ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

منابع نزدیک به سونی خبر از توقف تولید تلفن های هوشمند میان رده و اقتصادی این شرکت می دهند

آخرین و قوی ترین تلفن های هوشمندی که از جانب سونی معرفی شده اند یعنی اکسپریا Z3 و اکسپریا Z3 کامپکت به نظر می آید در بسیاری از زمینه ها نسبت به سایر رقبای خود پیشتاز باشند ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱ مهر ۱۳۹۳ | ۱۳:۴۱

آخرین و قوی ترین تلفن های هوشمندی که از جانب سونی معرفی شده اند یعنی اکسپریا Z3 و اکسپریا Z3 کامپکت به نظر می آید در بسیاری از زمینه ها نسبت به سایر رقبای خود پیشتاز باشند و تست های اخیر نشان می دهند این محصولات در زمینه ی طول عمر باتری یکی از بهترین ها محسوب می گردند و حال برخی منابع تایوانی نزدیک به برند یاد شده خبر می دهند این شرکت قصد دارد در آینده ی نزدیک تمرکز بیشتری را بر روی محصولات پرچمدار خود داشته باشد.

ظاهراً سونی می خواهد با توجه به زیان های مالی اخیری که متوجه اش شده است، همه ی توانایی و امکانات خود را معطوف موبایل های رده بالای خود نموده تا بتواند شرایطش را تا حد ممکن در بازار فروش تلفن های همراه بهبود بخشد.

همچنین در این میان منابع یاد شده این احتمال را پیش کشیده اند که شاید سونی در حال حاضر نیز از تولید محصولات میان رده و اقتصادیش صرفه نظر کرده باشد و به زودی خط تولید این محصولات را متوقف نماید. کمپانی مورد بحث در سال ۲۰۱۴ برای خودش پیش بینی فروش ۵۰ میلیون دستگاه تلفن هوشمند را در نظر گرفته بود ولی شواهد نشان می دهند در بهترین حالت تا پایان سال جاری ۴۳ میلیون از موبایل های این برند در بازار به فروش برسند که خلا هفت میلیونی ضرر بزرگ برای سونی محسوب می گردد.

البته برخی از افراد آگاه نیز احتمال توقف تولید محصولات اقتصادی سونی را رد کرده و حدس می زنند که شاید شاهد عرضه ی تلفن هایی با تنوع کمتر و محدود تر در این رده باشیم. یکی از دلایل اصلی این تصمیم را می توان رقابت بسیار جدی و دشوار این کمپانی با چند برند شناخته شده و نشده ی چینی دانست که توانسته اند جایگاهی که سونی با تلاش و سختی های بسیار در زمینه ی تلفن های هوشمند اقتصادی به دست آورده بود را با ارائه ی محصولاتی ارزان تر و با امکانات بیشتر تصاحب نمایند.

بر مبنای آمارها زخمی که برندهای چینی به پیکره ی غول تکنولوژی ژاپنی وارد کرده اند بسیار عمیق بوده و این کمپانی برای التیام آنها راه بسیار سختی را در پیش رو دارد. از سوی دیگر به گونه ای می توان بازار محصولات گرانقیمت و پرچمدار را نیز در تصاحب دو نام بسیار بزرگ یعنی سامسونگ و اپل دانست، که رسیدن به این دو برند و رقابت با آنها در حال حاضر برای سونی بسیار سخت و دست نیافتنی جلوه می نماید.

با توجه به شواهد امر به نظر می رسد سونی با کم کردن تنوع محصولاتش و انتقال تمرکز خود بر روی تلفن های پرچمدارش تلاش می نماید موبایل های ضدآب و توانمند اکسپریا را بیش از پیش بهبود بخشد تا شاید بتواند مجدداً در بالای جدول فروش تلفن های همراه جایگاهی را برای خود به دست آورد. باید منتظر ماند و دید در سال آینده در صورتیکه استراتژی یاد شده از جانب سونی اتخاذ گردد آیا این کمپانی می تواند به اهداف خود دست یابد و دوباره نامش درخشش گذشته را کسب نماید یا خیر؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (28 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۲ مهر ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه

  • halflife
    halflife | ۱ مهر ۱۳۹۳

    دنیای تکنولوژی مدیون سونیه...
    سونی خاطره ساز نفس بکش که یادگار روزای خوبی...

  • Abolfazl
    Abolfazl | ۱ مهر ۱۳۹۳

    به نظر من اشتباه میکنه هواوی رو اگه ببینید این همه پیشرفتو و سود دهیو مدیون همین گوشی های میان رده و پایین رده اس این یه نمونه بارزه،اگه اپل موفقه به خاطر سیستم عامل متمایزشه در حالی که کلی گوشی میان رده ی باکیفیت تو بازار هست که مردم سخت میرن سراخ گوشی های گرون اندرویدی

  • یه مرد تنها
    یه مرد تنها | ۱ مهر ۱۳۹۳

    تو مارک های معروف سونی بهترین میان رده ها رو داره (با توجه به قیمت) الان مشابه و هم قیمت xperia m و xperia l تو میان رده ها اصلا پیدا نمیشه کاش تولید میان رده ها رو کامل متوقف نکنه همه افراد که پرچمدار به کارشون نمیاد همین خود من کلا دوصفحه نرم افزار دارم که فراتر از نیاز فعلیم هست

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی