ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هوش مصنوعی

انویدیا می‌خواهد به شرکتی با 100 میلیون دستیار هوش مصنوعی تبدیل شود

مدیرعامل انویدیا می‌خواهد این شرکت برای بهره‌وری بیشتر در آینده 50 هزار کارمند و 100 میلیون دستیار هوش مصنوعی داشته باشد.

حمید گنجی
نوشته شده توسط حمید گنجی | ۲۳ مهر ۱۴۰۳ | ۱۴:۰۰

«جنسن هوانگ»، مدیرعامل انویدیا، در جدیدترین اظهارنظر خود گفته است می‌خواهد شرکت تحت مدیریتش به ۱۰۰ میلیون دستیار هوش مصنوعی برای بالابردن بهره‌وری مجهز شود.

هوانگ که در پادکست Bg2 حضور یافته بود، دراین‌باره گفت: «امیدوارم انویدیا روزی به شرکتی با 50 هزار کارمند و 100 میلیون دستیار هوش مصنوعی در تمامی گروه‌ها تبدیل شود.» مدیرعامل انویدیا آینده‌ای را توصیف کرد که در آن غول‌های فناوری به‌صورت عمده برای بهبود خروجی کار از دستیارهای هوش مصنوعی در هر بخش استفاده می‌کنند. جنسن هوانگ پیش‌ازاین نیز گفته بود بشر به هوش مصنوعی بیشتر و پیشرفته‌تر نیاز دارد؛ زیرا فقط هوش مصنوعی می‌تواند حریف هم‌نوع خودش شود.

انویدیا هم‌اکنون در حال استفاده از دستیارهای هوش مصنوعی است

ثروت جنسن هوانگ

به گفته هوانگ، دستیارهای هوش مصنوعی می‌توانند هر وظیفه‌ای را به بخش‌های کوچک‌تر تقسیم کنند و هرکدام از این دستیارها وظیفه‌ای برعهده بگیرند. او در ادامه گفت شخصاً با دستیارهای هوش مصنوعی تعامل دارد و مانند بسیاری از شرکت‌های فناوری، انویدیا نیز دستیارهایی برای ارتقای امنیت سایبری، طراحی تراشه و مهندسی نرم‌افزار توسعه داده است.

به گفته جنسن هوانگ:

«هوش‌های مصنوعی می‌توانند هوش‌های مصنوعی دیگر را برای حل مشکلی خاصی استخدام کنند. این هوش‌ها در کانال‌های Slack همراه انسان‌ها حضور خواهند داشت؛ بنابراین به‌نوعی ما فقط پایگاه بزرگی از کارمندان خواهیم بود که برخی از آن‌ها دیجیتال و هوش مصنوعی هستند و برخی دیگر بیولوژیکی [انسان].»

هوانگ گفت هوش مصنوعی می‌تواند تمامی مشاغل را تغییر دهد اما استفاده از آن می‌تواند موقعیت‌های شغلی را نیز تثبیت کند. مدیرعامل انویدیا اعتقاد دارد استفاده از هوش مصنوعی برای بالابردن بهره‌وری درنهایت باعث افزایش درآمد شرکت‌ها، رشد بهتر یا هر دو خواهد شد؛ به‌اینن‌ترتیب کارمندان کمتری به‌علت کاهش درآمدها اخراج می‌شوند.

علاوه‌براین، جنسن هوانگ می‌گوید انسان‌ها باید بین تریلیون‌ها مشکل انتخاب کنند و تصمیم بگیرند می‌خواهند کدام‌یک را حل کنند، درحالی‌که بات‌ها می‌توانند بسیاری از راه‌حل‌ها را به‌طور خودکار اجرا کنند. این امر درنهایت باعث استخدام افراد بیشتری می‌شود؛ زیرا بهره‌وری شرکت بالاتر رفته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی