ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رادار
تکنولوژی

پژوهشگران ایرانی رادار ارائه تصویر جامع ترافیک هوایی ساختند

محققان کشور موفق به تولید رادار ارائه تصویر جامع ترافیک هوایی با نام «تقرب» شدند. این سامانه برای راهنمایی هواپیماها هنگام نزدیک شدن به محدوده تحت کنترل برج مراقبت به کار می رود. ایرج ابراهیمی ...

حامد قاسمی نراقی
نوشته شده توسط حامد قاسمی نراقی | ۲۵ آبان ۱۳۹۳ | ۱۵:۰۰

محققان کشور موفق به تولید رادار ارائه تصویر جامع ترافیک هوایی با نام «تقرب» شدند. این سامانه برای راهنمایی هواپیماها هنگام نزدیک شدن به محدوده تحت کنترل برج مراقبت به کار می رود.

ایرج ابراهیمی مجری این طرح گفت: شرکت دانش بیان ما به ساخت سامانه های آموزشی و محصولات کاربردی صنعت هوا و فضا برای رفع نیازهای کشور می پردازد.

در ادامه با دیجیاتو همراه شوید.

به گفته وی رادار تقرب در هفتمین نمایشگاه بین المللی صنایع هوایی و هوانوردی ایران رونمایی می شود. این نمایشگاه 27 آبان در کیش آغاز به کار خواهد کرد.

ابراهیمی بیان کرد: این سامانه، با ادغام اطلاعات رادارهای اولیه و ثانویه تصویر جامعی از ترافیک هوایی اطراف را به اطلاع متخصص کنترل ترافیک هوایی قرار می دهد.

وی ویژگی دیگر این محصول را اینچنین توضیح داد: رادار تقرب می تواند بطور اتوماتیک محل های آینده وسایل هوایی را محاسبه کرده تا اگر احتمال برخورد دو هواپیما در راه باشد به متخصص کنترل اعلام کند تا او نیز خلبانان را آگاه و به مسیرهای بهتر راهنمایی نماید.

مجری این طرح افزود: این سامانه توسط پژوهشگران ایرانی تولید شده است و قابلیت دریافت اطلاعات از تمامی رادارهای موجود در ایران را دارد.

ابراهیمی گفت: امیدوارم با معرفی این دستاورد به مسئولان، شاهد نصب این رادار در حداقل 5 نقطه از کشور باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (27 مورد)
  • کارشناس رادار
    کارشناس رادار | ۳ آذر ۱۳۹۴

    من خودم کارمند و کارشناس این حوزه هستم . و اصلا توی سیستم مت از این پژوهش خبری و اثری نیست . آدرس ایشان چیه ما بریم ازش کمک بگیریم و استفاده کنیم ؟

  • محمد
    محمد | ۲۵ آبان ۱۳۹۳

    سلام، میبخشیدا این عکسی که گذاشتید فک کنم یه چیز دیگسا، من این عکسو یه 5-6سالی میشه تو pcم دارم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی