ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تماشا کنید: اولین نمونه دوربین پوشیدنی با قابلیت پرواز از مچ دست

۹ ماه پیش اینتل مسابقه ای تحت عنوان "Make It Wearable" به معنی "پوشیدنی بساز" و با هدف تولید گجت های پوشیدنی آغاز کرد. در این رویداد شرکت کنندگان ایده های خود را مطرح می ...

حامد پورحسینی
نوشته شده توسط حامد پورحسینی | ۵ مهر ۱۳۹۳ | ۲۰:۰۰

۹ ماه پیش اینتل مسابقه ای تحت عنوان "Make It Wearable" به معنی "پوشیدنی بساز" و با هدف تولید گجت های پوشیدنی آغاز کرد. در این رویداد شرکت کنندگان ایده های خود را مطرح می کنند و برنده نهایی، حمایت اینتل و همچنین جایزه ۵۰۰ هزار دلاری را از آن خود خواهد کرد.

در این مدت شرکت کنندگان زیادی محصولات پوشیدنی خود را در این رقابت معرفی کردند و یکی از فینالیست های این مسابقه، دوربین پوشیدنی با قابلیت پرواز از مچ دست است.

نام این پوشیدنی کوچک Nixie است و لقب عملا اولین دوربین پوشیدنی و قابل پرواز را از آن خود کرده است. نیکسی به مچ دست بسته می شود و به سرعت می تواند به یک ربات پرنده قابل کنترل از راه دور تبدیل می شود.

البته این محصول هنوز در دست طراحی است و گاهی در پرواز دچار مشکلاتی می شود. مدیر تیم طراحی نیکسی، کریستف کوهستال قصد دارد نیکسی را به گونه ای طراحی کند که شما با یک دستور حرکتی (مثل تکان دادن دست به صورت دایره ای) این دوربین پوشیدنی را بتوانید به پرواز در بیاورید. نیکسی می تواند محل قرار گیری شما را درک، تصاویری را ثبت کند و مجددا به مچ دست تان بازگردد.

ایده دوربین پوشیدنی با قابلیت پرواز هنوز به بلوغ نرسیده و شاید حتی مدت زمان زیادی هم برای این موضوع نیاز داشته باشد ولی باید اعتراف کرد این محصول در صورت به نتیجه رسیدن به خوبی می تواند تصاویر سفرهای هیجان انگیز شما را به خوبی ثبت کند.

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/Make-it-wearable-finalists-meet-team-nixie-1.mp4"]

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (21 مورد)
  • الکس
    الکس | ۶ مهر ۱۳۹۳

    تا همین 10 سال پیش کی فکر میکرد تکنولوژی تا این حد پیشرفت میکنه! در این 2 سال اخیر فکر کنم تکنولوژی 4 برابر قبل، پیشرفت داشته!
    البته توی ایران پیشرفت هزینه ها از تکنولوژی پیشی گرفته :دی

  • shayan_Q9
    shayan_Q9 | ۶ مهر ۱۳۹۳

    خیلی گَجت باحال و جذابیه! ایده خیلی خوبی هم داشته! کاشکی در اینده استفاده های بیشتری هم داشته باشه! من که ازش خوشم اومد!

  • TROOL
    TROOL | ۶ مهر ۱۳۹۳

    چیز باحالیه ولی عالی بود مثه همیشه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی