ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

سهام دار Y Combinator: چگونه ظرف 30 ثانیه طرف مقابل را برای سرمایه گذاری میلیون دلاری قانع کنیم

Y Combinator یکی از شتاب دهنده های استارت آپی است. مایکل سیبل(Michael Seibel)، یکی از سهام داران این شرکت، تجربیات خوبی در این زمینه دارد که قصد دارد آن را در اختیار ما بگذارد. از ...

عماد ساعدی
نوشته شده توسط عماد ساعدی | ۱۶ آذر ۱۳۹۳ | ۱۳:۰۰

Y Combinator یکی از شتاب دهنده های استارت آپی است. مایکل سیبل(Michael Seibel)، یکی از سهام داران این شرکت، تجربیات خوبی در این زمینه دارد که قصد دارد آن را در اختیار ما بگذارد.

از تجربیات موفق او می توان شبکه ویدئویی آنلاین Justin.tv را برشمرد که نام آن را به Twitch تغییر داد و توانست آن را به قیمت 970 میلیون دلار به آمازون بفروشد. او همچنین بنیانگذار و مدیرعامل Socialcam (شبکه به اشتراک گذاری ویدئو) بود که این سرویس را در سال 2012، به قیمت 60 میلیون دلار به شرکت Autodesk واگذار کرد.

سیبل، هفته پیش در دانشگاه استنفورد یک سخنرانی با موضوع «چگونه استارت آپ خود را راه بیندازیم» ایراد کرد. این سخنرانی که بخشی از کلاس های شتاب دهنده Y Combinator در این دانشگاه بود، محتوایی درباره چگونگی قانع کردن سرمایه گذاران در زمانی کوتاه داشت.

سیبل می گوید: «شما باید همیشه به این تکنیک مجهز باشید ... واقعاً جادویی است.» و باور دارد که هر کارآفرینی باید دارای فن بیان و توانایی قانع کردن طرف مقابل در 30 ثانیه باشید. او روش خود را در سه جمله خلاصه و مفید بیان کرده است.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

شرکت شما دقیقاً چه کار می کند: باید بتوانید در یک جمله ساده، توضیح دهید که شرکت شما چه می کند. فرض کنید سرمایه گذاران مطلقاً «هیچ نمی دانند». حتماً برایتان پیش آمده که برای توضیح دادن موضوعی به مادرتان به مشکل برخورده باشید و در نهایت سعی کرده اید آن را خلاصه و ساده به او بگویید. اینجا هم همین مسأله است. سیبل می گوید: «هر کسی که برای اولین بار او را می بینم، خراب می کند ... از بیان ساده استفاده کنید، خیلی مهم است.»

بازار شما چه قدر وسیع است: کمی در مورد بازار مورد نظر محصول خودتان تحقیق کنید و با استفاده از آمار و اعداد آن را تحلیل کنید و به سرمایه گذار ارائه دهید. «سرمایه گذاران علاقه دارند روی بازاری سرمایه گذاری کنند که ارزشی میلیون دلاری دارد ... پیدا کردن این اعداد و ارقام روی گوگل کار پیچیده ای نیست. این مرحله را فراموش نکنید.»

چه قدر کشش دارید: با استفاده از عباراتی حاوی میزان فروش و تعداد کاربران قدم پیش بگذارید و آن ها را به طور خلاصه و مفید بیان کنید. اگر هنوز محصولتان را عرضه نکرده اید، حداقل چشم اندازی از آینده ارائه کنید و نشان دهید که با برنامه، قصد حرکت به سمت محصول نهایی را دارد. «سرمایه گذار را قانع کنید که پیشرفتتان سریع است و مسیری طولانی پیش رویتان نیست ... مانند یک استارت آپ که می تواند در عین اشتباه کردن، به سرعت هم پیشرفت کند.»

نظر شما در مورد چنین روشی چیست؟ آیا تا به حال توانسته اید سرمایه گذاری را قانع کنید؟ روش خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • راما
    راما | ۱۳ دی ۱۳۹۳

    صداقت،خلاصه‌مطلب‌بایدکامل‌ومتین‌باشد،شیرین‌بیان‌باشیم

  • ديجياتو
    ديجياتو | ۲۴ آذر ۱۳۹۳

    و همچنين توي ايران مهمه كه معرف شما به سرمايه گذار كيه

  • jj
    jj | ۱۶ آذر ۱۳۹۳

    اگه کسی میخواد بره تو این کارا بره یه سر فیلم wolf of wall street رو نگا کنه موفق میشه

  • esin
    esin | ۱۶ آذر ۱۳۹۳

    ماه دیگه تو کرج با چندتا سرمایه گذار قرار دارم / esting /

  • الیاس
    الیاس | ۱۶ آذر ۱۳۹۳

    آقایون و خانما این پست برای کارآفرینان و استارت آپ هایی است که دنبال سرمایه گذار برای کسب و کارشان می گردند که چگونه سرمایه گذار را توجیه کنیم تا پولش را روی کار ما سرمایه گذاری کند.
    اتفاقا من عاشق اینجور پست های دیجی هستم،چون خودمم یک استارت آپ هستم (:

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی