ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

الماس گمشده: روایتی از روزگار سخت آمریکا؛ معرفی بازی Gone Home

داستان از جایی شروع شد که رالف بائر با ساخت Magnavox Odyssey، نخستین کنسول بازی، سرگرمی را به خانه ما هدیه داد. تنها کافی بود کارتریج را وارد دستگاه کنیم، رو به روی تلویزیون بنشینیم و ...

نیما فرشین
نوشته شده توسط نیما فرشین | ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ | ۲۰:۳۰

داستان از جایی شروع شد که رالف بائر با ساخت Magnavox Odyssey، نخستین کنسول بازی، سرگرمی را به خانه ما هدیه داد. تنها کافی بود کارتریج را وارد دستگاه کنیم، رو به روی تلویزیون بنشینیم و ساعاتی خوش را پشت سر بگذاریم.

این رویه از آن زمان تا کنون ادامه داشته و تقریبا در هر خانه ای، حداقل یک کنسول پیدا می شود. کنسول های بازی پیشرفت کرده اند؛ دیگر خبری از کارتریج نیست و دیسک های فشرده جایگزین آن ها شده اند.

اما آنچه که بازی های ویدیویی امروزی را نسبت به دوران پیکسلی متفاوت نشان می دهد، بعد هنری آن است و توسعه دهندگان سعی دارند روز به روز ذوق و قریحه ی بیشتری در این زمینه خرج کنند.

سازندگان بازی های ویدیویی مستقل جزو این دسته از توسعه دهندگان به حساب می آیند و همچنان در تلاش اند تا به خلق آثاری هنری برای مخاطبان خود بپردازند. برخی از این بازی های مستقل، الماس گمشده ای هستند که در میان امواج متلاطم دریای بازی های ویدیوی ناپدید شده اند.

در ادامه با دیجیاتو و الماس گمشده همراه باشید تا این هفته با Gone Home ساخته ی استودیوی The Fullbright Company بیشتر آشنا شویم. ادامه این متن را در ویجیاتو بخوانید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • R3D R4N9ER
    R3D R4N9ER | ۲۱ مرداد ۱۳۹۴

    عالی بود.من تا حالا بازی نکرده بودمش ولی صبح که مقاله رو دیدم ترغیب شدم بازی کنم.داستان بازی بشدت جالب بود و بخوبی شرایط و اوضاع دهه ی 90 رو منتقل میکرد.
    از این بازی لذت بردم.

    • R3D R4N9ER
      R3D R4N9ER | ۲۱ مرداد ۱۳۹۴

      ولی من احساس میکنم که این بازی یه چیز خاصی رو میخواد منتقل کنه که من نمی فهمم و دارم روش فکر میکنم.آیا کاری هایی که سمانتا انجام داده،فقط تو اون دوران زشت و بد بوده و یا هنوزم همون حکم رو داره؟آیا یک حادثه ی تاریخی که سرنوشت پدر خانواده رو تغییر داده،آیا باعث شده که یک خانواده از هم بپاشه؟آیا ... .
      پیشنهاد میکنم فیلم Lovelace رو ببینید،اونم یک سری سرکشی و شرایط اجتماعی ای رو نشون میده که باعث میشه آینده ی یک دختر به آینده ی تلخی ختم بشه.

  • shayan
    shayan | ۲۱ مرداد ۱۳۹۴

    من این رو همون موقع که اومد بازی کردم داستان فوق العاده ای داره و بسیار جذابه به همه پیشنهاد میدم دانلودش کنن چون حجمشم خیلی کمه

  • JimLi
    JimLi | ۲۰ مرداد ۱۳۹۴

    to the moon رو هم من خیلی حال کردم
    give it a shot

مطالب پیشنهادی