ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیر سابق بخش اکس باکس: متاسفم که سه سال پیش از آیفون، XPhone را نساختیم

رابی باخ، مدیر سابق بخش اکس باکس می گوید مایکروسافت اشتباه کرده که یک موبایل مخصوص گیمینگ به نام Xphone را سه سال پیش از آیفون عرضه نکرده است. آقای باخ از زمان معرفی اولین کنسول ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۶ تیر ۱۳۹۴ | ۲۰:۰۰

رابی باخ، مدیر سابق بخش اکس باکس می گوید مایکروسافت اشتباه کرده که یک موبایل مخصوص گیمینگ به نام Xphone را سه سال پیش از آیفون عرضه نکرده است.

آقای باخ از زمان معرفی اولین کنسول مایکروسافت تا پس از رونمایی از نمونه ۳۶۰، مدیریت بخش اکس باکس را در دست داشت و همین نکته، گفتگو با وی در خصوص افسوس هایش برای ارائه نکردن موبایلی تحت عنوان اکس فون را جذابیت می بخشد. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

رابی باخ که به تازگی مصاحبه ای با Polygon داشته، اذعان نموده وی و تیمش همواره نگاهی به کنسول های دستی داشته اند و می خواسته اند آن را تحت پلتفرم موجود در اکس باکس روانه بازار نمایند.

این کنسول دستی، ابتدا نامی تحت عنوان «Xboy» داشته و همواره هم سخن از توسعه یافتنش در میان بوده اما توسط خود باخ و مدیریت ارشد مایکروسافت، نادیده گرفته شده. استدلال مخالفت کنندگان برای این موضوع نیز چنین بوده که مایکروسافت باید تمام تمرکز خود را بر ارائه صحیح خود اکس باکس قرار دهد.

رابی باخ

رابی باخ

ما صرفا به این مسئله با دید مدیریتی نگاه کرده و می گفتیم «اگر این کار را انجام دهیم، به خود اکس باکس ضربه خواهیم زد؛ اکس باکس یکی از استراتژیک ترین محصولات ماست و نمی توانیم هیچ ریسکی را در موردش بپذیریم.» از همین جا درس گرفتم که گاهی کم صحبت کردن، بیشتر سخن گفتن است. تیم را مجبور کردیم تمام تمرکز خود را بر روی ارائه بهتر اکس باکس قرار دهد. 

می توان گفت تیم اکس باکس فرصت های بی شماری را از دست داده و حتی اگر پس از عرضه ی آیفون نیز به سراغ توسعه یک موبایل مخصوص گیمینگ می رفت، شاید اکنون شاهد اتفاقات کاملا متفاوتی در بازار اسمارت فون ها بودیم.

رابی باخ

رابی باخ

بخش جالب ماجرا اینجاست که ما به شکل کلی فراموش کرده بودیم که حتی می توانیم یک موبایل را توسعه دهیم. در آن زمان باید Xphone را توسعه می دادیم نه بر سر ساخت یک کنسول دستی به نام Xboy وارد مشاجره می شدیم. هرچند، شاید چنین تفکری در آن زمان چندان هم منطقی به نظر نمی رسید؛ در خصوص سه سال پیش از عرضه آیفون صحبت می کنیم. شاید به اندازه کافی تیزبین نبودیم؛ اگر در آن زمان به تکنولوژی های مختلف می نگریستیم، اگر فکرمان را به شکل ویژه ای متمرکز می کردیم، شاید می توانستیم بگوییم که آنچه نیاز داریم، یک Xphone است.  

اینکه «اگر در گذشته چه کاری را انجام می دادیم، اکنون چه برداشتی داشتیم» همواره یکی از مباحث جذاب در دنیای تکنولوژی بوده اما شاید جالب باشد بدانید که در سال های پس از ارائه آیفون نیز ایده ی ساخت موبایل مبتنی بر اکس باکس، در ردموند بارها و بارها مطرح گشته اما هنوز هم گویی هیچ بارقه ای از امید در این کورسو نمی درخشد.

xbox-surface-w600

این در حالیست که پیشتر خبر ساخت یک تبلت سرفس مخصوص گیمینگ با نام «Xbox Surface» نیز شایع شده بود که پنداری این پروژه نیز از سوی مدیران شرکت ساکن ردموند لغو شده است.

حال این اخبار را در کنار تکنولوژی های جدید مایکروسافت که متشکل از سرویس استریم آنلاین این شرکت به همراه تجربه بازی های اکس باکس در هر محصولی می شود، قرار دهید. شرکت یاد شده با ارائه محصولاتی همراه برای گیمینگ، می توانست جدا از رقم زدن روزگاری متفاوت برای موبایل های خود، تجربیاتی بسیار با ارزش را هم در این امر به دست آورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (19 مورد)
  • Max
    Max | ۷ تیر ۱۳۹۴

    کنسول دستی تا حالا کسی ساخته که اندازه Xbox یا ps3 کیفیت داشته باشه

  • رامین
    رامین | ۶ تیر ۱۳۹۴

    Slash گیتاریست معروف و بسیار محبوب سابق گروه Guns`n Roses روی سن.
    عکس باحالیه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی