ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تحقیقات می گویند: کودکان و نوجوانان بیشترین بهره را از تکنولوژی های مدرن امروزی می برند

اگر شما جز والدین یک نوجوان هستید احتمالاً خودتان نیز تا کنون به این موضوع پی برده اید، ولی بر مبنای یک تحقیق که اخیراً صورت گرفته است نشان می دهد نوجوانان بین ۱۴ الی ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ | ۱۸:۰۰

اگر شما جز والدین یک نوجوان هستید احتمالاً خودتان نیز تا کنون به این موضوع پی برده اید، ولی بر مبنای یک تحقیق که اخیراً صورت گرفته است نشان می دهد نوجوانان بین ۱۴ الی ۱۵ سال بهترین درک را از تکنولوژی داشته و بیشترین تامل را با آن صورت می دهند. همچنین در این تحقیقات مشخص شده است کودکان ۶ ساله نسبت به افراد ۴۵ سال به بالا درک بهتری از تکنولوژی های ارتباطی نوین دارند.

این تحقیق توسط رگولاتوری ارتباطات در انگلستان موسوم به آفکام صورت پذیرفته است و در آن ۲۸۰۰ نفر شرکت کننده حاضر بوده اند. به هر یک از شرکت کنندگان یک امتیاز بهره وری دیجیتال یا در اصطلاح DQ داده شده است، تا معین شود تا چه حد به صورت موثر و کارآمد می توانند از گجت های امروزی و اپلیکیشن های مرتبط استفاده نمایند. متوسط امتیاز DQ به دست آمده برای افراد بین ۱۴ الی ۱۵ سال برابر ۱۱۳ بود در حالی که این امتیاز برای افراد بالای ۷۵ سال به رقم ۸۰ تنزل پیدا نمود.

نکته ی جالب در اینجا بود که متوسط امتیاز DQ برای کودکان ۶ الی ۷ سال برابر با ۹۶ گردید و این امتیاز به صورت متوسط برای افراد تا قبل از ۳۵ سال بالای صد باقی ماند. افراد از سن ۶۰ سالگی به بعد دچار تنزل جدی در امتیاز یاد شده می شوند و آفکام امیدوار است امکانات آموزشی مناسبی برای افرادی که در این رده ی سنی قرارا می گیرند و قصد دارند امور روزمره خود را از طریق اینترنت و تکنولوژی های مشابه اداره نمایند فراهم شود.

2

علاوه بر موارد یاد شده آفکام در تحقیقات خود دریافته که عادات ارتباطی افراد نیز بر حسب سن آنها بسیار متفاوت است، افراد ۱۲ الی ۱۵ سال در انگلستان تنها ۳ درصد ارتباطات خود را از طریق تماس صوتی برقرار می نمایند و ۹۴ درصد ارتباطات آنها بر مبنای متن (اپلیکیشن های پیغام رسان متنی- پیامک و..) صورت می پذیرد. در مقابل افراد بزرگسال در این کشور ۲۰ درصد ارتباطات خود را هنوز از طریق تماس های رایج صوتی و بر مبنای تلفن صورت می دهند.

بخش جالب دیگری می گوید افرادی که در این تحقیق حاضر بودند به طور متوسط روزانه ۸ ساعت و ۴۱ دقیقه از زمانشان را صرف استفاده از سرویس های ارتباطی و رسانه های آنلاین نموده اند و این مقدار زمان از متوسط زمانی که صرف خوابیدن کرده اند یعنی ۸ ساعت ۲۱ دقیقه بیشتر است.

مدیر اجرایی آفکام می گوید: در حالیکه کودکان و نوجوانان بیشترین بهره وری را از تکنولوژی های مدرن دارند، نمی توان منکر این واقعیت شد که همه ی اقشار سنی مختلف به شکلی از مزایای این تکنولوژی ها بهره مند شده اند و سادگی استفاده از گجت های امروزی سبب شده است تا بتوانیم کارهای بسیار بیشتری را به شکلی منظم تر و دقیق تر در طول روز به سرانجام برسانیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • محمدحسین
    محمدحسین | ۲۰ مرداد ۱۳۹۳

    روزي كه انيشتين از اون ميترسيد فرا رسيده.من كه به خودم امتياز صدوپنجاه ميدم شمارو نميدونم

  • رحمان
    رحمان | ۲۰ مرداد ۱۳۹۳

    باور کنید یا نه ایرانی ها از هیچی درست استفاده نمی کنن یعنی دیگه شورشو در می یارن.

  • AGHASINAAAAAA
    AGHASINAAAAAA | ۱۹ مرداد ۱۳۹۳

    اون دختره 14-15 سال داره ؟
    ام پي 3 حساب كني 20 سال رو شاخشه .

    • sam09ft
      sam09ft | ۱۹ مرداد ۱۳۹۳

      نه اون نماینده جوون هاست
      کودک - جوان - میانسال - پیر

  • Shut Down
    Shut Down | ۱۹ مرداد ۱۳۹۳

    انصافا نتایج این تحقیقو میشه همجای این مملکت هم دید الان برادر زاده ی من که 4 سالشه از اپ استور بلده اپ دان کنه اما زن داییم که بیش از 30 سال سنش هست نمیدونه ایکون اپ استور کدومه بعد هی اپل اپل هم میکنه!!والا

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی