ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

انتقال فایل بین کامپیوتر، موبایل و تبلت از طریق شبکه وای‌فای

آیا تا کنون دوست داشته اید که با درگ کردن یک فایل بتوانید به راحتی آن را به تبلت، تلفن هوشمند یا لپ تاپ خود منتقل کنید؟ کاربران اپل قبلا طعم راحتی استفاده از Airdrop ...

مجتبی بوالحسنی
نوشته شده توسط مجتبی بوالحسنی | ۲۶ آذر ۱۳۹۳ | ۲۳:۳۰

آیا تا کنون دوست داشته اید که با درگ کردن یک فایل بتوانید به راحتی آن را به تبلت، تلفن هوشمند یا لپ تاپ خود منتقل کنید؟

کاربران اپل قبلا طعم راحتی استفاده از Airdrop را چشیده اند، که به آنها اجازه می دهد اساسا یک شبکه ad-hoc بی سیم بسازند و از طریق آن تصاویر، ویدئوها، اسناد و سایر فایلها را با دیگر کاربران اپل که در نزدیکی این شبکه هستند به اشتراک بگذارند. متاسفانه اپلیکیشن یاد شده در ویندوز یا اندروید کار نمی کند و در این سیستم عاملها باید از روش های مرسوم قدیمی برای انتقال فایلها استفاده نمود، مثلا استفاده از فضای ذخیره سازی ابری یا یک درایور USB. البته اپلیکیشن AirDroid نیز امکانی مشابه در اختیار کاربران اندروید می گذارد که بتوانند با هر کامپیوتر به انتقال اطلاعات بپردازند.

اما در این مطلب قصد داریم اپلیکیشن Filedrop را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آن می توانید فایلهای خود را بین کامپیوتر، موبایل و تبلت از طریق شبکه وای‌فای انتقال دهید.

در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

نصب و استفاده از Filedrop

Filedrop برای ویندوز، مک و اندروید رایگان است اما کاربران iOS برای استفاده از آن باید ۲.۹۹ دلار بپردازند. اما اگر از جمله افرادی هستید که دستگاه های مختلفی دارید و از همه آنها به طور همزمان استفاده می کنید این اپلیکیشن ارزش خرید دارد.

Filedrop

Filedrop

سازنده: FileDrop ltd قیمت: رایگان - تجاری دسته بندی:
سیستم عامل: Android, iOS, OS X, Windows حجم: ۱۴ تا ۲۶ مگابایت زبان:

برای نصب این برنامه در مک باید از طریق مک اپ استور اقدام کرد. کاربران ویندوز نیز باید دسترسی دیوارآتشین (Firewall) راه برای این اپلیکیشن مجاز کنند.

3-543x390xsshot-3.png.pagespeed.ic.F2aiuny833

مشکلی که اینجا پیش میاید این است که باید دسترسی به شبکه های عمومی را به اپلیکیشن یاد شده بدهید، و این یعنی هر کسی دیگری که از Filedrop استفاده می کند، از جمله از طریق وبسایت، می تواند سعی کند تا فایلهایی را به رایانه شما ارسال نماید. اما شما به راحتی می توانید فایلهایی که از منابع ناشناس برایتان ارسال شده را رد کنید.

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، محیط برنامه بسیار ساده بوده و به شما اجازه میدهد به راحتی بتوانید با درگ کردن فایلها، آنها را برای دریافت کنندگان مورد نظرتان ارسال نمایید.

4-534x555xsshot-2.png.pagespeed.ic.8JZQTXHe2Y

اگر بر روی آیکن کوچک صندوق ورودی که در پایین اپلیکیشن قرار دارد کلیک کنید، می توانید هر موردی را در تاریخچه Firedrop خود باز کنید. بر روی change download folder کلیک نمایید. حالا یک پنجره باز می شود که به شما اجازه می دهد محل ذخیره سازی فایلهایی که دریافت می کنید را تعیین نمایید.

5-331x408xsshot-1.png.pagespeed.ic.y-F2ZA5qD-

در نسخه مخصوص موبایل (تصویر زیر مربوط به نسخه اندروید است) با اسکرول کردن، می توانید بین دریافت کننده ها گردش کنید.

6-300x493x2014-11-06-18.55.41.png.pagespeed.ic.Q37IqsRMmy

در صورت تپ کردن بر روی آیکن صندوق ورودی، فهرستی از فایلهای شما نمایان می شود که با درگ کردن هر مورد به سمت چپ آن مورد حذف شده و با درگ کردن به سمت راست می توانید آن را مشاهده کنید.

7-400x351x2014-11-06-20.27.43.png.pagespeed.ic.tdkEEFv7GD

اگر بر روی دستگاه های که قصد ارسال فایل به آن دارید کیک کنید، دو آیکن نمایان می شود. آیکن سمت چپ برای ارسال تصاویر و اجرای اسلایدها است.

8-402x336x2014-11-06-20.18.48.png.pagespeed.ic.OT70UaIkT6

با کلیک بر روی آیکن صندوق ورودی که در سمت راست قرار دارد، لیست فایلهای شما گشوده خواهد شد. برای مرور سایر مکانها، می توانید بر روی آیکن صندوق ورودی در بالا تپ نمایید.

در غیر اینصورت تیک چک باکس کنار هر فایلی را که می خواهید ارسال کنید فعال کرده و بر روی Send تپ نمایید.

9-300x493x2014-11-06-20.07.17.png.pagespeed.ic.sHRQA1gkR4

چه از نسخه های دسکتاپ یعنی ویندوز و مک و چه از نسخه های موبایلی یعنی اندروید و iOS اپلیکیشن Filedrop استفاده کنید، در تمام موارد برای ارسال فایل، دستگاه مقصد باید آن را تایید یا رد کند.

10-342x400xsshot-219.png.pagespeed.ic.0SzZKO_S7l

این قابلیت به شما اطمینان کامل می دهد که بر آنچه ارسال یا دریافت می کنید، کنترل کامل دارید. باز هم تکرار می کنیم که اگر فایلی برای شما ارسال شد که منبع آن را نمی شناختید، می توانید به راحتی از دریافت آن صرف نظر کنید.

11-402x246x2014-11-06-21.52.33.png.pagespeed.ic.lWw8P8VagP

اشتراک گذاری از طریق وبسایت Filedrop

برای انتقال اطلاعات می توانید از سایت Filedrop هم استفاده کنید. برای این کار به اپلیکیشن موبایل و دسترسی به سایت آن احتیاج دارید.

12-502x381x11_6_14__3_54_PM-copy.png.pagespeed.ic.BGknU5uYei

این روش بسیار مفید است. برای مثال فرض کنید می خواهید فایلی را به کامپیوتر هتل بفرستید تا بتوانید آن را چاپ کنید یا می خواهید ویدئویی را به رایانه دوستتان منتقل کنید ولی نمی توانید اپلیکیشن Filedrop را نصب کنید.

13-402x336x2014-11-06-20.18.48.png.pagespeed.ic.OT70UaIkT6

انتقال فایل در از طریق وبسایت اپلیکیشن یاد شده نه تنها برای رایانه های دیگر امکانپذیر است، بلکه می توانید فایلها را با درگ کردن بر روی موبایلی که در پنجره مرورگر قابل مشاهده اند، به این دستگاه ها نیز ارسال کنید.

اجرای اسلاید

اجازه دهید در مورد اسلایدها صحبت کنیم. ابتدا بر روی دستگاه مقصد و سپس بر روی آیکن تصویر که در سمت چپ وجود دارد تپ نمایید.

14-400x359x2014-11-06-20.05.07.png.pagespeed.ic.TBjXFodHl8

حال گالری تصاویر شما نمایان خواهید شد. عکسهایی که می خواهید در اسلاید نمایش یابند را انتخاب کنید. برای این منظور بر روی تصاویر دلخواه یکبار تپ کنید تا مثل تصویر بالا یک لایه سبز رنگ بر روی آن قرار بگیرد. در نهایت Press را تپ کنید تا تصاویر انتخاب شده به صورت اسلاید در دستگاه مقصد نمایش یابند.

سپس در دستگاه مقصد پیامی برای پذیرش یا رد اسلاید دریافتی نمایان خواهد شد.

15-347x452xFiledrop-copy.png.pagespeed.ic.k1v368w4Qy

 

در صورتی که در دستگاه مقصد نمایش اسلاید را تایید کرده باشید، با سوایپ کردن تصاویر در دستگاه اول، تصاویر به صورت همزمان در دستگاه مقصد نیز تغییر می کنند. این قابلیت برای هنگامی مناسب است که فرضا می خواهید تصاویر خود را بر روی یک نمایشگر بزرگتر مشاهده نمایید.

16-650x432xsshot-4.png.pagespeed.ic.syD2nd9ZMc

درکل کار با اپلیکیشن Filedrop بسیار ساده و سر راست است. سرعت انتقال فایلها در این روش به سخت افزار دستگاه  و شبکه وای فای مورد استفاده شما بستگی دارد اما به طور متوسط ارسال یک فایل ۱۱۳ مگابایتی حدود یک دقیقه و ۲۲ ثانیه زمان میبرد. تصاویر، اسناد و سایر فایلهای کم حجم اما، تقریبا به صورت آنی انتقال میابند.


بنابر این اگر به دنبال روشی رایگان (یا ارزان برای کاربران iOS) هستید تا بتوانید فایلهایتان را به آسانی بین دستگاه های مختلف انتقال دهید و نمی خواهید از سرویسهای فضای ذخیره سازی ابری یا USB ها برای این منظور استفاده کنید، اپلیکیشن Filedrop یکی از بهترین گزینه هاست.

لطفا در صورتی که تجربه استفاده از این اپلیکیشن را دارید آن را با ما و سایر کاربران دیجیاتو در میان بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (27 مورد)
  • Shiva Faramarzi
    Shiva Faramarzi | ۱ آبان ۱۳۹۵

    ممنون از توضیحاتتون من اپ رو هم رو مك بوك و هم رو لپ تاپ قدیمیم كه ویندوزه نصب كردم ولی هم دیگه رو پیدا نمیكنن ? حتما باید تو یه نت ورك باشن؟
    Migration assistant كه خود اپل گذاشته هم كار نكرد برا من

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی