در سینک‌های روکار، شیرآلات نیز به‌جای کانتر و پیشخوان، روی خود سینک نصب می‌شوند و به طور کلی جنس این سینک، معمولا از استیل است.

سینک توکار

سینک‌های توکار، از جمله مدل‌های مدرن‌تر و جدیدتر سینک آشپزخانه محسوب می‌شوند که برای نصب آن‌ها، صفحه کابینت برش می‌خورد و سینک در بخش برش خورده جای می‌گیرد. این سینک با دیوار و لبه کابینت فاصله دارد و در واقع از بالا، داخل چارچوب کابینت تعبیه می‌شود. در این مدل سینک‌ها نیز امکان خیس شدن کابینت‌های اطراف وجود دارد که نصب حرفه‌ای سینک، احتمال نفوذ آب به کابینت را کاهش می‌دهد.

سینک زیرکار

جدیدترین مدل سینک‌های آشپزخانه است که برای نصب آن‌ها، صفحه کابینت را برش می‌دهند و سینک از زیر کار، در محل برش خورده قرار می‌گیرد. نصب حرفه‌ای سینک‌های زیرکار احتمال نفوذ آب را کاهش می‌دهد. با توجه به اینکه اتصال سینک از قسمت زیر کابینت است، نباید داخل سینک را بیش از حد سنگین کنید! استفاده از سینک‌های زیرکار، ظرافت و زیبایی دکوراسیون آشپزخانه را افزایش می‌دهد و در سال‌های اخیر، طرفداران زیادی پیدا کرده است.

جنس سینک آشپزخانه

سینک آشپزخانه را از جنس مواد مختلفی می‌سازند و همین جنس مواد سازنده را نیز می‌توان یکی از معیارهای طبقه‌بندی انواع سینک معرفی کرد. سینک آشپزخانه ممکن است از جنس استیل، گرانیت یا شیشه باشد که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شوید.

۱. سینک استیل

استیل فلزی مقام است که با استفاده از آن، انواع سینک‌های آشپزخانه را تولید می‌کنند. سینک‌های استیل پرکاربردترین انواع سینک هستند و در بسیاری از آشپزخانه‌ها دیده می‌شوند. استیل دوام بالایی دارد و از انواع سینک استیل می‌توان به سینک استیل مات، سینک استیل براق و سینک استیل ضد خش اشاره کرد. این سینک‌ها معمولا دو رنگ نقره‌ای و خاکستری دارند و با انواع دکورهای آشپزخانه هماهنگ می‌شوند.

۲. سینک گرانیتی

این سینک‌ها از موادی مانند گرانیت، کوارتز و رزین تولید شده‌اند و طرح‌های زیبا، مدرن و چشم‌نوازی دارند. علاوه بر زیبایی، دوام و ماندگاری را می‌توان از جمله ویژگی‌های سینک‌های گرانیتی معرفی کرد. سینک گرانیتی بر خلاف چیزی که شاید شما تصور کنید، این سینک‌ها در برابر ضربه اجسام نوک‌تیز مقاوم هستند و به دلیل عدم نفوذ باکتری‌ها، می‌توان سینک‌های گرانیتی را آنتی باکتریال معرفی کرد.

۳. سینک شیشه‌ای

سینک‌های شیشه‌ای از جمله طرح‌های جدید هستند که بخش لگن آن‌ها از جنس استیل و دیگر بخش‌ها از جنس سکوریت نشکن ساخته می‌شوند. این سینک‌ها آسیب‌پذیرتر هستند و در صورت برخورد ضربه‌های محکم، احتمال شکستن آن‌ها وجود دارد. در مقابل، ظاهر سینک‌های شیشه‌ای بسیار جذاب است و زیبایی آشپزخانه شما را دو چندان می‌کنند.

نکات مهم برای خرید سینک

حال که انواع و جنس سینک‌های آشپزخانه را می‌شناسید، باید با نکات مهم برای خرید انواع سینک آشنا شوید. توجه به این نکات به شما کمک می‌کند تا بهترین انتخاب را برای سینک آشپزخانه خود داشته باشید. در ادامه مهم‌ترین نکات برای انتخاب و خرید سینک آشپزخانه معرفی شده است.

تعداد لگن‌های سینک

اولین چیزی که در هنگام خرید و انتخاب سینگ، توجه شما را به خود جلب می‌کند، تعداد لگن‌های سینک است. اغلب سینک‌های آشپزخانه با یک یا دو لگن طراحی می‌شوند؛ اما برخی از مدل‌ها ۳ لگن دارند که یکی از این لگن‌ها کوچک‌تر بوده و به عنوان محل شستشو میوه و سبزیجات در نظر گرفته می‌شود. سینک‌های دوقلو با دو لگن را می‌توان کاربردی‌ترین نوع سینک در نظر گرفت که در اغلب آشپزخانه‌ها وجود دارد.

عمق لگن سینک

در مدل‌های مختلف سینک آشپزخانه، عمق لگن نیز متفاوت است که از ۱۴ سانتی‌متر آغاز شده و به ۲۰ سانتی‌متر هم می‌رسد. هرچه عمق لگن سینک بیشتر باشد، مقدار بیشتری از ظروف کثیف یا میوه و سبزیجات را در خود جای می‌دهد که این موضوع یک مزیت است! از سوی دیگر، زمانی که در سینک‌های با عمق بیشتر شستشو می‌کنید، احتمال پاشش آب به کناره‌ها و خیس شدن صفحات کابینت کاهش می‌یابد.

ابعاد و اندازه سینک

در طرح‌ها و مدل‌های مختلف سینک آشپزخانه، ابعاد و اندازه‌های سینک تغییر می‌کند. به طور کلی سینک‌های دوقلو اندازه بزرگتری دارند و فضای بیشتری را به خود اختصاص می‌دهند. در هنگام تصمیم‌گیری برای ابعاد سینک باید اندازه آشپزخانه را نیز در نظر بگیرید. در واقع باید بررسی کنید که کدام ابعاد سینک با پیکربندی آشپزخانه شما هم‌خوانی دارد.

ضخامت ورق سینک

یکی از دیگر نکاتی که در هنگام خرید سینک آشپزخانه باید مدنظر قرار دهید، ضخامت ورق سینک است. ضخامت ورق سینک‌های استیل از ۰.۶ تا ۲ میلی‌متر متغیر است و در برخی مدل‌ها به ۳ تا ۴ میلی‌متر هم می‌رسد. هرچه ضخامت ورق سینک افزایش یابد، وزن آن بالاتر رفته و برای خرید سینک باید هزینه بیشتری پرداخت کنید. البته از مزایا افزایش ضخامت ورق سینک آشپزخانه می‌توان به بادوام‌تر شدن سینک و کاهش صدای جریان آب اشاره کرد.

سبک و طراحی سینک

انتخاب سبک و طرح سینک به دکوراسیون و طراحی آشپزخانه شما بستگی دارد. در واقع شما می‌توانید مطابق سلیقه خود یکی از مدل‌های سینک آشپزخانه را انتخاب کنید. سینک‌های آشپزخانه در طرح‌های نیمه فانتزی، کلاسیک، سنتی و معمولی تولید و عرضه می‌شود. این تفاوت طرح و سبک، بر قیمت تمام شده سینک نیز تاثیرگذار خواهد بود.

سازگاری سینک با شیر آب

معمولا شیرآلات را پس از انتخاب سینک خریداری می‌کنند؛ با این وجود، باید به سازگاری و انطباق شیرآلات و سینک توجه کنید. علاوه بر بررسی تعداد سوراخ‌های مورد نیاز برای نصب شیر و فاصله بین سوراخ‌ها، باید امکان نصب دیگر لوازم جانبی مانند جای مایع و میوه شور را نیز در نظر بگیرید. همچنین اندازه شیر باید با ابعاد سینک شما سازگار باشد و مثلا نمی‌توان از شیرآلات بزرگ با قابلیت‌های ویژه مانند پخش آب، در سینک‌های خیلی کوچک استفاده کرد.

لوازم جانبی سینک

امروزه بعضی از سینک‌های جدید با لوازم جانبی مختلفی به فروش می‌رسند که این لوازم جانبی، موجب افزایش کارایی و کاربرد سینک‌های آشپزخانه شده‌اند. از جمله این لوازم جانبی می‌توان به جای مایع ظرفشویی، میوه شور، صافی ظرفشویی و آبچکان اشاره کرد. در هنگام خرید سینک آشپزخانه بررسی کنید که سینک موردنظر شما کدام یک از این لوازم جانبی را دارد. در ضمن، وجود لوازم جانبی موجب افزایش قیمت سینک می‌شود و برخی از این لوازم را می‌توان به صورت جداگانه نیز خریداری کرد.

بهترین برندهای سینک آشپزخانه

از دیگر نکات مهمی که باید برای خرید انواع سینک آشپزخانه مدنظر قرار دهید، خرید از برندهای معتبر است. برخی افراد تصور می‌کنند که تنها تولیدات برندهای خارجی کیفیت دارند؛ در حالی که این‌طور نیست! در سال‌های اخیر بسیاری از برندهای ایرانی نیز در زمینه تولید تجهیزات آشپزخانه مانند انواع سینک، پیشرفت چشمگیری داشته‌اند. حال در ادامه چند نمونه از بهترین برندهای ایرانی و خارجی در زمینه تولید سینک‌های آشپزخانه را معرفی کرده‌ایم.

سینک‌های برند آریستون

تجهیزات آشپزخانه برند آریستون (Ariston) مانند انواع سینک، از تولیدات کشور ایتالیا است و در بازار ایران نیز شهرت زیادی دارد. سینک‌های آشپزخانه این برند با بیشترین کیفیت و دوام و ماندگاری به بازار عرضه می‌شوند. البته برای خرید محصولات این برند خارجی باید هزینه بیشتری پرداخت کنید و این هزینه متناسب با نوسانات ارز در بازار ایران هم تغییر می‌کند.

سینک‌های برند فرامکو

فرامکو (Faramco) را می‌توان از جمله برندهای محبوب خارجی تولید انواع سینک در بازار ایران معرفی کرد. این برند به کشور ترکیه تعلق دارد و سینک‌های خود را از جنس استیل و گرانیت و در مدل‌ها و طرح‌های مختلف تولید می‌کند. کیفیت، زیبایی، دوام و گارانتی ۱۰ ساله، از جمله مزایا خرید سینک آشپزخانه از برند فرامکو است که شهرت زیادی در بین ایرانی‌ها دارد.

سینک‌های برند ایلیا استیل

برند ایرانی ایلیا استیل با بیش از ۲۰ سال سابقه موفق، در زمینه تولید انواع سینک‌های آشپزخانه فعالیت می‌کند. این برند ورق‌های استنلس استیل را وارد کرده و با استفاده از آن‌ها، در زمینه تولید انواع اجاق گاز، هود و سینک آشپزخانه با بیشترین کیفیت فعال است. مقاومت بالا در برابر خوردگی و آسیب‌ها و طراحی زیبا را می‌توان از جمله ویژگی‌های محصولات برند ایلیا استیل معرفی کرد.

سینک‌های برند استیل البرز

از دیگر برندهای ایرانی در زمینه تولید انواع سینک آشپزخانه می‌توان از استیل البرز نام برد. این برند در ساخت سینک‌های خود، علاوه بر استیل، از شیشه نیز استفاده می‌کند و کیفیت و کارایی، در کنار طراحی هوشمندانه را می‌توان از جمله ویژگی‌های محصولات برند استیل البرز معرفی کرد. استیل البرز در طول سال‌های فعالیت خود توانسته است تا عنوان یکی از بادوام‌ترین گریدهای استیل ایران را به خود اختصاص دهد. سینک استیل البرز از بهترین انتخاب های شما در بازار ایران است.

سینک‌های برند اخوان

برند اخوان نیز از جمله نام‌های آشنا در زمینه تولید انواع سینک آشپزخانه محسوب می‌شود. شرکت اخوان فعالیت خود را از سال ۱۳۴۸ آغاز کرد و از جمله قدیمی‌ترین شرکت‌های ایرانی برای تولید هود، گاز، سینک آشپزخانه و... است. تفاوتی نمی‌کند که به دنبال سینک‌های دوقلو هستید یا مدل‌های تک لگن را ترجیح می‌دهید؛ در هر حال تنوع محصولات برند اخوان، پاسخ‌گوی نیاز شما خواهد بود.برای خرید سینک اخوان میتوانید مثل خیلی از محصولات دیگر آشپر خانه روی دیجی کالا حساب باز کنید.

نگهداری اصولی از سینک آشپزخانه

بدون شک شما نیز دوست دارید تا دوام سینک آشپزخانه افزایش پیدا کند و همیشه زیبا و سالم بماند. با رعایت نکات نگهداری از سینک‌های آشپزخانه، دوام آن‌ها افزایش می‌یابد که از جمله این نکات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شیرآلات را متناسب با اندازه سینک انتخاب کنید تا آب به کناره‌ها نپاشد.
  • از یک نصاب حرفه‌ای برای نصب سینک آشپزخانه خود کمک بگیرید تا بین کابینت و سینک فاصله‌ای برای نفوذ آب ایجاد نشود.
  • پس از هر بار شستشو ظروف یا میوه و سبزیجات، دور سینک را به خوبی خشک کنید.
  • برای جلوگیری از ایجاد خراشیدگی روی سطح استیل سینک آشپزخانه، مراقب برخورد وسایل تیز مانند چاقو با سینک باشید و همچنین از سینک برای خرد کردن مواد غذایی استفاده نکنید.
  • هر از چندگاهی سینک را با شوینده‌های مخصوص بشویید و جرم‌گیری کنید تا ظاهر آن زیباتر شود.
  • از محکم بودن اتصالات لوله فاضلاب در قسمت زیر سینک آشپزخانه مطمئن شوید تا بخار حاصل از فاضلاب به سینک آسیب نزند.
  • شوینده‌های قوی با احتمال ایجاد بخار را در کابینت زیر سینک قرار ندهید.
  • شستشو سینک در زیبایی آن اهمیت زیادی دارد، اما نباید از شوینده‌های قوی و اسیدی استفاده کنید؛ چراکه به سینک آسیب می‌زنند.

خرید انواع سینک از فروشگاه‌های معتبر

حال که با راهنمای خرید سینک آشنا شدید، می‌توانید متناسب با سلیقه و نیاز خود، یک سینک آشپزخانه مناسب را خریداری کنید. علاوه بر خرید از برندهای معتبر، اعتبار فروشگاه نیز از جمله نکات مهم برای خرید سینک آشپزخانه است. فروشگاه‌های حضوری و آنلاین مختلفی در زمینه فروش انواع سینک آشپزخانه فعالیت دارند که از جمله این فروشگاه‌های معتبر می‌توان به وب‌سایت دیجی کالا اشاره کرد.

در فروشگاه دیجی کالا، انواع سینک از برندهای معروف با قیمت‌های مناسب عرضه شده است. شما می‌توانید این سینک‌ها را تنها با چند کلیک و پس از چند دقیقه سفارش دهید و آن‌ها را درب منزل تحویل بگیرید. ارسال سریع سفارش‌ها، خدمات پشتیبانی ۲۴ ساعته و امکان مرجوعی کالا در صورت بروز مشکل، از جمله مزایا خرید از فروشگاه دیجی کالا است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی