ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

چطور در جریان جام جهانی شرکت خود را هوشمندانه تر مدیریت کنیم؟

جام جهانی فوتبال در برزیل تا ساعتی دیگر آغاز می شود و در حالی که همه فوتبال دوستان می خواهند یک ماه تمام از این رویداد بزرگ لذت ببرند، نمی شود از این قضیه گذشت ...

نیما دادگستر
نوشته شده توسط نیما دادگستر | ۲۲ خرداد ۱۳۹۳ | ۱۹:۲۱

جام جهانی فوتبال در برزیل تا ساعتی دیگر آغاز می شود و در حالی که همه فوتبال دوستان می خواهند یک ماه تمام از این رویداد بزرگ لذت ببرند، نمی شود از این قضیه گذشت که محیط های کاری در کشورهای مختلف تحت تاثیر تب فوتبال قرار خواهند گرفت.

احتمالا، کارفرماها با تقاضای کارمندان خود برای دورکاری خانگی روبرو خواهند شد؛ درست یکی دو روز مانده به مسابقه ای مهم، بیماری های عجیب و غریب به سراغ کارمندان خواهد آمد؛ و صد البته خستگی ناشی از شب بیداری به خاطر تماشای یک مسابقه تا دیر وقت، باعث افت کیفیت کار در دنیا خواهد شد.

تکنولوژی از قدیم مفهومی بوده که امکان کار کردن هوشمندانه تر را فراهم آورده و هنوز هم چنین وضعی برقرار است. اگر کسی واقعا باقی ماندن در خانه را ترجیح بدهد، هنوز می تواند به ایمیل ها پاسخ بگوید. یک کنفرانس ویدیویی کوتاه نیز می تواند نبودنش در شرکت را جبران کند، اما آنچه در اینجا به آن می پردازیم، ورای تکنولوژی است. برای همین هم برچسب فرهنگ و کار خورده.

۱. از هر مسابقه یک اتفاق ویژه بسازید.

با شروع جام جهانی همکاران عشق فوتبال شما تمرکزی را که معمولا دارند، نخواهند داشت. این رویداد همه نظرها را به خود جلب خواهد کرد. پس بهتر آنکه اگر می توانید، یک تلویزیون (بزرگ و کوچکش با خودتان) در بخشی از محیط کار قرار دهید تا اگر مسابقه ای با ساعات کاری همزمان شد، دسته جمعی آن را ببینید. یا با هم به یک کافی شاپ تلویزیون دار بروید. این روش حتما جواب می دهد زیرا همکاران و تیم کاری شما قدردان احترام تان به علاقه شان خواهند شد و انگیزه کاری شان هم بالاتر خواهد رفت. غذاهای مختلف در کنار محیطی دوستانه، می تواند همه فشارهای کاری را از ذهن تیم شما بیرون کند.

۲. استثنا قائل نشوید.

ورزش همان طور که می تواند گروه ها را متحد کند، پتانسیل اختلاف انداختن بین افراد را هم دارد. اگر بخشی از گروه تان به فوتبال علاقه ندارد و تماشای دسته جمعی بازی ها را یک پاداش ویژه به فوتبالی های شرکت می داند، به این فکر کنید که چطور می توان عدالت را برقرار کرد. بهتر نیست به آنها هم مرخصی ساعتی بدهید؟ یا بلیت سینما، تئاتر، کنسرت، ...؟ خلاصه استثنا قائل نشوید و بدانید که نادیده گرفتن افراد، یک روزی و یک جایی مثل غل و زنجیر کار شما را قفل خواهد کرد. اگر هم این طور نشود، قطعا باعث تبدیل شدن برگ های سبز شرکت شما به برگ هایی زرد و فرو افتادن آنها به مرور خواهد شد.

۳. هوشمندانه کار کردن را به بخشی از فرهنگ شرکت تان تبدیل کنید.

مدیریت شرکت وقتی که رویداد جهانی ویژه ای در جریان است، آسان تر خواهد بود به شرطی که از ابتدا انعطاف در DNA گروه شما شکل گرفته باشد. به بیان دیگر، شما می توانید از فرصت جام جهانی برای مدیریت بهتر افراد خود استفاده کنید. آیا واقعا حضور فیزیکی شان در ساعات کاری لازم است؟ اگر لازم است، مفید هم هست؟ بهتر نیست کیفیت کار افراد را از انجام دقیق و سریع وظایف -فارغ از مدت زمان حضور در شرکت- بسنجید؟ شاید بد نباشد از خودتان بپرسید که "اگر آنها علایق ویژه ای دارند، چه ضرری دارد که با لحاظ کردن منافع شرکت، امکان پرداختن به علایق را برای شان فراهم کنید؟"

شاید جام جهانی برای شما فرصتی باشد تا نگاهی دوباره داشته باشید به فرهنگ و ساختار کاری شرکت تان. شاید فرصتی باشد برای اینکه به آدم ها، به دید ماشین های کاری نگاه نکنید و هویت انسانی آنها (علایق و سلایق شان) را محترم بشمارید. رویدادهای مختلف فرهنگی، فقط محل تماشا نیستند. آنها با به وجود آوردن شرایطی غیر معمول، مدیریت شما بر کار و زندگی تان را به چالش می کشند و باعث بلوغ فکری تان به عنوان یک مدیر می شوند.

در ضمن یادتان نرود، جام جهانی می تواند فرصتی باشد تا کارمندان فصلی به استخدام در آورید و شاید از بین این فریلنسرها، افرادی خلاق و به درد بخور برای پروژه های بزرگ آینده جذب کنید. فکر نکنید که بهترین ها در اطراف شما نازل شده اند! همیشه آدم هایی کاری و موثری آن بیرون مشغول کارهایی دیگر هستند تا وقتی که با شما آشنا شوند و موقعیت ایده آل شغلی برای بروز توانایی های خود را بیابند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • jalal
    jalal | ۲۲ خرداد ۱۳۹۳

    من بیچاره که امتحان دارم چی اونم ارشد . خدا لعنتشون کنه با این برنامه ریزیشون

  • anonymous
    anonymous | ۲۲ خرداد ۱۳۹۳

    انقدر شلوغش نکنید، بله فوتبال خیلی طرفدار داره ولی فقط ایرانه که موقع جام جهانی همه چیزش تحت تأثیر قرار میگیره چون مردم تفریح و سرگرمی دیگری ندارن و همه مجبورن بچسبن به همین فوتبال!

    • Pedram Rad
      Pedram Rad | ۲۲ خرداد ۱۳۹۳

      دوست من نيازى به تحقيق و سرچ نيست!!!
      اين نسخه رو Forbes پيچيده:)
      يعنى در جوامع غربى و توسعه يافته اين موضوع شايع هست خصوصا تو كشورايى كه فوتبال بخش مهمى از زندگيت وان هست...
      ———————
      آقاى دادگستر قطعا شما هم اهل فوتبال هستين و خب شما كه به شب زنده دارى:) مشهورين:)
      من چه كنم كه هر روز صبح ساعت ٧ تا ١٦ بايد سر كار باشم و از شانس بعضى بازيها خيلى دير وقته:((
      البته ميتونم مثل خيلى از مردم دچار بيمارى مرموز ١ ماهه بشم:))))

  • رضاپناه
    رضاپناه | ۲۲ خرداد ۱۳۹۳

    خيلي ممنون اقاي دادگستر ،
    به اميد موفقيت سربازان پارسي كه شادي و نشاط رو به خانه هاي ٧٠ ميليون ايراني باياري از خدا انشاالله خواهند اورد .اميدوارم نظر بعديمون راجع به صعود به مرحله بعد مثل والباليست ها باشه.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی