ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

بهترین تجهیزات و لوازم جانبی کنسول های نسل هشتم

خریدن یک کنسول جدید و باز کردن جعبه آن همیشه حس خوب و جالبی دارد، حس ورود به دنیایی جدید از بازی ها و تجربه عنوان هایی که حسرت بازی کردن شان به دلتان مانده ...

پوریا دانشور
نوشته شده توسط پوریا دانشور | ۲۰ دی ۱۳۹۴ | ۲۱:۰۰

خریدن یک کنسول جدید و باز کردن جعبه آن همیشه حس خوب و جالبی دارد، حس ورود به دنیایی جدید از بازی ها و تجربه عنوان هایی که حسرت بازی کردن شان به دلتان مانده بود.

هر چند اگر با کنسول خود آشنا نباشید و قبل خرید، زیاد در موردش تحقیق نکرده باشید این حس خوب به مرور تبدیل به ناامیدی می شود. Xbox One، PS4 و Wii U هر کدام ضعف ها و کاستی های خود را دارند و به همین دلیل بهتر است کمی از پول خود را برای بهبود امکانات این کنسول ها با لوازم جانبی مختلف ذخیره کنید.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید تا بهترین لوازم جانبی کنسول های نسل هشتم را برای شما معرفی کنیم.

Xbox One

Kinect

xbox-one-kinect

چندی است که مایکروسافت لجبازی را کنار گذاشته و دیگر کینکت را به عنوان یکی از قطعات اصلی Xbox One درون جعبه این کنسول قرار نمی دهد. این دوربین و کنترلر حرکتی فوق پیشرفته هرچند چندان برای کارکرد Xbox One ضروری نیست  اما هنوز کاملا به یک وسیله بی مصرف و بدرد نخور تبدیل نشده.

به لطف کینکت می توانید کنسول خود را با فرامین صوتی کنترل و به یک مرکز سرگرمی خانگی تبدیل کنید. اگر دل تان بخواهد کینکت می تواند صورت شما را اسکن کند و در بازی هایی که از این قابلیت پشتیبانی می کنند قرار دهد و در نهایت می توانید از بازی هایی که از کینکت به عنوان یک کنترلر حرکتی مجزا استفاده می کنند لذت ببرید.

Elite Controller

65bb58bc-4403-40cf-90b6-ec42c3a893f6

از حق نگذریم طراحی کنترلر کنسول های مایکروسافت همیشه عالی بوده اند و از نقاط قوت سری محصولات Xbox به شمار می رفته اند. هر چند کنترلر معمولی Xbox One هم بسیار خوش دست و مناسب طراحی شده، اما مایکروسافت برای بازیکنانی که ارزش زیادی برای شخصی سازی و راحتی قائل اند هم تدابیری اندیشیده.

کنترلر Elite به بازیکن اجازه شخصی سازی کامل دکمه ها و مکانیزم های مختلف را بر اساس سلیقه یا بازی مد نظر شان می دهد. اگر دلتان بخواهد می توانید دکمه های جهت نما را تغییر دهید تا در بازی های مبارزه ای راحت تر باشید، یا حتی می توانید ارتفاع آنالوگ ها را برای راحتی هرچه بیشتر شست تان تنظیم کنید. این ها فقط بخش کوچکی از امکانات زیاد و جذاب کنترلر الیت هستند. اگر چه قیمت نسبتا بالای این محصول بازیکنان را کمی از خریدش پشیمان می کند، اما برای طرفداران راحتی و شخصی سازی، الیت فوق العاده خواهد بود.

Xbox One Play and Charge Kit

Play-and-Charge-Kit

هنوز هم مایکروسافت برای کنترلر هایش از باطری های قلمی استفاده می کند، گر چه نمی دانیم دلیل این پافشاری عجیب مایکروسافت روی استفاده از این روش نسبتا قدیمی و پیش پا افتاده چیست، اما باید قبول کنیم که باطری های قلمی هرچند در دراز مدت متحمل هزینه می شوند اما هر جفت از آن ها، برای مدت زمان نسبتا طولانی ای کنترلر را زنده نگه می دارند.

اما اگر دنبال راه حل دیگری هستید و از خرید و تعویض باطری های قلمی خسته شده اید، می توانید از Play and Charge kit استفاده کنید که باطری های لیتیم-یونی قابل شارژ از طریق پورت USB کنسول هستند و چه با کنترلر های معمولی و چه با کنترلر های الیت سازگارند.

USB 3.0 External Hard Drive

810ojt3yChL._SL1500_

اکثر کنسول های Xbox One به حافظه داخلی 500 گیگابایتی مجهز شده اند و از آن جا که تمامی بازی ها باید روی کنسول نصب شوند، این فضا به مرور پر و پر تر می شود، تا جایی که فضایی برای بازی های جدیدتان باقی نمی ماند. اگر اکثر بازی های شما به صورت دیجیتالی است و دانلود مجدد آن ها برای شما دردسر ساز و هزینه بر خواهد بود، باید به دنیال حافظه های جانبی باشید.

هر هارد درایو مجهز به USB 3.0 صرف نظر از نوع و برند کار شما را راه می اندازد و می توانید از آن به عنوان یک حافظه جانبی در صورت نیاز استفاده کنید.

Gold Subscription

4778c700x420.jpg

مایکروسافت به مرور ارزش سرویس اشتراکی خود را بالا می برد و هر ماه برخی بازی ها را به صورت مجانی در اختیار مشکترکانش روی کنسول های Xbox One و Xbox 360 قرار می دهد. حال که امکان Backward Compatibility هم به کنسول Xbox One اضافه شده، دارندگان این کنسول می توانند از بازی های رایگان Xbox 360 هم استفاده کنند.

جدا از این، امکانات قدیمی سرویس اشتراکی گلد هم هنوز پا بر جاست و دسترسی به بخش چند نفره بازی ها و بهره مندی از تخفیفات برخی عنوان های شبکه Xbox Live فقط با اشتراک در این سرویس امکان پذیر است.

PlayStation 4

PlayStation Gold Headset

PS4-headset

افکت های صدا، صدا گذاری و موسیقی یکی از مهم ترین جنبه های فضاسازی در بازی های ویدیویی هستند، BloodBorne را با صدای مخوف هیولا هایش تصور کنید، هر چه کیفیت صدای خروجی کنسول بهتر باشد نعره این هیولا ها هم شنیدنی تر و تجربه بازی بهتر خواهد بود.

در بخش چند نفره بازی ها هم، ارتباط با دوستان و هم تیمی ها لذت بازی را دو چندان می کند. در نهایت اگر دنبال یک هدست مناسب هستید، Gold Headset مدل پیشنهادی ما به شما است.

گوشی های هدست گلد فوق العاده راحت اند و به هیچ عنوان گوش بازیکن را اذیت نمی کنند، خود هدست هم کیفیت صدا را بسیار عالی منتقل می کنند و از نظر ظاهری هم زیبا و جذاب طراحی شده.

اگر قیمت این هدست در نظر شما زیاد است، مدل سیلور با قیمتی نصف مدل گلد و البته به صورت سیم دار با کیفیتی تقریبا مشابه موجود است.

Plus Subscription

PlayStation-Plus

بر خلاف نسل قبل، در نسل هشتم دیگر PSN کاملا یک شبکه مجانی نیست و برای برخورداری از بهترین امکانات آن، باید عضو سرویس PlayStation Plus بشوید.

مشترکان سرویس پلاس جدا از این که از امکان آنلاین بازی کردن بازی های چند نفره بهره مند می شوند، هر ماه تعدادی بازی مجانی روی پلتفورم های مختلف سونی نظیر PlayStaion 3، PlayStation 4 و PlayStation Vita هدیه می گیرند و تخفیفات اختصاصی ویژه کاربران Plus دریافت می کنند.

همچنین به لطف سرویس پلاس، فایل Save بازی ها در فضای ابری ذخیره خواهد شد و دیگر نگرانی ای بابت از دست رفتن این فایل ها وجود نخواهد داشت.

Data Bank

714hOABzMBL._SL1500_

PS4 هم مانند دیگر کنسول های هم نسل خود با مشکل کمبود حافظه دست و پنجه نرم می کند و دارندگان این کنسول در صورت نیاز باید به فکر تقویت فضای حافظه کنسول خود باشند. از آن جایی که PS4 با هر هارد درایو خارجی ای سازگار نیست، مناسب ترین راه حل باز کردن کنسول و تعویض هارد درایو داخلی آن است.

NYKO Data Bank این فرایند تعویض هارد داخلی PS4 را ساده تر و قابل اداره می کند. این بانک داده با هر هارد درایو 3.5 اینچی سازگار است و شامل راهنمایی دقیق و جزئی برای نصب و راه اندازی هارد درایو های مختلف می شود. کافی است هارد اصلی PS4 را با اداپتر این محصول تعویض کنید و آن را روی کنسول نصب کنید. حال می توانید از هر هارد درایو داخلی ای که می خواهید برای کنسول خود استفاده کنید.

هر چند سیستم عامل فعلی PS4 تا 6 ترابایت حافظه را پشتیبانی می کند، اما به گفته خود شرکت Nyko در صورت استفاده از بیش از 2 ترابایت حافظه، مکانیزم Rest Mode کنسول با مشکل موجه می شود و بنابراین بیش از این مقدار برای کنسول پیشنهاد نمی شود.

Charging Dock

61OxVSttHPL._SL1500_

کنترلر های PS4 خود به باطری های قابل شارژ داخلی مجهزند و با اتصال به کنسول شارژ می شوند. هر چند سیم شارژی که درون جعبه خود کنسول قرار گرفته کوتاه است و اگر بخواهید کنترلر ها را با کنسول شارژ بنمایید باید PS4 را همواره روشن و یا در حالت Rest Mode قرار دهید. اما می توانید از ایستگاه های شارژ مختلفی که برای کنترلر PS4 تعبیه شده استفاده کنید و تا کنترلر ها همواره در حالت آماده باش برای بازی باشند.

Grip Covers

61+Ib7wBfvL._SL1500_

طراحی کنترلر های PS4 بعد از سه نسل بالاخره یک تحول اساسی یافته و به بهترین حد خود رسیده و سونی برای ساخت این کنترلر تقریبا از بهترین مواد اولیه استفاده کرده، تقریبا! مشکل این جاست که در ساخت آنالوگ های این کنترلر از پلاستیک بسیار بی کیفیتی استفاده شده که به مرور ساییده می شود و فرم و شکل اولیه خود را از دست می دهد.

اگر نمی خواهید این بلا سر کنترلر های شما بی آید یا می خواهید آنالوگ ها برای دستان شما راحت تر باشند، می توانید از پوشش های مخصوصی استفاده کنید که دوام و عمر کنترلر ها را می افزایند.

Wii U

External Hard Drive

71P0PO9hPcL._SL1500_

Wii U تنها به 32 گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده و اصلا و ابدا جواب گوی کاربرانی که مایل به دانلود بازی های شان از شبکه نینتندو هستند نیست. خوشبختانه Wii U از چند مدل مختلف هارد درایو خارجی پشتیبانی می کند که البته تمامی ان ها نیازمند اتصال به کنسول از طریق کابل USB 2.0 هستند.

از آن جایی که کابل USB 2.0 به اندازه USB 3.0 برق انتقال نمی دهد باید این هارد درایو ها را به یک منبع تغذیه جدا از کنسول یا به دو پورت USB مجزا روی کنسول متصل کنید تا برق مورد نیاز برای کارکرد هارد فراهم شود.

High Capacity GamePad Battery

CjMTbHe

گیم پد Wii U هم از آن کنترلر های عجیب و غریب و البته پر مصرف است. با وجود یک صفحه نمایش مجزا روی گیم پد و صفحه لمسی، باطری آن به سرعت خالی می شود.

نینتندو برای گیم پد کنسول Wii U یک باطری ظرفیت بالا ارائه می کند که عمر مفید گیم پد پس از هر بار شارژ را از سه به هشت ساعت افزایش می دهد و به راحتی در پشت گیم پد نصب می شود.

Wii U Pro Controller

7115A2m702L._SL1500_

هر چقدر هم که گیم پد Wii U جذاب و کار با آن لذت بخش باشد، برخی بازیکن ها کنترلر های سنتی و کلاسیک را به آن ترجیح می دهند. از این حقیقت هم نباید بگذریم که برخی از بازی ها مخصوص کننترلر های کلاسیک ساخته می شوند و تجربه آن ها با گیم پد Wii U چندان لذت بخش نخواهد بود.

Pro Controller  یک کنترلر کلاسیک و مشابه کنترلر کنسول Xbox 360 است و برای بازی هایی مانند Bayonetta 2 که نیازمند دکمه زنی دقیق تر و سریع تر هستند کارامد خواهد بود.

Wii Remote and Nunchuk

entry11-3

از آن جایی که Wii U از بازی های کنسول نسل قبلی شرکت نینتندو یعنی Wii پشتیبانی می کند، تهیه کنترلر های Wii برای بازی کردن انحصاری های خیلی خوب این کنسول ایده بدی به نظر نمی رسد.

جدا از این Wiimote را می توان به عنوان یک کنترلر مکمل گیم پد اصلی برای برخی بازی های Wii U استفاده کرد تا تجربه انحصاری های نینتندو از پیش هم بهتر شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (27 مورد)
  • بابا بسه
    بابا بسه | ۲۱ دی ۱۳۹۴

    آقایون تا کی میخواین این صحبت ها رو ادامه بدین سونی و مایکرو که استقلال و پرسپولیس نیستن این دعوا ها برا چیه.
    یه سوالیم داشتم من ps4 دارم ولی از دسته ی elite خیلی خوشم میاد میخواستم بدونم برنامه ای هست که بتونه دسته ی xbox رو به ps4 وصل کنه ممنون میشم جواب بدین

  • arsham
    arsham | ۲۱ دی ۱۳۹۴

    Razer Atrox Arcade Stickبرای ایکس باکس واقعا خالیه

  • سونی
    سونی | ۲۱ دی ۱۳۹۴

    هیچی سونی نمیشه خودتون هم خوب میدونید فقط تعصب الکی دارید

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی