ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

دریچه: نبرد قهرمانان؛ معرفی بازی دوتا 2

بازی های رایگان، دریچه ای به سوی دنیای شگفت انگیز سرگرمی هستند. دریچه ای که می توان به وسیله ی آن پای خود را از دنیایی که در آن زندگی می کنیم، فرا تر گذاشته و قدم در سرزمینی ...

نیما فرشین
نوشته شده توسط نیما فرشین | ۸ مرداد ۱۳۹۴ | ۲۱:۰۰

بازی های رایگان، دریچه ای به سوی دنیای شگفت انگیز سرگرمی هستند. دریچه ای که می توان به وسیله ی آن پای خود را از دنیایی که در آن زندگی می کنیم، فرا تر گذاشته و قدم در سرزمینی بگذاریم که جز تفریح و لذت، هیچ چیز دیگری اهمیت ندارد.

موفقیت حاصل توسط عناوین بزرگ اما رایگان، سبب شده تا روز به روز، تعداد بالایی از بازی های با کیفیت به صورت کاملا رایگان در اختیار کاربران قرار بگیرد و توسعه دهندگان آن مدل جدیدی از تجارت و کسب سود را پیش بگیرند که هم به سود خودشان است و هم به سود مصرف کننده.

همه ی ما به دنبال یک سرگرمی خوب هستیم، اما همیشه سرگرمی های خوب ارزان نیستند و باید برای به دست آوردن شان، هزینه کرد. با این وجود هنوز هم می توان با پرداخت کمترین مبالغ، ساعات بسیار خوشی را پشت سر گذاشت.

بازی هایی که به صورت رایگان عرضه می شوند از آن دسته تجربه های نابی هستند که می توانیم ساعت ها وقت خود را با آن ها سپری کنیم و حتی برای تجربه کردن شان، یک ریال هم پرداخت نکنیم.

در این هفته با دیجیاتو و دریچه همراه باشید تا با دوتا 2، یکی از بزرگترین بازی های آنلاین رایگان بیشتر آشنا شویم.

236787-dota-2-windrunner-art

اگر بخواهیم لیستی از بهترین بازی های آنلاین رایگان تهیه کنیم، مسلما دوتا 2 در میان صدرنشینان این لیست قرار خواهد گرفت. همه ی ما کم و بیش با یکی از مادهای پر طرفدار وارکرفت، یعنی Defense of the Ancients یا به اختصار DotA آشنا هستیم. دوتا در سال 2003 برای اولین بار توسط توسعه دهنده ای به نام IceFrog به صورت یک ماد، برای وارکرفت 3 ساخته شد

طولی نکشید که این ماد، طرفداران بسیاری را به سوی خود جلب کرد و شهرتی جهانی پیدا نمود. گستردگی این شهرت تا جایی ادامه یافت که این بازی خوش ساخت در ژانر MOBA (Multiplayer Online Battle Arena)، رفته رفته تبدیل به یک ورزش الکترونیکی شد.

بعدها کار به جایی رسید که والو در سال 2009 تصمیم گرفت آیس فراگ را به استخدام خود درآورد و دوتا را چنگ بلیزارد بیرون بکشد. والو در انجام این کار بسیار موفق بود و توانست در جولای 2013 نسخه ی کامل دوتا 2 را به عنوان یک بازی رایگان (Free-to-Play)، روی پی سی عرضه کند.

Shadow-Fiend-Dota-2-Wallpaper

آمار ارقامی که این روزها از دوتا 2 به گوش می رسد حاکی از آن است که پا فشاری والو برای به دست آوردن این بازی چندان هم بی علت نبوده. دوتا توانست در New Bloom (فستیوالی که هر ساله توسط والو برگزار و در دوتا قرار داده می شود که قسمت های جدیدی را به بازی اضافه می کند) امسال توانست برای لحاظاتی مرز یک میلیون کاربر را پشت سر بگذارد و رکورد جدیدی را برای خود و استیم به ثبت برساند.

در دوتا 2، 110 هیرو قابل بازی وجود دارد که می توانید به صورت رایگان هر کدام از آن ها را انتخاب کنید. این 110 قهرمان در سه دسته ی Intelligence ،Strength و Agility دسته بندی می شوند.

علاوه بر این هر کدام از این شخصیت ها مهارت های منحصر به فرد خود را دارند و با دقت کردن به نوع این مهارت ها می توانید هیروهایی را انتخاب کنید که بتوانند در مقابل تیم حریف ایستادگی کنند.

Juggernaut Dota 2 Desktop Widescreen Wallpaper 6

همچنین هماهنگ کردن مهارت های هیروهای تیم تان، می تواند در پیروزی شما نقشی اساسی داشته باشد و گیم پلی را نیز بسیار چالش برانگیز تر و جذاب تر کند. اما تنها مهارت ها نیستند که باعث پیروزی شما در بازی می شوند.

در Dota 2 بیش از صد نوع آیتم برای هیروها وجود دارد که می توانید با استفاده از آن ها، بر قدرت ضربات خود بیافزایید و یا از آن ها برای فرار کردن استفاده کنید؛ اما برای به دست آوردن این آیتم ها نیاز به طلا دارید. به ازای هر Creep (موجوداتی که توسط هوش مصنوعی هدایت می شوند) یا قهرمان حریف که به دست شما کشته شود، طلا دریافت می کنید و می توانید از آن، برای شخصیت انتخابی خود آیتم مورد نیاز را تهیه نمایید.

در بازی برای آسان تر کردن بخش خرید، پیشنهاداتی برای هر فهرمان ارائه داده شده که می توانید با توجه به آن ها، آیتم های مورد نیازتان را خریداری کنید. شما می توانید از تمامی قابلیت های گفته شده در ده مُدی که برای بازی شده استفاده کنید و از تک تک شان نهایت لذت را ببرید.

axe-wallpaper-1

جدای از گیم پلی بی نظیر بازی، دوتا 2 از گرافیک بسیار خوبی نیز برخوردار است. افکت های زیبا، بافت های با کیفیت و نور پردازی بسیار خوب آن، همگی سبب می شوند تا دوتا 2 از نظر جلوه های بصری چیزی کم نداشته باشد.

اگر بخواهیم مقایسه ای میان گرافیک بازی های مختلف در سبک موبا داشته باشیم، بی شک دوتا 2 بهترین آن ها خواهد بود. موسیقی ها نیز به نوبه ی خود بسیار عالی هستند.

تم حماسی و ریتم بی نظیر موزیک ها، شما را به وجد می آورد و باعث می شوند تا تجربه ی لذت بخش تری از بازی داشته باشید. علاوه بر این، اگر از موزیک ها خسته شدید، می توانید با هزینه ای بسیار کم، یک پکیج کامل موسیقی برای خود خریداری کنید.

Dota-Wallpaper-Fullscreen-HD

اما این پک های موسیقی، تنها آیتم های فروشی موجود در فروشگاه بازی نیستند. اگر دوتا بازی کرده باشید حتما می دانید که به مرور زمان، علاقه مند به بازی کردن با برخی قهرمانان خاص می شوید.

همین عامل باعث می گردد تا مقداری برای هیرو مورد علاقه ی خود هزینه کرده و به زیبایی آن بیافزایید. آیتم هایی که برای زیباتر کردن قهرمان ها در بازی موجود است، خود دارای انواع خاصی است که بسته به نوع آن، قیمت شان نیز متفاوت می شود.

همانطور که در ابتدای این مطلب به آن اشاره کردیم، دوتا یک ورزش الکترونیکی به حساب می آید. یکی از مسابقات مطرحی که به صورت سالانه برای آن برگزار می شود، مسابقات جهانی یا International است که والو برگزاری آن را به عهده دارد.

مسابقات جهانی امسال چند روزی است که آغاز شده و در این سری همانند سال های گذشته، تیم های بزرگی همچون Na'Vi و Newbee حضور دارند. به نظر شما امسال چه کسی جایزه چند میلیون دلاری را به خانه خواهد برد؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (20 مورد)
  • amir
    amir | ۲۵ بهمن ۱۳۹۴

    این بازی خداست

  • دانی
    دانی | ۲۵ آبان ۱۳۹۴

    ممنون.
    من عاشق این بازی‌ام.

  • MR OVB
    MR OVB | ۳۰ مرداد ۱۳۹۴

    به نام خدا
    محمدحسین هستم یه معتاد ولی به حول و قوه الهی آخریا مراحل ترکم رو هم درپیش میگیرم :)

  • ali
    ali | ۱۲ مرداد ۱۳۹۴

    بازی عالیهععع ، بخصوص انلاین بودنش و دیدن رپلی ها ،کلا استیم عالییست

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی