ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپلیکیشنی برای ارسال رایحه غذا به همراه عکس آن

در سال های اخیر و به خصوص پس از فراگیر شدن اینستاگرام، کاربران زیادی به عکاسی از غذا علاقه نشان دادند. خوراکی ها با ظاهر وسوسه بر انگیزشان سوژه ای جذاب برای همه به حساب ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۲۸ خرداد ۱۳۹۳ | ۰۹:۰۵

در سال های اخیر و به خصوص پس از فراگیر شدن اینستاگرام، کاربران زیادی به عکاسی از غذا علاقه نشان دادند. خوراکی ها با ظاهر وسوسه بر انگیزشان سوژه ای جذاب برای همه به حساب می آیند و حتی بینندگان نیز از مشاهده عکس آن ها لذت می برند. این تصاویر هرچقدر هم که خوب شکار شوند، باز هم نقطه ضعفی دارند که به خاطر آن نمی توانند تمام لذت غذا را منتقل نمایند. بو و رایحه غذا، همان گمشده ای است که حضورش می تواند حال و هوای چنین تصاویری را به شدت دستخوش تغییر کند.

اکنون پروفسوری از دانشگاه هاروارد به همراه تیمی از دانشجویانش، اپلیکیشنی را تولید نموده اند که می تواند رایحه غذا را نیز به همراه تصویرش ضمیمه کند. این اپلیکیشن دیروز در موزه تاریخ طبیعی آمریکا رونمایی شد و توانست پیغامی بو دار را از نیویورک به پاریس ارسال نماید.

این اپلیکیشن که oSnap نام دارد، از محیطی شبیه به اینستاگرام بهره می برد. کاربر با استفاده از این برنامه می تواند عکس را شکار کند و سپس از میان رایحه های موجود مواردی که دوست دارد را با آن همراه نماید. بو هایی مثل کره، کاکائو، نان و ... از جمله مواردی هستند که در oSnap یافت می شوند.

پروفسور دیوید ادوارد، مدیر پروژه oPhone
پروفسور دیوید ادوارد، مدیر پروژه oPhone

عکس و رایحه های ضمیمه شده، پس از ارسال، توسط دستگاهی به نام oPhone دریافت می شوند. این دستگاه بو های همراه عکس را تشخیص می دهد و پس از ترجمه آن ها، رایحه مورد نظر را از خود به بیرون پخش می کند.

در حال حاضر oPhone تنها در موزه تاریخ طبیعی آمریکا و مرکزی فرهنگی به نام Le Laboratoire در پاریس، قابل دسترسی است. کاربران می توانند در نیویورک عکس های بو دار خود را ارسال نمایند و سپس هرگاه که به پاریس سفر کردند، آن ها را استشمام کنند.

oPhone قرار است ۱۹۹ دلار قیمت داشته باشد و تیم تولید کننده در حال حاضر در تلاش است تا با جذب سرمایه کافی، این محصول را به تولید عمده رساند. پرفوسور دیوید ادواردز، به عنوان مدیر این پروژه امیدوار است که محصولش در مکان هایی مانند رستوران ها و کافی شاپ ها مورد استفاده قرار گیرد تا بدین وسیله کاربران بتوانند قبل از سفارش، رایحه ها غذا و یا قهوه مورد نظر خود را استشمام نمایند.

به نظر شما در آینده این ویژگی به یکی از قابلیت های پرچمداران تبدیل خواهد شد؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • فرشاد
    فرشاد | ۲۸ خرداد ۱۳۹۳

    آینده‌ای رو تصور کنید که بو با استفاده از سیستم عصبی منتقل بشه و دیوایس مربوطه محدود به وسیله شیمیایی خاصی برای تولید بو نباشه...

    • سامان
      سامان | ۲۸ خرداد ۱۳۹۳

      ببخشيد، مگه سيستم عصبي شما پورت USB يا Wifi داره؟

      • منفی
        منفی | ۲۸ خرداد ۱۳۹۳

        باهاش میشه حملات تروریستی انجام داد.
        مواد مورد نیاز : راسو
        کافیه یک پیام رو سند تو آل کنید

  • salman rokni
    salman rokni | ۲۸ خرداد ۱۳۹۳

    بعد ازگوگل پلی حالا یوتیوب باز شد. آقا فکر کنم خبرى شده یوتیوب هم بدون فیلترشکن بازشد . فیسبوک باز نشد اما میتونی فیلماشو بدون فیلترشن دانلود کنید.

  • msajad
    msajad | ۲۸ خرداد ۱۳۹۳

    این قسمتی که میگه"تواست پیامی بو دار از نیویورک به پاریس ارسال کنه" خیلی باحاله

  • Amer
    Amer | ۲۸ خرداد ۱۳۹۳

    وای چه جالب مثلا پیشرفت کنه چلو کباب رو با بوش حس کنی اونحاست که باید عکس رو خورد ، اول صبحی دلوم هوس عکس چلو کباب کرد

مطالب پیشنهادی