ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اُنیکس یک ابزار ارتباطی شبیه به Star Trek در دنیای واقعی

همانند ساعت Dick Tracy، ابزار ارتباطی Star Trek برای تولید محصولات دنیای واقعی الهام بخش بوده است. اُنیکس (Onyx) یک دستگاه جدید از استارت آپ سخت افزاری OnBeep بوده که شبیه ترین محصول به آنچه کاپتان ...

مجتبی بوالحسنی
نوشته شده توسط مجتبی بوالحسنی | ۱۶ آبان ۱۳۹۳ | ۲۱:۰۰

همانند ساعت Dick Tracy، ابزار ارتباطی Star Trek برای تولید محصولات دنیای واقعی الهام بخش بوده است. اُنیکس (Onyx) یک دستگاه جدید از استارت آپ سخت افزاری OnBeep بوده که شبیه ترین محصول به آنچه کاپتان پیکارد در Star Trek: The Next Generation بر روی یونیفرم خود به تن کرده بود، است.

نسخه ی ساده ی این محصول ۹۹ دلار بوده و یک دستگاه ارتباطات فردی است که در شبکه خودش کار می کند. همچنین از طری بلوتوث با موبایل شما جفت شده و امکان استفاده از دیتای تلفن هوشمند شما را نیز دارد. اُنیکس دستگاهی با طراحی گرد است که تقریبا ۲.۵ اینچ قطر و امکان اتصال به کیف یا لباس شما را دارد. بر روی آن یک دکمه قرار گرفته که ارتباط را شروع می کند. در لبه ی دورتا دور این محصول نیز دکمه های تنظیم بلندی صدا، دکمه ی خاموش و روشن و دکمه ی بیصدا کردن قرار دارند.

بر روی سطح دکمه ی روی اُنیکس، یک صفحه نمایش LED چند رنگ وجود دارد که بسته به میزان در دسترس بودن شما رنگ آن تغییر می کند. (آبی، سبز و زرد به ترتیب به معنی در دسترس، در حال صحبت و حالت سکوت هستند).

با استفاده از اپلیکیشن های موجود برای اندروید و iOS دارندگان این محصول می توانند با سایرین گروه تشکیل بدهند. محدودیتی در تعداد افرادی که می توانند در گروه باشند وجود ندارد. اما OnBeep اعلام کرده که اگر این تعداد در هر لحظه بیشتر از ۱۵ نفر باشند ممکن است با مشکل مواجه شوند. تمام ارتباطاتی که در هر گروه برقرار می گردد توسط هر فردی که در گروه عضو باشد قابل مشاهده است. اُنیکس در واقع چیزی شبیه به واکی تاکی اما با برد تقریبا نامحدود و تعداد افراد بیشتر است.

برای اینکه بتوانید با سایر اعضای گروه صحبت کتید کافیست دکمه ی اصلی اُنیکس را فشرده و نگه دارید و صحبت نمایید.

صحبت کردن با سایر اعضای گروه با این محصول بسیار آسان است. کافیست کمه ی اصلی اُنیکس را فشرده، نگه دارید و صحبت کنید. دقیقا شبیه به واکی تاکی ها اما با این تفاوت که با اُنیکس شما محدودیت فاصله ندارید. اپلیکیشن اُنیکس به شما اجازه میدهد تا بفهمید کدام یک از اعضای گروه آنلاین است و نیز می توان موقعیت مکانی وی را مشاهده نمود.

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/Introducing+Onyx.mp4"]

با این تفاسیر به نظر می رسد که اُنیکس بسیار شبیه به Star Trek باشد. Jesse Robbins مدیرعامل شرکت OnBeep گفته که این هدف اصلی برای تولید اُنیکس نیست. Robbins می خواهد از این محصول برای درخواست کمک های فوری پزشکی و درخواست نیروی آتش نشانی و ... با روشی نوین استفاده نماید. ساخت اونکیس کنونی تقریبا یک سال به طول انجامیده و محصولی برای ماموریت های یاد شده است.

در ادامه بخشی از تجربه ی نویسنده ی وب سایت TheVerge از کار با اُنیکس را از زبان خود او می خوانیم:

«تجربه ی کار کردن با اُنیکس بسیار شبیه به کار کردن با واکی تاکی است، اما بدون محدودیت فاصله. کیفیت صدا بسیار خوب بود. شرکت OnBeep نیز اعلام کرده که از نوعی کُدک استفاده نموده که در مصرف پهنای باند صرفه جویی می کند و البته اُنیکس به من اجازه داد تا با شخصی که ۴۸۴۸ کیلومتر از من دور بود به صورت زنده ارتباط برقرار کنم. این دستگاه به قدری سبک و کوچک ساخته شده که به راحتی می توانید آن را روی لباس خود قرار دهید بدون اینکه مزاحم حرکات شما گردد.»

Robbins گفته که چندین کاربرد مختلف برای اُنیکس وجود دارد: از کارکنان راه دور که می خواهند به راحتی با دفتر مرکزی کارشان در ارتباط باشند گرفته تا خانواده هایی که قصد دارند یکدیگر را در پارک های تفریحی گم نکنند. همچنین این محصول می تواند نیازهای کسانی که ارتباطات زنده بخش مهمی در زندگی آنان دارد را برطرف نماید و به آنها اجازه می دهد تا با هر نوع تلفن هوشمندی از آن استفاده کنند.

البته اپلیکیشن های بیشماری وجود دارند که بدون نیاز به وسیله ی سخت افزاری اضافه می توان با دیگران به صورت تکی و یا گروهی ارتباط برقرار نمود. همچنین با چنین اپلیکیشن هایی اکثرا محدودیت پیام های صوتی اُنیکس را نیز نخواهید داشت. در مکان های شلوغی مانند پارک ها نیز برقراری ارتباطات صوتی با اپلیکیشن های مورد بحث به خوبی صورت می پذیرد. و بهتر از همه این موارد، امکان ارسال تصویر و ویدئو و یا انواع فایل های دیگر از طریق اکثر اپلیکیشن های پیام رسان وجود دارد، موردی که اُنیکس قطعا ندارد.

Onyx__5_.0

برای کسانی که برقراری ارتباطات صوتی برای آنها از هر چیزی بیشتر اولویت دارد اما، اُنیکس می توانید گزینه ی مناسبی باشد. این محصول اکنون از طریق وب سایت رسمی آن قابل سفارش است. قیمت این دستگاه ۹۹ تا ۱۵۵ دلار است. انتظار می رود تا پایان سال ۲۰۱۵ این محصول به دست سفارش دهندگان برسد. با خرید اُنیکس اشتراک یکساله ی رایگان استفاده از خدمات OnBeep نیز به مشتریان داده خواهد شد. هرچند که این شرکت در مورد هزینه ی این اشتراک سخنی به میان نیاورده است.

آیا ممکن است با ورود دستگاهی مانند اُنیکس شاهد بازگشت واکی تاکی ها باشیم؟ پاسخ این سوال در حال حاضر قدری سخت است. اما اگر گفته های مدیر عامل این شرکت در مورد محصول یاد شده صحت داشته باشد، می توان امیدوار بود کسانی پیدا شوند که حاضر به پرداخت ۲۰۰ دلار برای وسیله ای باشند که با فشردن دکمه آن بگویند: هی رفیق الان کجایی؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (26 مورد)
  • کیپ کالم
    کیپ کالم | ۱۶ آبان ۱۳۹۳

    ایده حالبیه ولی فکر نکنم کسی بخواهد ازش استفاده کنه

  • بیژن
    بیژن | ۱۶ آبان ۱۳۹۳

    اسمش یکم مورد نداره؟

  • ali_jalali
    ali_jalali | ۱۶ آبان ۱۳۹۳

    سلام خدممت دوستان گلم حدود یکی دوماهی بود که نبودم و مشغول زندگی بودم.
    امروز بعد از اون مدت اومدم به سایت و تنها چیزی که خیلی متعجب و متاسفم کرد اولین مطلب در مطالب داغ سایت بود.
    ابرو ریزی جدید مایکروسافت.....
    واقعا از سایتی حرفه ای مثل دیجیاتو بعیده.
    به هر حال خوشحالم که دوباره در جمعتون هستم

  • kamyab98
    kamyab98 | ۱۶ آبان ۱۳۹۳

    من نمیدونم قضیه این Star Trek چیه؟! الان مثلا همه امریکایی ها عاشق این فیلمن؟ نصف فیلمو سریالای امریکایی که دیدم یه چیزی در موردش میگن..

  • TROOL
    TROOL | ۱۶ آبان ۱۳۹۳

    جعبشو جدا نمیفروشن ؟! :-D

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی