ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شکسته شدن رکورد ۲۶ ساله ی سرعت خودروهای الکترونیکی توسط خودرویی از استرالیا

یکی از نکات اصلی که خریداران امروزی خودروهای الکترونیکی به آن توجه می نمایند، مقدار مسافتی است که توسط خودروی خریداری شده با یکبار شارژ می توان طی کرد. حالا یک خودروی در حال آزمایش، ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۵ مرداد ۱۳۹۳ | ۱۳:۱۹

یکی از نکات اصلی که خریداران امروزی خودروهای الکترونیکی به آن توجه می نمایند، مقدار مسافتی است که توسط خودروی خریداری شده با یکبار شارژ می توان طی کرد. حالا یک خودروی در حال آزمایش، به نظر می آید برای اولین راه حلی جدی برای مسئله ی یاد شده محسوب گردد.

دانشگاه New South Wales در کشور استرالیا دو دهه مشغول کار بر روی خودرویی الکترونیکی بوده است، و حالا اعلام نموده محصولی که از این دو دهه تلاش به دست آمده توانسته رکورد بیشترین سرعتی که یک خودرو از این نوع در مسیری طولانی می تواند طی کند را جا به جا نماید.

حودروی دانشگاه مذکور که سان سوئیفت (SunSwift) نام دارد توانسته است مسافتی ۵۰۰ کیلومتری را با سرعت متوسط ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت طی کند، رکورد پیشین در این زمینه ۲۶ سال پیش به ثبت رسیده بود و یک خودروی الکترونیکی مسافتی مشابه را با سرعت متوسط ۷۳ کیلومتر بر ساعت طی کرده بود.

نتایج به دست آمده هنوز باید توسط برخی از سازمان های مربوطه بررسی شوند تا صحت رکورد ثبت شده رسمی گردد، و در صورت رخ دادن این اتفاق سان سوئیفت یک تحول بزرگ در زمینه ی توانایی خودروهای الکترونیکی محسوب می شود. مسافتی ۵۰۰ کیلومتری بسیار بیشتر از نیازی است که انسان ها به صورت معمول برای رانندگی در طول یک روز نیاز دارند، یا به عبارتی کمتر فردی روزانه برای سفرهای درون شهری و حتی برون شهری چنین مسافتی را توسط خودروی شخصیش طی می نماید.

هدف اصلی دانشگاه استرالیایی عرضه ی سریع تر خودرو به بازار و حاضر شدن آن در جاده های مختلف است، هر چند در عرضه ی اولیه این اتومبیل الکترونیکی قیمت آن ممکن است برای همه ی افراد مناسب نباشد اما هیدن اسمیت (Hayden Smith) مدیر پروژه ی خودروی مورد بحث می گوید ابداً بعید نیست روزی شما نیز یکی از رانندگان آنچه ما ابداع کرده ایم باشید.

انتظار می رود در جاده های واقعی سان سوئیفت حتی عملکرد بهتری نسبت به مسیر آزمایشی ثبت رکورد داشته باشد. قسمت بالایی این خودرو با پانل های خورشیدی پوشانده شده تا باتری آن دائماً در حال شارژ شدن باشد و البته این پانل ها در حین ثبت رکوردی که از آن صحبت به میان آمد خاموش گردیده بودند. با بکار گیری پانل های مذکور مسافتی که سان سوئیفت طی خواهد کرد مسلماً بیشتر نیز می شود.

در ادامه ی مطلب می توانید ویدئویی با جزئیات بیشتر از این خودرو را مشاهده نمائید، نظر شما چیست آیا خودروهای الکترونیکی می توانند روزی جایگزین خودرهای فعلی ما بشوند؟

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/Sunswift.mp4"]

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • AGHASINAAAAAA
    AGHASINAAAAAA | ۱۵ مرداد ۱۳۹۳

    یکم زیادی خوشگله !!!!!!!!!!!!!!!

  • S.C
    S.C | ۱۵ مرداد ۱۳۹۳

    سلام. بازتاب خبرهای مرتبط با انرژی‌های اصطلاحاً پاک و از جمله خودروهای برقی به نظرم مهم است و دست‌کم مردم را بيشتر با اين پديده آشنا می‌کند. آشنایی با پديده‌های نو راه را برای گسترش‌ آن‌ها هموارتر می‌کند.


    پيشنهاد می‌کنم از واژه خودروهای الکتريکی يا برقی استفاده شود، و نه خودروهای الکترونيکی.
    بسياری از خودروهای بنزينی امروزی هم از فناوری‌های مدرن الکترونيکی بهره می‌برند اما خودروی الکتريکی نيستند.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی