ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ساعت اپل
تکنولوژی

تحلیل گران می گویند اپل می تواند ۳۰ میلیون ساعت هوشمند بفروشد

اخیراً تخمینی از جانب سرمایه گذاران وال استریت منتشر شده که بر مبنای آن پیش بینی گشته شرکت اپل می تواند بین ۱۰ تا ۳۰ میلیون عدد از محصول پوشیدنی خود یا همان ساعت هوشمندش را تا سال ۲۰۱۵ ...

مجتبی بوالحسنی
نوشته شده توسط مجتبی بوالحسنی | ۳۰ آبان ۱۳۹۳ | ۱۳:۱۷

اخیراً تخمینی از جانب سرمایه گذاران وال استریت منتشر شده که بر مبنای آن پیش بینی گشته شرکت اپل می تواند بین ۱۰ تا ۳۰ میلیون عدد از محصول پوشیدنی خود یا همان ساعت هوشمندش را تا سال ۲۰۱۵ بفروش برساند. هر چند کتی هیوبرتی تحلیل گر موسسه سرمایه گذاری مورگان استنلی در یادداشتی آورده که این تخمین ممکن است تا حدی محافظه کارانه باشد و در زمان عرضه ی محصول مورد بحث اعداد بزرگتری رقم بخورند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

بر مبنای نظریه مطرح شده، در سال آینده زمانی که اپل ساعت هوشمند خود را عرضه کند، (هیوبرتی حدس میزند در ماه مارس این اتفاق بیافتد) حدود ۳۱۵ میلیون نفر در سراسر جهان وجود خواهند داشت که آیفون ۵ یا مدلی جدیدتر از این تلفن هوشمند را در اختیار دارند. آیفون ۵ محصولی به حساب می آید که حداقل سخت افزار لازم برای همراهی اپل واچ را دارا است، و اگر فرض کنیم که فقط ۱۰ درصد این افراد محصول مورد بحث را خریداری کنند، می توان انتظار فروش حدود ۳۰ میلیون عدد از این گجت را در سال آینده داشت.

اینکه ۱۰ درصد کاربران ساعت هوشمند اپل را خریداری کنند یک پیشبینی بر اساس فروش سایر محصولات این شرکت است، برای مثال ۱۴ درصد از کاربران آیفون تنها یک سال پس از عرضه ی آیپد، این محصول را هم خریداری کردن.

بازار گجت های پوشیدنی رشدی بسیار سریعتر از آنچه تحلیل ها تخمین زده اند را دارد. هیوبرتی می گوید که بر مبنای تخمین های جدید، بازار مرتبط به این محصولات تا سال ۲۰۲۰ بین ۳۵۰ میلیون تا یک میلیارد گجت را مطالبه می کند.

این نکته را نیز باید در نظر داشت که بر اساس اطلاعات به بیرون درز پید کرده از زنجیره ی تامین قطعات اپل به نظر می آید این شرکت انتظار فروش بین۳۰ تا ۴۰ میلیون عدد از ساعت هوشمندش را دارد و این ارقام بیشتر از مقداری به حساب می آید که مورگان استنلی پیش بینی کرده است. بدیهی است که قیمت و قابلیت های نهایی این محصول در فروش آن نقش اساسی خواهند داشت. احتمالا باید منتظر سالی بزرگ تر از آنچه قبلا فکر می کردیم برای شرکت اپل باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • Mohammad
    Mohammad | ۳۰ آبان ۱۳۹۳

    توی ساعت های هوشمندی که تا به حال معرفی شده اند قابلیت های بیشتری داره و یک چیز دیگه تو محصولات اپل قابلیت ها خیلی خوب کار میکنند. (فقط برای مانور تبلغاتی نیستند)
    با تیم قوی بازاریابی فوق العاده اپل و البته خود اپل واچ این ساعت فروش بالایی خواهد داشت...
    من هنوز مجذوب رابط کاربریش هستم!فوق العاده است!!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی