ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اینترفیس های منعطف و گرافیک لانچرهای خودکار؛ راهکار اپل برای تغییر رزولوشن آیفون ۶

اپل دستور العمل ساخت اپلیکیشن برای نمایشگرهایی با اندازه های مختلف، حالت های افقی و عمودی و ابعاد و نسبت های مختلف را تغییر داده و این بزرگترین تایید بر عرضه آیفون ۶ با نمایشگر بزرگتر ...

نیما دادگستر
نوشته شده توسط نیما دادگستر | ۱۳ خرداد ۱۳۹۳ | ۱۰:۴۹

اپل دستور العمل ساخت اپلیکیشن برای نمایشگرهایی با اندازه های مختلف، حالت های افقی و عمودی و ابعاد و نسبت های مختلف را تغییر داده و این بزرگترین تایید بر عرضه آیفون ۶ با نمایشگر بزرگتر در اواخر تابستان یا اوایل پاییز و حتی اضافه شدن قابلیت تقسیم صفحه به iOS 8 برای آیپد است. در کلاس های آموزشی مربوط به WWDC14 اپل دارد روش ساخت اینترفیس های منعطف و پویا را به طور کاملا سرراست برای کدنویسان توضیح می دهد که نمونه ای از عکس های یکی از این جلسات را در این مطلب می بینید.

در اولین روزهای تولد iOS آیفون تنها یک مدل ۳.۵ اینچی با دو حالت عمودی و افقی برای نمایش اپها داشت. اما امروزه هم آیپد اضافه شده و هم آیفون ها دارای نمایشگرهای متفاوتی شده اند. چیزی که انتظار می رود با معرفی آیفون های ۲۰۱۴ باز هم به تنوع آن اضافه شود، ابعاد و رزولوشن نمایشگر آیفون است. اپل چه راهی برای حفظ کیفیت اپها بعد از این اتفاق دارد؟

راستش اگر قرار باشد شایعات را باور کنیم، دو آیفون جدید با نمایشگر ۴.۷ و ۵.۵ اینچی در راه داریم. همین ها باعث سردرگمی توسعه دهندگان است و می خواهند بدانند چطور می توان کیفیت اپها بر روی نمایشگرهای متفاوت را یکسان در سطح بالا نگه داشت. اپل در جریان جلسات آموزشی، راهکاری را با این عنوان معرفی کرده: "یک استوری بورد برای فرمانروایی بر همه." یعنی یک دیزاین رابط کاربری گرافیکی که می تواند برای نمایشگرهای مختلف بهینه و آماده شود.

wwdc-2014-ios-8-size-classes-2-600x391

به این شکل طراحان قادر به دیزاین اپهایی خواهند بود که بر تمام حالات صفحه، قابل انطباق هستند ولی اجزای آنها به شکل مناسب در دستگاه های مختلف بازآرایی می شوند. این راهکار نه فقط برای توسعه یکسان هر اپ برای نمایشگر آیدیوایس های فعلی مناسب است، بلکه می تواند باعث طراحی یک اپلیکیشن شود که با آیفون های بزرگ آینده نیز سازگاری کامل دارد.

استوری بوردهای جهانی با اندازه های مختلف که در بالا نمونه های بازآرایی عناصر گرافیکی شان را می بینید، با گرافیک لانچرهای خودکار تکمیل می شوند که به طور اتوماتیک برای نسخه های مختلف یک دستگاه با نمایشگرهای مختلف آماده خواهند شد و پرزنتیشن مربوط به آنها را در زیر می بینید.

wwdc-2014-ios-8-launcher-sizes-0-600x346

با اینکه در این جلسات به قابلیت Split-Screen اشاره ای نشد ولی پر واضح است که راهکارهای ارائه شده می توانند برای این منظور نیز مورد استفاده قرار بگیرند تا در آینده شاهد اجرای اپلیکیشن های iOS 8 در کنار هم روی آیپد باشیم. دیگر کمترین شکی در مورد آیفون های بزرگ برای سال ۲۰۱۴ ندارم. شما چطور؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • hadi
    hadi | ۱۳ خرداد ۱۳۹۳

    با آیفون 5.5 اینچی مخالفم....

  • Apple
    Apple | ۱۳ خرداد ۱۳۹۳

    اپل واقعا داره عالی عمل میکنه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی