شرکت ناشناس چینی: ممکن است اپل در آیفون 6 ، پتنت طراحی آن ها را نقض کرده باشد
از سال 2007 که اولین آیفون عرضه شد، شرکت های زیادی موبایل های خود را با طراحی نزدیک به آیفون ساخته اند به طوری که بعضی از آن ها به کپی کردن طراحی این تلفن هوشمند متهم ...
از سال 2007 که اولین آیفون عرضه شد، شرکت های زیادی موبایل های خود را با طراحی نزدیک به آیفون ساخته اند به طوری که بعضی از آن ها به کپی کردن طراحی این تلفن هوشمند متهم شده اند. اکنون طی اتفاقی غیر منتظره، یک سازنده موبایل چینی مدعی شده که اپل در طراحی آیفون 6 احتمالاً یکی از پتنت های مرتبط به آن ها را زیر پا گذاشته است.
این شرکت چینی، Digione نام دارد و چندان شناخته شده نیست. پتنت یاد شده، طراحی یکی از موبایل های اندرویدی این شرکت را پوشش می دهد که تحت برند +100 با قیمت حدود 130 دلار به فروش می رسد.
در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.
MacWorld توانسته یک کپی از این پتنت را به دست آورد که در آن به ثبت شدن حق امتیاز در تیر ماه (پیش از معرفی آیفون 6) اشاره شده است. این پتنت تنها در چین اعتبار دارد و شمایل آن، یاد آور طراحی آیفون 6 است. این دستگاه از پردازنده 8 هسته ای مدیاتک بهره می برد و به طرز جالبی، نمایشگر آن 5.5 اینچ (دقیقاً برابر آیفون 6) است.
پیش از معرفی آیفون 6، تصاویری از آن لو رفته بود و شرکت Digione با مشاهده طراحی آن، برای پیش گیری از مشکلات حقوقی، طی نامه ای به اپل درباره امکان نقض پتنت هشدار داد و کوپرتینو را به «تعامل با حسن نیت» دعوت کرد. با این وجود، به نظر می رسد اپل پاسخگو نبود چرا که Digione با انتشار آن نامه در Weibo (بزرگ ترین سرویس میکروبلاگ چینی، مثل توییتر) از «فرصتی برای بازگو کردن حقیقت» یاد کرد. مشخص نیست که آیا Digione از اپل شکایت خواهد کرد یا خیر.
در ادامه، تصاویر تلفن اندرویدی این شرکت چینی را مشاهده می کنید:
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.



بعید هم نیست.
بارها اپل ثابت کرده که کمپانی معصوم و بی تقلبی نیست. چه راجع به نرم افزار چه طراحی و سخت افزار
در ضمن خیلی خود چینیا حق پتنت و حق تحقیق و توسعه رو رعایت میکنن که الان زبونشون درازه؟
اپل که گور میگرفتی همه عمر دیدی که چگونه گور اپل گرفت!
ولی جدی جدی اگه شباهتی هم باشه سهوی بوده
ناسلامتی داریم راجب جانی آیو صحبت میکنیم
چه قدر شبیه هم هستن :|
اپلم با این کاراش. اون بار کپی کردن ساعت تو IOS 6 الانم کپی کردن یه گوشی
جمش کن بابا جمش کن اولین باره اسم تورو شنیدم قیافت رو دیدم.
نظر شما در رابطه با شرکت های چینی متفاوت نبود؟
دوست عزیز همشون دارن اسیب میزنن
یکی با پتنت بیجا و یکی با کپی کردن ویژگی ها یکی هم با از بین بردن بخش تحقیقات و دادن گوشی های مشابه بهترین های بازار با هزینه کمتر
دوسال دیگه این مسخره بازی های شرکت های فرومایه چینی بیشتر هم میشه.تجارت کثیف خلق شده این چینی هاست...از هر چیزی درامد کسب میکنن
وای خدایا اگه دادگاه به نفعش رای بده و فروشش محدود بشه :)))
اصلن هم اینطوری نیست :-D
مگه چینی ها همشون شبیه همن که این 2 تا شبیه هم باشن :-D
بابا جمعش کنید :| خودتون که استاد دزدی پتنتید :D
---------------------------------------------------------------
جدا از شوخی خیلی شباهت ندارن:P
امید اینا چیه؟
-----------------------------------------------------------------
ببین چشات رو ایجوری کن - - حالا دوباره نگاه کن
درسته خیلی تار میبینی ولی تازه شباهتش رو درک میکنی
واقعن که ، خجالت داره ، نژاد اریایی و ... همش همین بود ، نه خوبه با همین چشم هاشون تمام محصولات اپل رو درست می کنن ، که شما و دوستانتون هی می یایید پزشو به بقیه می دید ببین چقدر خوب اسمبل شده ببین چقدر فلانه و ...
من بی تقصیرم مشکل اینجاس شباهتی رو نمیدیدم بعد فکر کردم خوب با دقت تر نگاه کنم== اینجوری بعد باز ندیدم تا تصویر تار شد یعنی- - که شد تازه دو محصول تار ولی شبیه هم دیدم
بازم اوباما وتو میکنه!
چه ربطی به اوباما داشت! این پتنت رو فقط تو چین ثبت کردن.
زبان طراحی iPhone 6 کاملا زبان طراحی iPod Touch 5 هست.تمام.
جای بحث باقی نمی مونه
#
اين شركت كه سهله حتي اچ تي سي هم نميتونه بگه بگه از one كپي شده چون چيزي به اسم آيپاد تاچ نسل پنجم قبل از هر چي اينا بخوان تو مخيلشون خطور كنه وجود داشته . من نميدونم واقعا اين خبر خجالت اور ديجياتو رو كجام بزارم.