ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل کروم در ویندوز مصرف باتری به مراتب بیشتری از اینترنت اکسپلورر و فایرفاکس دارد

اگر یک لپ تاپ ویندوزی دارید و نگه داری شارژ برای شما اهمیت ویژه ای دارد، شاید بهتر باشد گوگل کروم را فراموش کنید و از فایرفاکس یا اینترنت اکسپلورر استفاده کنید. چرا که به ...

حامد پورحسینی
نوشته شده توسط حامد پورحسینی | ۲۶ تیر ۱۳۹۳ | ۱۴:۳۰

اگر یک لپ تاپ ویندوزی دارید و نگه داری شارژ برای شما اهمیت ویژه ای دارد، شاید بهتر باشد گوگل کروم را فراموش کنید و از فایرفاکس یا اینترنت اکسپلورر استفاده کنید. چرا که به گفته فوربز، کروم یک مشکل زیربنایی دارد و باعث می شود مصرف باتری بیشتری نسبت به دیگر مرورگرها داشته باشد.

علت ریشه ای این مشکل چیزی است که "System Clock Tick Rate" نامیده می شود که مربوط به فاصله زمانی بیدار شدن CPU است. در حالت عادی کروم به روی ۱.۰۰۰ میلی ثانیه تنظیم شده در حالی که اینترنت اکسپلورر و فایرفاکس نرخ ۱۵.۶۲۵ میلی ثانیه را پیشنهاد می کنند. به همین دلیل طبیعتا کروم مصرف بیشتری نسبت به آن دو دارد.

فوربز در این رابطه می گوید:

"در واقع حالت ۱.۰۰۰ میلی ثانیه یعنی پردازنده هر ثانیه ۱۰۰۰ بار فعال می شود. اما در حالت ۱۵.۶۲۵ میلی ثانیه، این عدد فقط ۶۴ بار در ثانیه است تا وقایع مورد نیاز به توجه را بررسی کند. خود مایکروسافت می گوید نرخ کلاک ۱.۰۰۰ میلی ثانیه ممکن است مصرف برق را تا ۲۵ درصد افزایش دهد."

لازم است بدانید این مشکل در مک و لینوکس به دلیل نرخ کلاک سیستم متفاوت وجود ندارد. با توجه به تست هایی که در رابطه با مصرف انرژی به روی مرورگرها انجام شده به نظر می رسد اینترنت اکسپلورر بهترین و کروم بدترین نتیجه را دارند.

در حال حاضر هیچ راهی برای حل این مشکل وجود ندارد اما برای فشار به گوگل جهت برطرف کردن آن می توانید به صفحه گزارش مربوط به آن بروید و آن را ستاره دار کنید تا درجه اهمیت آن بالاتر برود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (22 مورد)
  • ImYou
    ImYou | ۲۶ تیر ۱۳۹۳

    من از فایرفاکس استفاده میکنم خیلی هم راضیم چون واسه یه مدتی کروم نصب کردم و یه ماه کاد کردم تا از نظر باز کردن سرعت سایت بشه مشخص کرد کدوم سریعتره که مشخص شد هیچ فرقی ندارن تو باز کردن یه سایت که قبلا لود شده اما تو اجرای ویدیو آنلاین و یه سری افزونه ها فایر فاکس واسه من اوکی تره
    باز به نظرم سلیقه ای شده مرورگر
    اینترنت اکسپلورر هم تو ویندوز 8.1 خیلی خوب شده

  • Mohi Beyki
    Mohi Beyki | ۲۶ تیر ۱۳۹۳

    خب خیلی وقته همه فکر می‌کنن که اگر از اینترنت اکسپلورر بدشون بیاد خیلی آدم ‌های گیک و کولی هستند! من از آی‌ای ۱۱ راضیم :دی توی مک هم کروم خیلی بیشتر از سافاری مصرف داره، نزدیک به ۱ ساعت و نیم توی حدودا ۸ ساعت! من مشکلم با سرعت کروم هستش، سافاری بشدت برای من سریع‌تره وفتی اسکرول رو تند تکان می‌دم کروم لگ محسوسی داره که تو سافاری اصلن ازش خبری نیست! :( اما چون افزونه‌های مهمی دارم از کروم استفاده می‌کنم :دی

  • saeed_ebrahimi
    saeed_ebrahimi | ۲۶ تیر ۱۳۹۳

    با این وجود بازهم یه تب گوگل کروم رو به هزارتا موزیلا و اکسپلورر نمیدم. :)

    راستی لینکتون مشکل داره:


    403. That’s an error.

    Request not allowed from your country That’s all we know.

  • علی
    علی | ۲۶ تیر ۱۳۹۳

    با کروم واقعا مصرف سی پی یو بالا میره و لپ تاپ داغ میکنه، امیداورم گوگل یک فکری راجع به این موضوع بکنه.

  • Ali
    Ali | ۲۶ تیر ۱۳۹۳

    وقتی تو مک از کروم استفاده میکنم به شدت سرعت مصرف باتری زیاد میشه و مکی که باتری خوبی داره و شارژ زیاد نگه میداره به زودی شارژش تموم میشه.
    قسمت باتری مک هم خودش وقتی کروم رو باز میکنی که انرژی زیادی مصرف میکنه.
    خوشبختانه این مشکل تو سافاری نیست و اصلا مشکل مصرف باتری نداره.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی