ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

والتر آیزاکسن
تکنولوژی

پیش بینی والتر آیزاکسن، بیوگرافی نویس استیو جابز، از دلیل خرید بیتس توسط اپل

می دانید که چند هفته ای است خبر خرید شرکت Beats Electronics توسط اپل به گوش می رسد. اما دلایل مختلفی که تحلیلگران برای این خرید ذکر می کنند آنقدر متنوع است که نمی شود ...

نیما دادگستر
نوشته شده توسط نیما دادگستر | ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ | ۱۸:۲۰

می دانید که چند هفته ای است خبر خرید شرکت Beats Electronics توسط اپل به گوش می رسد. اما دلایل مختلفی که تحلیلگران برای این خرید ذکر می کنند آنقدر متنوع است که نمی شود به نتیجه ای قطعی رسید. موسسین مشترک بیتس، جیمی آیووین و داکتر.دری یا آندره یانگ، هستند و گفته می شود که به زودی به کادر مدیریتی اپل خواهند پیوست.

در چندین گزارش آمده که هدف از خرید بیتس نه هدفون های پر زرق و برق آن است و نه پلتفرم استریم موسیقی اش. بلکه در اصل تیم کوک می خواهد استیو جابز حوزه محتوا، یعنی جیمی آیووین را به تیم مدیریتی اپل اضافه کند؛ کسی که به خاطر حضورش در هیئت مدیره Interscope Geffen A&M و همین طور تاسیس Interscope Records، پیوندهای محکمی با صنعت موسیقی دارد.

آیزاکسن نویسنده بیوگرافی مشهور استیو جابز، با این گزارش ها موافق است و می گوید هدف تیم کوک از تصاحب ۳.۲ میلیارد دلاری بیتس، آوردن جیمی آیووین به راس کسب و کار محتوایی اپل است تا قراردادهای موسیقی و فیلم و تلویزیون را برای محصول بسیار مهم آینده، یعنی تلویزیون اپل، ببندد.

6a0120a5580826970c01a73dc1b0e0970d

آقای آیزاکسن می گوید دلیل به تعویق افتادن عرضه تلویزیون اپل، نداشتن قرارداد با تمام صاحبان محتوا است و از آنجا که آیووین در زمان استیو جابز کمک زیادی به بستن قراردادهای مربوط به تامین محتوای موسیقی کرده، حالا احتمالا تیم کوک می خواهد دوباره از او برای ماموریت جدید کمک بگیرد.

صحت چنین تحلیلی  به کنار. یکی از اصول مدیریت این است که افراد قوی تر از خودت را جذب کنی. اگر تیم کوک واقعا در سامان دادن استراتژی تامین محتوا برای تلویزیون اپل به شکست خورده، آیووین با تاریخچه و عملکردی که دارد، یکی از بهترین گزینه ها است.

گفته می شود معارفه او و دکتر.دری در نطق افتتاحیه کنفرانس توسعه دهندگان اپل، ۱۲ خرداد انجام خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (17 مورد)
  •  Omid.NL
     Omid.NL | ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳

    اپل همیشه یک کمپانی آینده نگر بوده ! پس خرید بیتس با این قیمت هم بدون شک میتونه سود خیلی‌ بیشتر از اینها رقم بزنه برای کوپرتینو !

  • شورشی
    شورشی | ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳

    ای کاش جادی هم جز نویسنده ها بود
    و ای کاش مثل گذشته وبلاگ نوسی زنده داشته باشین

  • مهرداد
    مهرداد | ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳

    اينده نگري خوبيه، اپل همينجوري علم و تكنولوژي رو داره قورت ميده با كاراش !

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی