ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

معرفی تلفن های هوشمند با صفحه نمایش QHD

در روزگاری که استاندارد کیفیت صفحه نمایش پرچمداران ۱۰۸۰پی بود، شنیدن حرکت تولیدکنندگان به سمت استفاده از نمایشگرهای با تراکم بالاتر کمی باعث تردید می شد. به نظر می رسد تولیدکنندگان با استفاده از صفحه ...

مجتبی بوالحسنی
نوشته شده توسط مجتبی بوالحسنی | ۱۸ آذر ۱۳۹۳ | ۲۱:۰۰

در روزگاری که استاندارد کیفیت صفحه نمایش پرچمداران ۱۰۸۰پی بود، شنیدن حرکت تولیدکنندگان به سمت استفاده از نمایشگرهای با تراکم بالاتر کمی باعث تردید می شد. به نظر می رسد تولیدکنندگان با استفاده از صفحه نمایش هایی با رزولوشن بالا، و فدا کردن عمر باتری چیزی جز رجزخوانی برای رقبا عایدشان نمی شود. حتی برای انسان هایی که قدرت بینایی آنها بسیار عالی است، تشخیص تفاوت وضوح نمایشگر های QHD با ۱۰۸۰پی بسیار سخت خواهد بود.

در هر حال این اتفاق در صنعت دستگاه های اندرویدی روز به روز بیشتر شده و تا همین لحظه حدود تلفن هوشمند سطح بالای بسیاری تولید شده اند که صفحه نمایش هایی با رزولوشن بسیار بالا دارند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

درحالیکه که پنل های با کیفیت ۱۰۸۰پی انرژی کمتری نسبت به ۱۴۴۰پی مصرف می کنند، اما ثابت شده که باتری تلفن های هوشمندی که از پنل دوم استفاده می کنند قادرند حتی تا دو روز مصرف عادی را دوام بیاورند. برای مثال می توان به گلکسی نوت ۴ سامسونگ و Droid Turbo شرکت موتورلا اشاره کرد. البته مطمئنا اگر دو محصول یاد شده از صفحه نمایشی با کیفیت ۱۰۸۰p بهره می بردند، عمر باتری آنها بهتر هم می شد. اما اگر بخواهیم صادقانه بگوییم در حال حاضر چنین عقب گردی اتفاق نخواهد افتاد و باید به همه بگوییم به عصر Quad HD خوش آمدید!

آیا محصولاتی با صفحه نمایش QHD از نظر عمر باتری فوق العاده عمل می کنند و مزایای سوال برانگیز آنها برای مشاهده کنندگان چیست؟ در ادامه با معرفی تلفن های هوشمندی که از چنین صفحات نمایشی بهره می برد پاسخ این سوال را خواهید یافت.

۱- Vivo Xplay 3S

Vivo-Xplay-3S

Vivo یکی از شرکت های زیر مجموعه BBK که مالکیت Oppo را هم در اختیار دارد، توانسته با فبلت خود به نام Xplay 3S که مجهز به صفحه نمایش ۶ اینچی با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل (تراکم پیکسلی ۴۹۰ پیکسل در هر اینج) است، برای اولین بار به جنگ صفحه نمایش ها وارد شود. سایر مشخصات این محصول نیز به اندازه صفحه نمایش آن واقعا جذاب است. می توان به پردازنده این دستگاه اشاره کرد که قدرتمندترین مدل ۴ هسته ای اسنپدراگون ۸۰۰ (MSM8974AB) است. ۳ گیگابایت حافظه رم پردازشی، سنسور اثر انگشت، دوربین ۱۳ مگاپیکسلی و پشتیبانی از شبکه های پرسرعت 4G LTE از سایر مشخصات محصول یاد شده است.

۲- Oppo Find 7

Oppo-Find-7

Oppo Find 7 دومین تلفن هوشمند این لیست است که مجهز به صفحه نمایشی ۵.۵ اینچی با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل است و تراکم پیکسلی ۵۳۸ پیکسل در هر اینچ را به ارمغان می آورد. اینکه شرکت Oppo هم در خط مقدم نبرد صفحه نمایشهای با رزولوشن بالا قرار گرفته برای این شرکت مورد جدیدی نیست، زیرا Oppo Find 5 که از نسل های قبلی Oppo Find 7 محسوب می گردد نیز از اولین دستگاه های جهان محسوب می گشت که به صفحه نمایشی با کیفیت ۱۰۸۰p مجهز شده بود.

۳- LG G3

LG-G3

LG G3 با صفحه نمایش ۵.۵ اینچی که رزولوشن آن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل است، در جایگاه سوم لیست قرار گرفته. اما از آنجا که در این لیست اولین تلفن هوشمندی است که توانسته به صورت جهانی عرضه شود، در این زمینه برنده مقام اول خواهد بود.

۴- Lenovo Vibe Z2 Pro

Lenovo-Vibe-Z2-Pro

شرکت لنوو که اکنون موتورولا را نیز تحت مالکیت خود دارد، از تلفن هوشمندی با نام Vibe Z2 Pro (یا همان K920) رونمایی کرد. این محصول سخت افزاری قوی دارد و البته صفحه نمایش آن هم ۶ اینچی با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل است که تراکم پیکسلی ۴۹۰ پیکسل بر هر اینچ را به ارمغان می آورد.

۵- Samsung Galaxy S5 LTE-A

Samsung-Galaxy-S5-LTE-A

این درست است که تلفن هوشمند Galaxy S5 LTE-A به صورت انحصاری و فقط در بازار کره جنوبی عرضه شده اما این دلیل نمی شود که در لیست ما قرار نگیرد. این محصول در واقع از نظر میزان تراکم پیکسلی در جهان اول است که با صفحه نمایش ۵.۱ اینچی خود تراکم ۵۷۶ پیکسل بر هر اینچ را ارائه می دهد.

۶- Samsung Galaxy Note 4

Samsung-Galaxy-Note-4

همانطور که انتظار می رفت، سامسونگ صفحه نمایش جدیدترین محصول سری نوت را به QHD ارتقا داده. این دستگاه از صفحه نمایشی ۵.۷ اینچی با پنل Super AMOLED و رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل برخوردار است که تراکم ۵۱۵ پیکسل بر هر اینچ را به ارائه می دهد.

۷- Samsung Galaxy Note Edge

Samsung-Galaxy-Note-Edge

سامسونگ در تولید سالیانه سری جدید نوت، خود را محدود نمی کند و در حال حاضر این شرکت دستگاهی عجیب و غریب و شایسته به نام Note Edge را هم معرفی کرده که صفحه نمایش آن از یک طرف خمیده است و عملکرد مجزایی دارد. بدون در نظر گرفتن این بخش خمیده، محصول مورد بحث مجهز به صفحه نمایشی ۵.۶ اینچی از نوع Super AMOLED بوده که رزولوشن آن نیز ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل است. در این ابعاد تراکم پیکسلی آن هم ۵۲۵ پیکسل بر هر اینچ است که کمی از گلکسی نوت ۴ بیشتر شده.

۸- Google Nexus 6

Google-Nexus-6

تلفن هوشمند Google Nexus 6 که با همکاری گوگل و موتورولا ساخته شده از سخت افزار بالایی بهره می برد که از جمله می توان به استفاده از صفحه نمایش ۵.۹۶ اینچی از نوع Super AMOLED در آن اشاره کرد که روزلوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ را ارائه می دهد. تراکم پیکسلی این محصول نیز ۵۹۳ پیکسل در هر اینچ است.

۹- Motorola DROID Turbo

Motorola-DROID-Turbo

و باز هم موتورولا تلفن هوشمند دیگری به نام DROID Turbo تولید کرده که صفحه نمایش آن ۵.۲ اینچی است. تعجبی ندارد که کیفیت این صفحه نمایش QHD و از نوع Super AMOLED باشد. تراکم پیکسلی  ۵۶۵ پیکسل در هر اینچ در این دستگاه، بارها بیشتر از صفحه نمایش های 4K UHD است.

۱۰- Meizu MX4 Pro

Meizu-MX4-Pro

شرکت چینی Meizu چند ماه پیش از نسل جدید تلفن هوشمند پرچمدار خود با نام MX4 رونمایی کرد. اما همانطور که مشخص شد این دستگاه تنها محصولی نبود که در آزمایشگاه های این شرکت ساخته شده بود. MX4 Pro را میتوان نسخه ارتقا یافته MX4 برشمرد. در تلفن هوشند MX4 Pro سنسور اثر انگشت نیز گنجانده شده و البته از صفحه نمایشی ۵.۵ اینچی با رزولوشن نا معقول ۱۵۳۶ در ۲۵۶۰ پیکسل بهره می برد. تراکم پیکسلی این دستگاه ۵۴۶ پیکسل بر هر اینچ است.

۱۱- ZTE Nubia Z7

ZTE-Nubia-Z7

تلفن هوشمند سطح بالای Nubia ساخت شرکت ZTE بر روی فروش آنلاین تمرکز کرده بود، ولی چند ماه پیش از سه مدل جدید از این سری رونمایی شد که در آنها از عنوان Z7 استفاده شده بود. فروش آنلاین اما فقط تا ماه نوامبر ادامه داشت و با معرفی عضو سوم خانواده Nubia در این ماه، این محصول در بازار عرضه شد. Nubia Z7 را میتوان در گروه تلفن های هوشمند رده بالا قرار داد. صفحه نمایش ۵.۵ اینچی این دستگاه که کیفیت QHD را ارائه می دهد، باعث شده تا از دو عضو دیگر سری Nubia فاصله بگیرد. با در نظر گرفتن اندازه و کیفیت صفحه نمایش محصول مورد بحث، تراکم پیکسلی این دستگاه نیز ۵۳۴ پیکسل بر هر اینچ خواهد بود.

HD
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (19 مورد)
  • مهدی
    مهدی | ۱ دی ۱۳۹۳

    سلام دوستان
    شاید اینجا جاش نباشه ولی ازتون یه سوال دارم.
    G Flex رو اگه به کیت کت آپدیت کنیم ظاهرش مثل جی 3 میشه؟؟؟؟

  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۱۹ آذر ۱۳۹۳

    این گوشی Meizu ممکنه به زودی با سیستم عامل اوبونتو تاچ هم ارائه بشه که خبر خوبی برای علاقه مندان به گوشی های لینوکسیه...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی