ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

زمانی که یخ دست نیافتنی است؛ فلسطینیان چالش سطل خاک را برگزار می کنند

در حالی که افراد مختلف در سراسر دنیا مشغول ریختن سطل آب یخ بر روی سر خود در حمایت از پیدا کردن راه حل های درمانی برای بیماری ALS هستند، برخی از اهالی کشور فلسطین ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۵ شهریور ۱۳۹۳ | ۱۳:۰۴

در حالی که افراد مختلف در سراسر دنیا مشغول ریختن سطل آب یخ بر روی سر خود در حمایت از پیدا کردن راه حل های درمانی برای بیماری ALS هستند، برخی از اهالی کشور فلسطین تلاش نموده اند تا با ایجاد نسخه یی منحصر به فرد و متفاوت از چالش یاد شده توجه جهانیان را به ناعدالتی های که در مورد غزه صورت پذیرفته است جلب نمایند.

این چالش متفاوت که سطل خاک نامگذاری شده است، از کاربران حاضر در شبکه های اجتماعی دعوت به عمل می آورد تا سطلی از شن، خاک، ریگ و سایر مواد مشابهی که در ساختمان های تخریب شده توسط رژیم اشغالگر قدس کاربرد داشته اند، بر روی سر خود تخلیه نمایند.

یکی از ساکنین غزه با نام ابو یازان در نوشته ای در اشتراک فیس بوکش آورده است، در غزه آبی وجود ندارد و هر زمان که به آب دسترسی داشته باشیم به خاطر قطع بودن دائمی برق هرگز نمی توانیم یخ تهیه نماییم. او در ادامه به پست خود ویدئویی افزوده و در مورد آن توضیح داده با توجه به آنچه یاد شد تصمیم گرفتیم تا با پسر عمویم حفیظ و خواهر زاده ام خالد، سطلی از بقایای ساختمانی تخریب شده در غزه را بر روی سر خود بریزیم.

در ادامه ی مطلب می توانید اطلاعات بیشتری را در مورد چالش یاد شده کسب نمایید.

1

کمپین مورد بحث در روز شنبه راه اندازی گردیده و توانسته است موجی تازه و قابل توجه را در شبکه های اجتماعی توییتر و فیس بوک پدید بیاورد. در زمان نگارش این مطلب صفحه ی فیس بوک مرتبط به آن ۷۰۱۷ لایک دارد و افراد بسیاری در حال ارسال تصاویر و ویدئوهای خود باهشتگ های #RubbleBucketChallenge ، #DustBucketChallenge و یا #RemainsBucketChallenge هستند.

همچنین رفته رفته با ورود چهره ی سر شناسی مانند محمد آصف، خواننده ی شناخته شده ی فلسطینی، و روزنامه نگار معروف ایمن العالول که ویدئوی زیرین به وی تعلق دارد انتظار می رود توجهات بیشتر به این کمپین جذب شده و افراد بیشتری در آن حاضر گردند. ناگفته نماند ایمن العاول نیز صحبت هایی مشابه با ابو یازان را بیان می نماید.

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/dbchallenge.mp4"]

بر خلاف چالش سطل آب یخ کمپین سطل خاک از کاربران تقاضای کمک نقدی ندارد و فقط از آنها می خواهد با حضور در آن عموم را متوجه نقض حقوق بشری که در غزه صورت گرفته است بنمایند.

میثم یوسف، یکی از دانشجویان دانشگاه غزه، در ایمیلی به رسانه ها می نویسد: پول نمی تواند انسان های بی گناهی که توسط رژیم اشغالگر قدس به شهادت رسیده اند را به زندگی بازگردند، غزه بازسازی نخواهد شد مگر اینکه حملات صهیونیسم ها با عزم جامعه ی بین المللی متوقف گردد.

وی می افزاید از همین رو کمپین ما بیشترین تلاشش بر این است تا موجی جدی در شبکه های اجتماعی پدید بیاورد، جایی که مردم می توانند همبستگی خود را مظلومان حاضر در غزه نمایش داده و انزجاراشان را از ظلم های صورت گرفته بیان نمایند.

رژیم اشغالگر قدس حمالاتی بی رحمانه ی زمینی و هوایی را از روز هشتم جولای به منطقه ی غزه آغاز نموده است و گفته می شود تا کنون بر اثر آنها ۲۱۳۳ تن از اهالی بی گناه این منطقه به شهادت رسیده اند و بیش از هزارن تن مجروح گشته اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (88 مورد)
  • bardia
    bardia | ۱۲ شهریور ۱۳۹۳

    برق نداری با چی اینو گذاشتی فیس بوک

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی