ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

جعبه ابزار: اپلیکیشن هایی برای کنترل از راه دور رایانه با موبایل

روزگاری بود که موبایل، صرفا وسیله ای برای برقراری تماس میان افراد به حساب می آمد و کار بیشتری هم نمی توانست انجام دهد. سالیان سال، از رایانه به عنوان حلال مشکلات و مظهر قدرت و ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۲۰:۰۰

روزگاری بود که موبایل، صرفا وسیله ای برای برقراری تماس میان افراد به حساب می آمد و کار بیشتری هم نمی توانست انجام دهد. سالیان سال، از رایانه به عنوان حلال مشکلات و مظهر قدرت و هوشمندی یاد میشد و موبایل ها، فقط تلفن های کوچکی بودند که در جیب جا می شدند.

اما اوضاع این چنین نماند. این روزها موبایل ها به ابزارهایی هوشمند و همه کاره تبدیل شده اند و با قابلیت هایشان از رایانه ها در حل مشکلات پیشی گرفته اند. شگفت انگیز است که حتی بعضی وقت ها، این اسمارت فون ها هستند که در نقش حلال مشکلات رایانه های شخصی ظاهر می شوند.

اپلیکیشن هایی همچون TeamViewer، به شما اجازه تسلط کامل بر رایانه را از طریق گجت ها می دهند و در جعبه ابزار این هفته قصد داریم که به برترین نمونه های آن در سیستم های عامل اندروید، iOS و ویندوزفون بپردازیم.

در ادامه با دیجیاتو و جعبه ابزار این هفته همراه باشید. 

Chrome Remote Desktop

com.google.chromeremotedesktop0

این روزها تعداد افرادی که از گوگل کروم استفاده می کنند، از آنهایی که نمی کنند بیشتر شده، بنابراین مشاهده عرضه ابزارهای مختلف برای راحتی کاربران میلیونی اش چیز شگفت آوری نیست.

با Chrome Remote Desktop قادرید از طریق گجت، کنترل رایانه را به طور کامل در دست بگیرید. کافیست برای استفاده از آن، افزونه اش را برای مرورگر کروم دانلود کرده و سپس اپلیکیشن را روی موبایل نصب نمایید.

Chrome Remote Desktop

Chrome Remote Desktop

سازنده: گوگل قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 9 / 3.7 مگابایت زبان:

Microsoft Remote Desktop

com.microsoft.rdc.android12

مایکروسافت نیز در رقابت با گوگل، ابزار کنترل از راه دور سیستم عامل ویندوز را برای تمام پلتفرم های موبایل عرضه کرده. مایکروسافت RD به طور کامل از ویندوز سرور پشتیبانی می کند و تقریبا بدون تأخیر، قادر به استریم کردن فایل های صوتی و ویدئویی روی گجت هاست.

مایکروسافت RD ضمنا از اپلیکیشن Azure Remote هم پشتیبانی می کند و با داشتن قابلیت ارتباط با مانیتورهای خارجی، ابزاری فوق العاده برای کنفرانس ها و ارائه ها محسوب می گردد.

Microsoft Remote Desktop

Microsoft Remote Desktop

سازنده: مایکروسافت قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS، اندروید و ویندوزفون حجم: 9.8 / 8.4 / 3 مگابایت زبان:

VNC Viewer

screen520x924

نام VNC Viewer شاید کمتر به گوشتان خورده باشد. ریموت دسکتاپ VNC به غیر از ویندوز، از سیستم های عامل دیگری همچون مکینتاش، لینوکس و رزبری پای هم پشتیبانی نموده و امکانات بسیار خوبی در اختیار کاربرانش قرار می دهد.

برای استفاده از ریموت VNC در ابتدا می بایست بسته به سیستم عاملی که استفاده می کنید، نرم افزار دسکتاپ مخصوص را از وبسایت VNC دریافت کرده و بعدا از طریق اپ موبایل با آن ارتباط برقرار کنید. با نرم افزار رایانه ای VNC و استفاده از اینترنت، قادر خواهید بود که کنترل رایانه ای که هزاران کیلومتر با شما فاصله دارد را در دست بگیرید.

VNC Viewer

VNC Viewer

سازنده: RealVNC قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 7.5 / 4.1 مگابایت زبان:

(PC Remote (Beta

PC-Remote-Beta

PC Remote هم یکی از اپلیکیشن های بسیار کاربردی برای کنترل از راه دور ویندوز محسوب می شود که البته قابلیت هایی فراتر از یک ریموت دسکتاپ را در خود جای داده. با ابزارهای اختصاصی این اپ، قادرید از آن به عنوان ریموت کنترل نرم افزارهای مالتی مدیایی همچون ویندوز مدیا پلیر، اسپاتیفای، Winamp و نت فلیکس استفاده کنید.

PC Remote تنها از سیستم عامل ویندوز پشتیبانی می کند و پیش از استفاده از اپ موبایل، می بایست نرم افزار رایانه ای آن را نصب نمایید.

(PC Remote (Beta

(PC Remote (Beta

سازنده: PC Remote قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و ویندوزفون حجم: 2.5 / 4 مگابایت زبان:

Unified Remote

Unified-Remote

Unified Remote دو مزیت بزرگ دارد: اولا برای هر سه پلتفرم iOS، اندروید و ویندوزفون عرضه شده و ثانیا از سه سیستم عامل ویندوز، مک و لینوکس پشتیبانی می کند.

از قابلیت های کاربردی این اپ می توان به کنترل کامل دسکتاپ از راه دور، استفاده از آن به عنوان کیبورد مجازی و مدیریت نرم افزارهای مالتی مدیا اشاره کرد. پیش از دانلود آن روی موبایل، می بایست اول نرم افزار Unified Remote را در رایانه خود نصب کنید.

Unified Remote

Unified Remote

سازنده: Unified Intents قیمت: رایگان (نسخه ویندوزفون 3.99 دلار) دسته بندی:
سیستم عامل: iOS، اندروید و ویندوزفون حجم: 4.3 / 4.4 / 1 مگابایت زبان:

Swift Remote

Swift-Remote

Swift Remote را یک برنامه نویس ایرانی طراحی کرده، بنابراین باید با نگاه ویژه ای به آن نگریست. اپلیکیشن یادشده تنها برای گجت های اندرویدی عرضه شده و فعلا از سیستم عامل ویندوز پشتیبانی می کند.

برای استفاده از آن بایستی نرم افزار رایانه ای مخصوصش را دریافت کنید تا قادر به انجام کارهایی همچون تبادل اطلاعات میان دسکتاپ و موبایل، کنترل نرم افزارهای مالتی مدیا و حرکت دادن نشانگر ماوس از طریق موبایل باشید.

Swift Remote

Swift Remote

سازنده: سینا نوریان قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 1.7 مگابایت زبان:

Remote Mouse

Remote-Mouse

Remote Mouse نیز یکی دیگر از ریموت های مالتی پلتفرم دسکتاپ است که با آن می توان با موبایل و از راه دور، فرمان های مختلفی به سیستم عامل ویندوز و مکینتاش داد.

استفاده از موبایل به عنوان ماوس و کیبورد مجازی، کنترل نرم افزارهای مالتی مدیا، بالا و پایین بردن حجم صدا و خاموش و روشن کردن یا ری استارت سیستم عامل تنها بخشی از قابلیت های این ریموت کنترل کاربردی به حساب می آیند.

Remote Mouse

Remote Mouse

سازنده: YANG TIAN JIAO قیمت: رایگان (نسخه آیفون 1.99 دلار) دسته بندی:
سیستم عامل: iOS، اندروید و ویندوزفون حجم: 9.9 / 5.8 / 5 مگابایت زبان:

تا به حال تجربه استفاده از اپلیکیشن های کنترل از راه دور دسکتاپ را داشته اید؟ اگر پاسختان مثبت است، توصیه می کنیم حتما ابزارهایی که بدین منظور استفاده می کنید را با ما و سایر کاربران دیجیاتو در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • Majid Chehreghani
    Majid Chehreghani | ۱۴ بهمن ۱۳۹۵

    دوستان کدوم برنامه سرعت بالاتری داره و میشه برای تماشای فیلم هم ازش استفاده کرد؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی