ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

لیوان هوشمند Vessyl آمار تمام نوشیدنی ها را ارائه می دهد

بعد از ترموستات های هوشمند، ماشین های بدون راننده و صد ها اختراع عجیب و غریب دیگر که این روزها نامشان را می شنویم، اکنون نوبت به لیوان هوشمند رسیده است. این لیوان Vessyl نام ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۲۳ خرداد ۱۳۹۳ | ۱۰:۵۹

بعد از ترموستات های هوشمند، ماشین های بدون راننده و صد ها اختراع عجیب و غریب دیگر که این روزها نامشان را می شنویم، اکنون نوبت به لیوان هوشمند رسیده است.

این لیوان Vessyl نام دارد و قرار است در سال ۲۰۱۵ با قیمت ۲۰۰ دلار به بازار عرضه گردد. Vessyl دارای بدنه ای ترکیب شده از شیشه و پلیمر است و بر روی آن نمایشگر کوچکی قرار دارد که اطلاعات مفید را به کاربر ارائه می دهد.

این لیوان به کمک سنسور هایی که دارد، می تواند نوع نوشیدنی داخل خود را تشخیص دهد و میزان کالری و شکر را اعلام نماید. Vessyl قصد دارد تا با گردآوری اطلاعات نوشیدنی های شما، گزارش مفیدی از آنچه که مصرف کرده اید را ارائه دهد.

برای مثال هنگامی که داخل Vessyl قهوه بریزید، این لیوان می تواند میزان کافئین داخل قهوه را محاسبه کند و سپس با توجه به میزان مصرف شما، مقدار کافئینی که به بدنتان وارد کرده اید را تخمین زند. Vessyl تنها زمانی اطلاعات مصرفی کاربر را ثبت می کند که واقعا مایعات از آن نوشیده شده باشند؛ برای مثال اگر قهوه را دور بریزید، وسیل متوجه این موضوع شده و آمار آن را برای شما محاسبه نخواهد کرد.

علاوه بر نمایشگر کوچکی که بر روی لیوان قرار دارد، وسیل از اپلیکیشن اختصاصی خود نیز برخوردار است و اطلاعات کامل را در آنجا به نمایش در می آورد. جالب اینکه وسیل برای کار کردن حتما نیاز به اتصال به اپلیکیشن ندارد و حافظه داخلی لیوان به آن اجازه می ده تا ۳ روز اطلاعات کاربر را در داخل خود ذخیره نماید.

چنین محصولی یک گام موفق دیگر در حوزه «اینترنت اشیا» به حساب می رود و تصویری از یک آینده هوشمند را رقم می زند. ویدیو معرفی این محصول را در ادامه م توانید مشاهده نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • ميلاد
    ميلاد | ۲۳ خرداد ۱۳۹۳

    اگر اين ليوان هوشمند ولسيل با يك گوشي هوشمند مانند آيفون جمع! شود ميتواند اطلاعات بسيار مفيدي به كاربر بدهد
    مثلا شخصي كه در هين ورزش آب زيادي از دست داده ميتواند دقيقا ميزان آب مورد نيازش را بخورد و يا شخصي كه به هر دليلي نبايد زياد آب بخورد
    كسي كه بيماري قلبي دارد و كافيين نبايد زياد بخورد
    شخصي كه ديابت دارد و...
    قيمتش هم اميدوارم به ١٠٠ دلار برسد هر چند ٢٠٠ دلار هم پول زيادي نيست

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی