ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

برنامه قطع برق
تکنولوژی

مدیرعامل شرکت توانیر: ایران چهاردهمین تولید کننده برق دنیاست

به گفته مدیرعامل شرکت توانیر، ایران هم اکنون رتبه چهاردهم تولید برق در دنیا را در اختیار دارد. البته بخش قابل توجهی از این تولیدات به خاطر مصرف بی رویه انرژی در ایران هدر می رود ...

حامد قاسمی نراقی
نوشته شده توسط حامد قاسمی نراقی | ۲۴ دی ۱۳۹۳ | ۱۵:۴۰

به گفته مدیرعامل شرکت توانیر، ایران هم اکنون رتبه چهاردهم تولید برق در دنیا را در اختیار دارد. البته بخش قابل توجهی از این تولیدات به خاطر مصرف بی رویه انرژی در ایران هدر می رود که برای مصرف کنندگان جای تامل دارد.

همایون حائری، مدیرعامل شرکت توانیر امروز در کنفرانس تخصصی حفاظت و کنترل سیستم های قدرت در دانشگاه صنعتی امیر کبیر گفت: هر چند ایران چهاردهمین تولید کننده برق جهان است اما از پرمصرف ترین های منطقه نیز به حساب می آید.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

وی اضافه کرد: نیاز سالانه کشور در صنعت برق برای توسعه ملی، رفاه اجتماعی و رفع نیاز مشترکین برابر با تولید یکی از همسایگان بوده و از دیگر کشورهای منطقه بالاتر است.

به گفته حائری نیروگاه های برق ایران ظرفیت تولیدی در حدود 72 هزار و 800 مگاوات را دارند.

مدیرعامل شرکت توانیر گفت: در زمینه تولید رله های جریانی و ولتاژی میکروپروسسوری در کشور به خود کفایی رسیده ایم و رله دیفرانسیلی نیز با کمک دانشگاه صنعتی شریف در حال ساخت است.

او به افزایش عملکرد سیستم های حفاظتی اشاره کرد و افزود: این شاخص در سال جاری به 78 درصد رسید، در حالی که متغیر مذکور در سال 85 حدود 53 درصد بوده است.

حائری با بیان کاهش 2.6 درصدی حوادث شبکه برق گفت: در سال گذشته یک هزار و 204 حادثه رخ داده است که منشا یک هزار و 73 مورد آن شناخته شد.

وی تاکید کرد: پیشرفت های این حوزه حاصل تلاش و عملکرد متخصصان برق و اقدامات مناسب دانشگاهیان است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی