ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کیبورد فیزیکی ارائه شده از سوی سامسونگ برای نوت ۵، کارکرد مناسبی ندارد

تقریبا دو هفته پیش، زمانی که تصویر و شایعه مربوط به توسعه کیبورد فیزیکی از سامسونگ را برایتان منتشر نمودیم، خودمان هم باورمان نمی شد که سامسونگ، واقعا دست به توسعه چنین محصولی بزند و ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ | ۱۴:۰۰

تقریبا دو هفته پیش، زمانی که تصویر و شایعه مربوط به توسعه کیبورد فیزیکی از سامسونگ را برایتان منتشر نمودیم، خودمان هم باورمان نمی شد که سامسونگ، واقعا دست به توسعه چنین محصولی بزند و تصور می کردیم این خبر به احتمال زیاد به واقعیت بدل نخواهد شد.

شب پنج شنبه اما، در کمال ناباوری دیدیم که سامسونگ از همین کیبورد در مراسم معرفی نوت ۵ و گلکسی اس ۶ اج + رونمایی به عمل آورد.

اکنون در سال ۲۰۱۵ زندگی می کنیم و سامسونگ گویا تلاش می کند ما را به دوره‌ی تلفن های هوشمند پیش از آیفون بازگرداند. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

فرض کنید کیبورد فیزیکی سامسونگ، بر خلاف واقعیت، از یک ظاهر بسیار مطلوب برخوردار است و از سوی دیگر به قیمت ۸۰ دلاری اش هم لطفا هیچ توجهی نکنید. در نهایت تصور نمایید که هنوز استقبال بسیار زیادی از کیبورد های فیزیکی می شود (اوضاع بلک بری هم واقعا خوب است) و در مجموع، کیبورد معرفی شده از سوی سامسونگ صرفا یک ایراد دارد: اینکه نمی توانید به راحتی با آن تایپ کنید؛ پیشی گرفتن از سرعت تایپ با کیبورد مجازی اندروید که هیچ.

وب سایت Mashable به تازگی به همین کیبورد دسترسی پیدا کرده و می توان گفت این وسیله جانبی را کاملا بی مصرف شناخته است.

به طراحی آن که نگاه کنید، گویی حاصل کار استارتاپی است که صرفا یک هفته ای می شود کار خود را آغاز کرده. کلید های کاملا پلاستیکی، به گونه ای طراحی گشته اند که دقیقا همانجایی قرار گیرند که کیبورد مجازی اندروید آنها را در اختیارتان گذاشته. در نتیجه، تایپ کردن کاربران اکنون هیچ تغییری نداشته جز اینکه باید کلیدهایی پلاستیکی را فشار دهند که البته موجب پایین آمدن سرعت نیز می شود. همه اینها در حالی است که کره ای ها باور دارند کیبوردی که توسعه داده اند ارزشی ۸۰ دلاری دارد.

نویسنده Mashable، آقای Raymond Wong در این مورد می نویسد:

«کلیدها کاملا هم سطح بوده و آن قوسی که در کیبوردهای بلک بری وجود دارد را نیز ندارند. (من شخصا BlackBerry Classic را بررسی کرده ام و باور دارم کیبوردش عالیست.) زمانی که می خواهم کلید M را فشار دهم، دستم به سایر کلیدها نیز می خورد و باعث مشکلات در تایپ می شود و این در حالیست که انگشتان من نیز به هیچ وجه بزرگ نیستند!»

از یک طرف باید به سامسونگ، برای شجاعتش تبریک گفت. این شرکت هر کالایی که احساس کند مشتری ممکن است به آن علاقه داشته باشد را بدون تفکر ثانویه به بازار راه می دهد. اما از سوی دیگر واقعا نمی توان محصولی که چنین ظاهری دارد و حتی نمی شود درست با آن کار کرد را جدی گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (21 مورد)
  • کریسمس
    کریسمس | ۲۷ مرداد ۱۳۹۴

    سرمو ب خاطره یه کیبورد درد نمیارم...:-)

  • abolfazl_eslami
    abolfazl_eslami | ۲۶ مرداد ۱۳۹۴

    سامسونگ رو بخاطر شهامتش قبول دارم غول سخت افزاری یعنی سامسونگ عزیزان
    همین که ابر قدرت ها برای کالاهاشون جلوی سامی صف میکشن بسه

  • Divan Greedy (아이유)
    Divan Greedy (아이유) | ۲۶ مرداد ۱۳۹۴

    از یک طرف باید به سامسونگ، برای شجاعتش تبریک گفت. این شرکت هر کالایی که احساس کند مشتری ممکن است به آن علاقه داشته باشد را بدون تفکر ثانویه به بازار راه می دهد/ همین بدون تفکر ثانویه باعث شد تا محصولاتی مثل نوت و edge بیان بیرون که میلیون ها نفر صف می گیرن دم مغازه ها و می خرن / کسایی که مثل من به این نوع کیبورد ها علاقه دارن می خرن شما به کیبورد فیزیکی نداری نخر ، یه وسیله جانبی

  • سید مسعود
    سید مسعود | ۲۶ مرداد ۱۳۹۴

    خیلی قشنگه مبارک طرفداراش

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی