ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

۱۵ گجتی که پیشبینی شده در سال ۲۰۱۵ عرضه شوند

موج تلفن های هوشمندی که قرار است در سال ۲۰۱۵ عرضه شوند، به ما می گوید که باید انتظار دستگاه هایی را داشته باشیم که از نظر ظاهری بهتر و از نظر سرعت سریعتر هستند، ...

مجتبی بوالحسنی
نوشته شده توسط مجتبی بوالحسنی | ۱۸ دی ۱۳۹۳ | ۲۱:۰۰

موج تلفن های هوشمندی که قرار است در سال ۲۰۱۵ عرضه شوند، به ما می گوید که باید انتظار دستگاه هایی را داشته باشیم که از نظر ظاهری بهتر و از نظر سرعت سریعتر هستند، تصاویر با کیفیت تری را ثبت می کنند و از باتری هایی با عمر طولانی تر بهره خواهند برد.

در سال ۲۰۱۵ ما شاهد ورود دستگاه های اندرویدی مجهز به پردازشگرهای ۶۴ بیتی کوالاکام -بزرگترین تولیدکننده چیپ های مخصوص موبایل- خواهیم بود که با تولید انواع پردازنده های ۶۴ بیتی امکان استفاده از آنها را در هر نوع دستگاهی -از پایین رده گرفته تا محصولات رده بالا- فراهم می نماید. پردازنده اسنپدراگون ۸۱۰ قلب تپنده بسیاری از پرچمداران خواهد بود. چیپ یاد شده ویژگی های جذابی دارد، مانند افزایش فرکانس کاری هسته ها، سرعت بیشتر، پشتیبانی از رم های جدید LPDDR4 و پردازنده گرافیکی Adreno 430.
پردازنده جدید مورد بحث با پشتیبانی از HEVC و کدک جدید h.265 موجب پیشی گرفتن توان تصویری بسیاری از موبایل ها در قیاس با دوربین های دیجیتال سطح بالا خواهد شد؛ زیرا این ویژگی ها باعث می شود با استفاده از این پردازنده بتوان به صورت مستمر و نیز مدت زمان بیشتری فیلم های با کیفیت 4K ضبط نمود.

در سال ۲۰۱۴ شاهد انقلاب کوچکی بودیم که در بخش باتری ها رخ داد و برخی دستگاه ها توانستند تحت فشار کاری بالا دو روز کامل را دوام آورده و نیازی به شارژ مجدد آنها نباشد. همچنین معرفی حالت های مختلف ذخیره سازی نیرو در برخی پرچمداران که باعث می شود بتوانید با میزان شارژ بسیار کمی (مثلا زیر ۱۰ درصد) مدت بیشتری را با دستگاه خود کار کنید، انتظار می رود این ویژگی در سال ۲۰۱۵ نیز در محصولات جدید همچنان وجود داشته باشد.

مواردی که گفتیم فقط بخشی از تغییراتی است که از دستگاه های سال ۲۰۱۵ انتظار داریم. در ادامه می خواهیم لیستی از گجت هایی که پیشبینی شده در سال ۲۰۱۵ عرضه شوند را مرور خواهیم کرد.

در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

۱۵ - OnePlus Two

OnePlus-One-1

تاریخ احتمالی معرفی این دستگاه آوریل ۲۰۱۵ است. تلفن هوشمند وان پلاس وان که در در اوایل سال ۲۰۱۴ معرفی شد، نشان داد که چگونه یک شرکت می تواند کاری انجام دهد که به نظر خیلی ها غیر ممکن است و آن چیزی نیست جز قرار دادن مشخصاتی مانند یک پرچمدار در یک تلفن هوشمند با قیمتی در حد موبایل های میان رده نبود. تلفن هوشمند مورد بحث فروشش را از کمپین های تبلیغاتی مناسب و البته با سیستم دعوتنامه ای عجیب خود شروع کرد. شایعات از جانشین این دستگاه با نام احتمالی OnePlus Two حکایت می کند. خوشبختانه این شرکت از اشتباهات گذشته خود تجربه خوبی کسب کرده. گفته شده که نمایشگر این مدل تازه جدید حدود ۵٫۲ اینچ خواهد بود که در نهایت می تواند باز هم یک دستگاه با مشخصات سخت افزاری سطح بالا ولی با قیمتی مناسب برای علاقمندان به این برند باشد.

۱۴- Moto X نسخه ۲۰۱۵

Motorola-Moto-X-2014-0

تاریخ احتمالی معرفی این دستگاه سپتامبر ۲۰۱۵ است. تلفن هوشمند Moto X در سال ۲۰۱۳ برگ جدیدی را برای شرکت موتورولا در زیر سایه گوگل رقم زد، و در حالی که این دستگاه از نظر فنی چندان شگفت انگیز نبود اما ویژگی های سفارشی سازی بسیاری داشت - زیرا می توانستید رنگ تمام قسمت ها و حتی جنس بدنه آن را در هنگام سفارش مطابق میل خود تعیین کنید. در سال ۲۰۱۴ نیز اتفاقاتی در خصوص این تلفن هوشمند رخ داد. Moto X 2014 نشان داد که گوگل از اشتباهات خود درس عبرت گرفته و با این کار توانست این مدل را به عرصه رقابت باز گرداند. موتورولا اکنون مایملک لنوو است و اکنون باید منتظر باشیم و ببینیم در نسخه سال ۲۰۱۵ تلفن هوشمند Moto X چه تغییراتی بروز می کند. شرکت لنوو اعلام کرده که در بسیاری از بازارها با همان برند موتورولا به فعالیت در این حوزه ادامه خواهد داد.

۱۳- Microsoft Lumia 2020 PureView (جانشین لومیا ۱۰۲۰)

Nokia-Lumia-1020-1

تاریخ احتمالی معرفی این دستگاه بهار سال ۲۰۱۵ است. همه ما منتظر جانشین تلفن هوشمند نوکیا لومیا ۱۰۲۰ هستیم که یک سال و نیم پیش معرفی شد. این مدل به عنوان پرچمدار ۲۰۱۳ نوکیا شناخته میشد و کارایی فوق العاده ای در بخش دوربین از خود نشان داد. پس از اتفاقات بسیار زیادی که برای نوکیا و ویندوزفون رخ داد به نظر می رسد همه چیز واضح است. مایکروسافت برند نوکیا را از بین برد و از نام خود در محصولات جدیدش استفاده می کند اما تکنولوژی بسیار عالی PureView که سالهای سال توسعه داده شده همچنان در دستگاه های جدید به کار می رود و کاربران می توانند از امکانات آن بهره ببرند.

مایکروسافت اکنون تمرکز خود را بر ارائه یک بروزرسانی بزرگ برای ویندوزفون ۸/۱ گذاشته و می خواهد از آن به عنوان سیستم عامل پیشفرض Lumia 2020 PureView استفاده کند. البته نام این دستگاه احتمالا چیز دیگری خواهد بود و منظور در اینجا جانشینی برای تلفن هوشمند لومیا ۱۰۲۰ است.

۱۲- Amazon Kindle Fire نسخه ۲۰۱۵

Amazon-Kindle-Fire-HDX-8.9-3

تاریخ احتمالی معرفی این دستگاه اواخر سپتامبر ۲۰۱۵ است. آمازون بر روی تبلت Kindle Fire خود به نحوی کار کرده تا بتواند با محبوبترین سازنده تبلت های اندرویدی یعنی سامسونگ وارد رقابت شود. اما آینده بازار تبلت ها در حال حاضر چندان مشخص نیست و کمی پیچیده به نظر می آید. به علاوه سخت است که بگوییم تبلت آمازون برای ۲۰۱۵ چگونه خواهد بود.

بر اساس شایعاتی که تا کنون درباره این محصول منتشر شده باید منتظر دستگاهی با صفحه نمایش بزرگتر باشیم که کارایی آن به لپ تاپ ها نزدیک تر شده باشد. اگر اندازه صفحه نمایش تبلت جدید Kindle Fire حدود ۱۲ اینچ یا حتی بیشتر از این باشد، نباید چندان تعجب کرد. مثل قبل، باید منتظر محصولی باشیم که قیمتی عالی و سخت افزاری درجه یک دارد. احتمال می رود این شرکت از اندروید ۵ آبنبات چوبی سفارشی شده توسط آمازون در محصول یاد شده بهره ببرد.

 ۱۱- Motorola Moto G نسخه ۲۰۱۵

Motorola-Moto-G-2014-2

تاریخ احتمالی معرفی این دستگاه بهار سال ۲۰۱۵ است. موتورولا با تلفن هوشمند Moto G که در اواخر سال ۲۰۱۳ معرفی شد، انقلاب کوچکی در بخش دستگاه های ارزان قیمت انجام داد. در سال ۲۰۱۴ نیز نسخه جدید این دستگاه عرضه شد که همانند نسل اولیه خود امکاناتی بسیار عالی را با قیمتی واقعا مناسب ارائه می داد.

در هر صورت زمان در حال گذر است و پردازنده اسنپدراگون ۴۰۰ که در تلفن های هوشمند Moto G سال ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ بکار رفته اکنون کمی قدیمی بنظر می رسد. به همین دلیل است که انتظار داریم شرکت هایی نظیر موتورولا و نیز لنوو، دستگاه هایی ارزان قیمت را با پردازنده اسنپدراگون ۴۱۰ که ۶۴ بیتی است با صفحه نمایشی با کیفیت و دوربینی مناسب و نیز عمر باتری خوب عرضه کنند.

۱۰- Microsoft Surface Pro 4

Untitled-1

تاریخ احتمالی معرفی این دستگاه می ۲۰۱۵ است. پس از عرضه موفق اول نسل سرفس شرکت مایکروسافت و استقبال خوب مشتریان، و البته استمرار این استقبال پس از عرضه آخرین نسخه آن یعنی Surface Pro 3، انتظار کشیدن برای نسخه جدید در سال ۲۰۱۵ منطقی به نظر می رسد.

مایکروسافت مکانیزم بسیار خوبی را برای این محصول بکار برده و آن صفحه کلید جدا شونده دستگاه مورد بحث است. اما موردی که در سال ۲۰۱۵ از این شرکت انتظار داریم استفاده از چیپ های ۲۰ نانومتری Broadwell شرکت اینتل است که کارایی بیشتری دارند و در مصرف انرژی نیز بهینه تر عمل می کنند. به همین دلیل استفاده از چیپ یاد شده باعث افزایش عمر باتری شده و سرعت اجرای دستورات را بهبود می دهد.

۹- Sony Xperia Z4

Sony-Xperia-Z3-5

 

تاریخ احتمالی معرفی این دستگاه اواخر فوریه ۲۰۱۵ است. به نظر می رسد شرکت سونی دیگر نمی خواهد هر سال دو پرچمدار از سری Z تولید کند و به جای آن بر روی تولید یک دستگاه تمرکز نماید تا بتواند محصولی بهتر را عرضه نماید. انتظار می رود در سال ۲۰۱۵ این محصول جدید تلفن هوشمند Xperia Z4 باشد.

شایعه شده که سونی قصد دارد اندازه صفحه نمایش را از قبل بیشتر نماید و محصول جدید را به صفحه نمایشی ۵٫۵ اینچی و با کیفیت QHD روانه بازار سازد. این مشخصات با آنچه در سایر پرچمداران امروزی شرکت های مختلف می بینیم مطابقت دارد. انتظار می رود رابط کاربری دوربین هم که در حال حاضر بسیار شلوغ و پیچیده است، به روز شده و بهبود یابد. همچنین به احتمال زیاد مانند آنچه در مورد سایر تلفن های هوشمند پرچمدار ۲۰۱۵ اعلام شده، از پردازنده اسنپدراگون ۸۱۰ در Xperia Z4 استفاده می شود.

۸- Xiaomi Mi5

Xiaomi-Mi-4-1

تاریخ احتمالی معرفی این دستگاه جولای ۲۰۱۵ است. شیائومی شرکتی است که توانست با مدیریت خود به مقام اول پرفروشترین سازنده تلفن هوشمند در چین مبدل شود. حتی برای مدت کوتاهی این شرکت مقام سومین تولیدکننده بزرگ تلفن های هوشمند جهان را از آن خود کرد؛ اما این مدت آنقدر کوتاه بوده که احتمالا در مورد آن نشنیده باشید. شیائومی بدون برگزاری کنفرانس های معرفی محصولات خود در آمریکا یا کشورهای اروپایی و فقط با تمرکز بر بازار فروش آسیا که در چند کشور خلاصه می شود به چنین جایگاهی دست یافته. اما در هر صورت این شرکت تصمیم دارد تا بازار خود را در کشورهای در حال توسعه بیشتر گسترش دهد و به سود بیشتری برسد. به همین دلیل انتظار می رود محصولات شرکت مورد بحث در سال ۲۰۱۵ در کشوری مانند برزیل عرضه شوند.

دستگاه جدید که انتظار می رود شرکت شیائومی از آن رونمایی کند تلفن هوشمند Xiaomi Mi5 است. مانند قبل این محصول علاوه بر اینکه دستگاهی در حد پرچمداران سایر شرکت ها خواهد بود ولی با اینحال قیمتی نصف آنها را خواهد داشت. سری تلفن های هوشمند Mi همیشه با سخت افزاری سطح بالا همراه بوده اند.

۷- LG G4

LG-G3-1

تاریخ احتمالی معرفی این دستگاه می ۲۰۱۵ است. تلفن هوشمند LG G4 ممکن است اولین دستگاهی باشد که در ۲۰۱۵ و در مراسمی داخلی در شرکت ال جی رونمایی خواهد شد. این محصول راه LG G3 را ادامه می دهد که صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی با کیفیت QHD یکی از این موارد است و البته نسبت به G3 ارتقا یافته. بر اساس روال کاری شرکت ال جی، احتمالا باید منتظر قیمتی کمتر هم باشیم که شاید باعث شود قیمت شرکت هایی مانند سامسونگ هم کاهش یابد.

۶- HTC One M9

HTC-One-M8-5

 

تاریخ احتمالی معرفی این دستگاه اوایل مارس ۲۰۱۵ است. شرکت اچ تی سی با تلفن هوشمند HTC One M8 سبک جدید از طراحی با کیفیت را برای دستگاه اندرویدی خود معرفی نمود. علارغم بدنه تمام آلومینیومی این دستگاه و کیفیت بالای آن، پافشاری این شرکت بر فناوری Ultra Pixel چندان خود نبود و این مورد یکی از نقاظ ضعف M8 بود زیرا استفاده از سنسوری ۴ مگاپیکسلی در دوربین یک دستگاه پرچمدار نظر خیلی ها را جلب نمی کند.

امید می رود شرکت مورد بحث در دستگاه جدید خود کیفیت دوربین را هم مانند کیفیت ساخت بالا ببرد. در صورتی که این مورد در تلفن هوشمند M9 انجام شود و نیز با وجود رابط کاربری نرم و سریع Sense که خیلی از دستگاه های اندرویدی از آن بی بهره اند به انتخابی مناسب برای بسیاری از افراد تبدیل خواهد شد. این احتمال وجود دارد که این مدل با نام Hima عرضه شود.

۵- Apple iPad Pro نسخه ۱۲ اینچی

Apple-iPad-Air-2-1

تاریخ احتمالی معرفی این دستگاه بهار سال ۲۰۱۵ است. مدتی است که خبرهایی در مورد آیپد پرو جدید ۱۲٫۲ اینچی به گوش می رسد. به نظر می رسد در سال ۲۰۱۵ اپل سرانجام برای معرفی تغییرات بزرگی که در طراحی آیپد انجام داده آماده خواهد بود. گفته شده تبلت جدید جایگزینی برای آیپد مینی ۷٫۹ اینچی باشد. این دستگاه جدید با تمرکز بر روی کارایی بیشتر پا به میدان خواهد نهاد. برای مثال ممکن است اپل امکان استفاده از ویژگی های چند پنجره ای را در این محصول فراهم سازد.

۴-Samsung Galaxy S6

Samsung-Galaxy-S5-5

تاریخ احتمالی معرفی این دستگاه اوایل مارس ۲۰۱۵ است. انتظار می رود که در گلکسی اس ۶، شاهد یک تحول عظیم در خط تولید پرچمدار شرکت سامسونگ باشیم. بر اساس شایعاتی که منتشر شده این شرکت در پروژه ای تحت عنوان پروژه صفر در حال کار بر روی محصول یاد شده است.

امید است که گلکسی اس ۶ از فریمی فلزی بهره ببرد، که در تلفن های هوشمند چون گلکسی A7 و گلکسی نوت ۴ قبلا شاهدش بوده ایم. همچنین گفته شده این دستگاه مجهز به پردازنده ای ۶۴ بیتی خواهد بود که به احتمال زیاد اسنپدراگون ۸۱۰ است. دوربین محصول مورد بحث سنسوری ۱۶ تا ۲۱ مگاپیکسل خواهد داشت. تغییر دیگری که در مورد گلکسی اس ۶ انتظار می رود این است که مدل ۱۶ گیگابایتی آن ساخته نخواهد شد. همچنین از شرکت سامسونگ انتظار موارد جالب بیشتری را داریم که با نزدیک شدن به زمان عرضه دستگاه یاد شده، بیشتر با آنها آشنا خواهیم شد.

۳- Samsung Galaxy Note 5

Samsung-Galaxy-Note-4-4

تاریخ احتمالی معرفی این دستگاه اوایل سپتامبر ۲۰۱۵ است. در حالیکه زمان زیادی از معرفی گلکسی نوت ۴ نگذشته، اما از هم اکنون شایعاتی در مورد نسل بعدی این فبلت یعنی گلکسی نوت ۵ به گوش می رسد. گفته شده مدل جدید این دستگاه مجهز به صفحه نمایشی ۵٫۹ اینچی با کیفیت Ultra HD باشد ولی با توجه به اینکه این دستگاه هنوز به مرحله تولید اولیه هم نرسیده این شایعات چندان معتبر نیستند.

علاوه بر بروزرسانی و ارتقا در مشخصات گلکسی نوت ۴، انتظار می رود در گلکسی نوت ۵ از پردازنده جدیدی با معماری ۶۴ بیتی استفاده شود. در دستگاه جدید مورد بحث شاهد افزایش کارایی قلم کاربردی S-Pen خواهیم بود و تمرکز بیشتری بر روی قابلیت های چند وظیفگی آن خواهد شد.

۲- ساعت هوشمند اپل (Apple Watch)

Apple-Watch-vs.-Motorola-Moto-360-Samsung-Gear-2-Neo-and-Pebble-Steel

تاریخ احتمالی معرفی این دستگاه در بهار ۲۰۱۵ است. در سال ۲۰۱۴ تولید این ساعت به طور رسمی از طرف اپل تایید شد. اما ویژگی های این دستگاه بر خلاف انتظارات بسیاری از گیک های دنیای تکنولوژی بود. با توجه به قیمت Apple Watch، این محصول بیشتر یک گجت پوشیدنی لوکس شناخته می شود.

شایعاتی که در مورد قیمت این محصول منتشر شده خبر از گران بودنش می دهند و قیمت این ساعت هوشمند حدود ۳۵۰ دلار اعلام شده است.

۱- Apple iPhone 6s/iPhone 6s Plus

 

Apple-iPhone-6-3

تاریخ احتمالی معرفی این دستگاه در اواسط سپتامبر ۲۰۱۵ است. شرکت اپل با تولید دو تلفن هوشمند آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس، رکورد جدیدی در سال ۲۰۱۴ برای خود ثبت نمود. با وجود طراحی مناسب، کیفیت ساخت بالا و سیستم عامل بسیار روان و کاربردی iOS باعث شد که فروش این محصول همانند مدل های گذشته بسیار چشمگیر باشد.

اما iPhone 6s و iPhone 6s plus با چه مشخصاتی ما را شگفت زده خواهند کرد؟ در حالیکه انتظار تعییر چندانی در طراحی و اندازه این مدل های جدید نداریم، اما مطمئنا کارایی و سرعت آنها افزایش خواهد یافت. همچنین انتظار می رود سنسور دوربین قوی تر شده و با بکار بردن مگاپیکسل های بیشتر بتوان تصاویر با کیفیت تری را ثبت نمود و مانند همیشه می توانیم از شرکت اپل انتظار موارد جذاب بیشتری را هم داشته باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (50 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۲۴ بهمن ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی