ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

استفاده از موبایل برای حفاظت از محیط زیست؛ تلفن های هوشمند فرشته نجات طبیعت و حیوانات

تلفن های هوشمند امروزه قادر هستند تا دستور ها صوتی شما را تشخیص دهند و فرمان های لازم را اجرا نمایند، آن ها حتی می توانند با گوش دادن به موسیقی در حال پخش، نام ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۱۶ تیر ۱۳۹۳ | ۱۱:۲۲

تلفن های هوشمند امروزه قادر هستند تا دستور ها صوتی شما را تشخیص دهند و فرمان های لازم را اجرا نمایند، آن ها حتی می توانند با گوش دادن به موسیقی در حال پخش، نام آهنگ و خواننده را نیز اعلام کنند. اما واقعیت این است که موبایل های امروزی توانایی انجام کارهای بسیار مفید تری را نیز دارا هستند.

شرکت Rainforest Connection قصد دارد سیستمی را راه اندازی نماید که به وسیله آن تلفن های هوشمند صدای تبر و اره برقی را در جنگل تشخیص دهند و سپس جنگل بانان را از برش غیرقانونی درختان با خبر کنند. این شرکت برای پیاده سازی پروژه خود کمپینی ۱۰۰ هزار دلاری را در سایت KickStarter راه اندازی کرده و تا کنون موفق شده تا ۵۶ هزار دلار را جمع آوری نماید.

در این پروژه تلفن های بازیافت شده اندرویدی بر روی درختان قرار می گیرند و چتری مجهز به پنل خورشیدی نیز روی آنان را می پوشاند. این چتر علاوه بر اینکه وظیفه تامین انرژی تلفن ها را بر عهده دارد، در قالب محافظ نیز به ایفای نقش می پردازد.

ab8c1ca7fcdc99f75df89d821229f2fa_large-w600

تلفن ها قادر هستند صداهای مشخص شده را تا فاصله یک کیلومتر مربعی تشخیص دهند و سپس آن ها را برای آنالیز به سیستم ابری متصل به خود ارسال کنند. این سیستم مشخصا به صداهای شلیک گلوله، اره برقی، تبر و حتی ناله حیوانات تیر خورده حساس است، و پس از تشخیص بلافاصله پیامی را به همراه موقعیت برای جنگل بانان ارسال می کند تا آن ها اقدامات لازم را انجام دهند.

تکنولوژی تشخیص صدا در تلفن های هوشمند در طول چند وقت اخیر پیشرفت خیره کننده ای داشته و بر همین اساس توسعه دهندگان محصولات متنوعی را به بازار ارائه کرده اند. برای مثال در حال حاضر اپلیکیشن هایی وجود دارد که می تواند دلیل گریه کودکان را برای والدین شرح دهد و یا بر اساس لحن صدا میزان استرس را تخمین زند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • Danial
    Danial | ۱۶ تیر ۱۳۹۳

    دوستان میشه نظرتون راجع به xperia z1 compact بدونم و اگه کسی تجربه کار کردن با گوشی داره لطف کنه توضیح راجع بهش بده؛

    • مانی قاسمی
      مانی قاسمی | ۱۶ تیر ۱۳۹۳

      دانیال جان، در کنار اچ تی سی وان مینی ۲ از جمله مینی های خوب به شمار میره.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی